ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

تلویزیون اسنوا بهتره یا ایکس ویژن ؟ تلویزیون های اسنوا و ایکس ویژن جزو پرفروش ترین تلویزیون های ایرانی می باشند. تلویزیون های این دو برند دارای تفاوت ها و شباهت های مختلفی می باشند.

در این مطلب قصد داریم تلویزیون های این دو برند را از ابعاد مختلف با یكدیگر مقایسه كنیم تا ببینیم خرید تلویزیون اسنوا بهتر است یا تلویزیون xvision ؟ و به صورت كلی كیفیت تلویزیون اسنوا نسبت به تلویزیون ایکس ویژن چطور است؟

ایکس ویژن سرویس، پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن را برعهده دارد و یکی از بهترین مراکز ارائه خدمات تعمیراتی محسوب می شود.

تلویزیون اسنوا بهتره یا ایکس ویژن ؟

كیفیت تصویر

تلویزیون های ایکس ویژن و اسنوا حتی دارای پردازشگر تصویر هم نیستند. در كل در تلویزیون های اسنوا و ایکس ویژن هیچ گونه فناوری ارتقا دهنده كیفیت تصویر كه مختص اسنوا و ایکس ویژن باشد، دیده نمی شود.

یكی دیگر از نقاط ضعف تلویزیون های جدید ایکس ویژن در هر زمینه كیفیت تصویر، عدم برخورداری از قابلیت ارتقای تصویر یا به اصطلاح upscaling است؛ به همین دلیل تلویزیون های این دو برند فقط در هنگام نمایش محتوای ۴K عملكرد خوبی دارند و كیفیت خوبی را ارائه دهند؛ ولی درصورتی كه محتوای SD یا حتی محتوای HD را با این تلویزیون ها تماشا كنید، كیفیت تصویر ناامیدكننده می شود.

دقت رنگ ها در این تلویزیون ها به دلیل عدم برخورداری آن ها از پردازنده تصویر چندان رضایت بخش نیست و رنگ های آن ها شبیه رنگ های مشابه دیگر نمایش داده می شوند؛ مثلا رنگ طلایی به صورت مسی نمایش داده می شود.

هر دو برند تلویزیون های ۴K خود را روانه بازار كرده اند. تلویزیون های اسنوا ۴K و ایکس ویژن از استاندارد HDR 10 پشتیبانی می كنند كه باعث افزایش وضوح تصاویر كنتراست می شود؛ البته طبیعتاً استاندارد HDR فقط برای نمایش محتوای HDR موفق عمل می كند و برای ارتقای كیفیت تصویر سایر محتواها چندان مؤثر نیست.

در تلویزیون های جدید هر دو برند از پنل LED با درجه كیفی A PLus استفاده شده بوده كه جزو بهترین پنل های LED محسوب می شود. تلویزیون اسنوا بهتره یا ایکس ویژن ؟

از دیگر شباهت های تلویزیون  های هر دو برند می توان به استفاده از پنل های IPS در آن ها اشاره كرد. پنل های IPS از زاویه دید بسیار خوبی برخوردار می باشند و تقریباً از همه زوایای مقابل تلویزیون می توانید تصاویر و رنگ ها را بدون افت كیفیت مشاهده كنید و رنگ ها از زوایای كناری به رنگ دیگری دیده نمی شوند.

البته پنل های IPS در ایجاد كنتراست بالا و نمایش رنگ مشكی به صورت عمیق و خالص، نسبت به پنل های VA عملكرد ضعیف تری دارند؛ پس تلویزیون های دارای پنل IPS در نمایش تصاویر بسیار روشن با پس زمینه بسیار تیره و تقریباً سیاه، چندان خوب عمل نمی كنند.

می توان گفت سخت افزار استفاده شده در تلویزیون های هر دو برند برای بهبود كیفیت تصاویر، تفاوت چندانی با یكدیگر ندارند. اصلی ترین تفاوت میان تلویزیون های این دو برند ایرانی، پشتیبانی تلویزیون جدید ایکس ویژن (مدل XKU645) از رنگ ۱۰ بیت و پشتیبانی تلویزیون جدید اسنوا (SA620U) از رنگ ۸ بیت است.

پشتیبانی تلویزیون جدید ایکس ویژن از رنگ ۱۰ بیت نشان دهنده توانایی نمایش طیف گسترده تری از رنگ ها توسط این تلویزیون در مقایسه با تلویزیون جدید اسنواست. تلویزیون های ۱۰ بیت قادر به نمایش ۱٫۰۷ میلیارد رنگ و تلویزیون های ۸ بیت فقط قادر به نمایش ۱۶٫۷ میلیون رنگ می باشند.

در تلویزیون های دارای عمق رنگ ۱۰ بیت علاوه بر اینكه طیف گسترده تری از رنگ ها نمایش داده می شود، تغییر سایه رنگ ها هم به صورت نرم تر و روان تری انجام می شود؛ پس در هنگام نمایش تصاویری مثل صحنه غروب آفتاب در این تلویزیون ها شاهد رنگ های طبیعی تری هستیم.

از دیگر مزایای تلویزیون های ۱۰ بیت می توان به عملكرد بهتر آن ها در نمایش جزئیات اشاره كرد. لازم به توضیح بوده كه شبكه های HD جدید صدا و سیما هم با رنگ ۱۰ بیت نمایش داده می شوند.

برنده: تلویزیون ایکس ویژن

كیفیت صدا تلویزیون ایکس ویژن

در مورد كیفیت تلویزیون اسنوا در تنظیم صدا و بلندگو از فناوری شاخصی برای بهبود كیفیت صدا استفاده نشده و اسنوا فقط به ایجاد قابلیت پشتیبانی از صدای دالبی در تلویزیون های خود بسنده كرده است؛ ولی در تلویزیون های ایکس ویژن از فناوری اختصاصی ایکس ویژن یعنی Pursound استفاده شده بوده كه باعث می شود بلندگوهای این تلویزیون ها صدا را به سمت جلو هدایت كنند و مخاطب صدای فراگیرترین را بشنود

دركل متأسفانه تلویزیون های هر دو برند از هیچ كدام از فناوری های شاخص ارتقا دهنده كیفیت صدا برخوردار نیستند. تلویزیون جدید ایکس ویژن دارای دو بلندگوی ۱۵ واتی و تلویزیون جدید اسنوا دارای دو بلندگوی ۱۲ واتی است؛ بلندگوهای سایر تلویزیون های این دو برند هم دارای همین میزان توان می باشند.

متأسفانه هیچ كدام از تلویزیون های این دو برند از فرمت صوتی DTS پشتیبانی نمی كنند و این موضوع ضعف بزرگی برای این تلویزیون ها محسوب می شود.

فرمت صوتی غیر فشرده DTS وضوح و كیفیت بسیار بالاتری نسبت به صدای دالبی دیجیتال دارد و بالاترین جزئیات ممكن در صدا را ارائه می دهد.

برای پخش فیلم های دارای فرمت صوتی DTS در این تلویزیون ها، باید آن ها را با نرم افزارهای مبدل صوتی به فرمت های صوتی قابل پخش در این تلویزیون ها تبدیل كنید كه هم فرایند زمان بری است و هم كیفیت صدای فیلم به میزان محسوسی كاهش پیدا می كند.

برنده: تلویزیون ایکس ویژن

طراحی – تلویزیون اسنوا بهتره یا تلویزیون ایکس ویژن ؟

هر دو تلویزیون دارای پایه دوشاخه می باشند كه طراحی متداولی برای تلویزیون های امروزی محسوب می شود؛ متأسفانه طراحی هیچ كدام از تلویزیون های این دو برند طوری نیست كه بتوان كابل ها را در پایه یا قسمت پشت آن ها مخفی كرد تا زیبایی تلویزیون حفظ شود و كابل ها درهم تنیده و به هم ریخته نباشند.

قسمت پشت تلویزیون جدید ایکس ویژن ظاهری زیباتر دارد و رنگ براق این قسمت این تلویزیون طوری بوده كه با دیدن آن حس می كنید از فلز ساخته شده است.

برنده: تلویزیون ایکس ویژن

پورت ها

تلویزیون جدید اسنوا دارای ۲ پورت HDMI، دو پورت USB و یك خروجی صدای دیجیتال كواكسیال بوده و یكی از پورت های HDMI این تلویزیون، پورت HDMI ARC است.

تلویزیون جدید ایکس ویژن دارای سه پورت HDMI، دو پورت USB و یك خروجی صدای دیجیتال اپتیكال است.

از تفاوت های اصلی این دو تلویزیون ازنظر پورت ها می توان به وجود پورت HDMI ARC در تلویزیون اسنوا و عدم وجود این پورت در تلویزیون ایکس ویژن اشاره كرد.

پورت HDMI ARC انتقال صدای دالبی ۸ كاناله با كیفیت بسیار بالا از تلویزیون به تلویزیون های صوتی دارای این پورت مثل سینماهای خانگی و ساندبارها و همینطور انتقال تصویر از تلویزیون های صوتی دارای پلیر به تلویزیون را فقط با كمك یك كابل HDMI فراهم می كند. انتقال صدای دالبی دیجیتال ۸ كاناله با كمك پورت های اپتیكال و كواكسیال امكان پذیر نیست

همینطور باید خاطرنشان كنیم كه كابل اپتیكال نسبت به كابل كواكسیال و HDMI بسیار حساس تر بوده و اگر كمی محكم خم شود. آسیب می بیند و غیرقابل استفاده می شود.

در كل سعی کنید تلویزیون دارای پورت اپتیكال را برای خرید انتخاب كنید؛ چون بیشتر تلویزیون های صوتی جدید فقط دارای پورت اپتیكال و HDMI ARC می باشند و برای انتقال صدا از تلویزیون های دارای پورت كواكسیال به آن ها باید از مبدل كواكسیال به اپتیكال استفاده كنید كه قیمت آن در حدود ۲۷۰ هزار تومان است.

برنده: تلویزیون اسنوا

سیستم عامل

هر دو تلویزیون جدید اسنوا و ایکس ویژن هوشمند و دارای سیستم عامل اندروید ۹ می باشند؛ ولی در كل تلویزیون های اسنوا دارای نسخه های به روزتری از اندروید می باشند كه باعث عملكرد روان تر و سریع تر تلویزیون و سیستم عامل می شود و می توان اپلیكیشن های بیشتری را روی آن نصب كرد. متاسفانه بعضی از تلویزیون های Full HD و تلویزیون های HD هر دو برند فاقد سیستم عامل می باشند.

برنده: تلویزیون اسنوا

سخت افزار

هر دو تلویزیون مجهز به رم ۱٫۵ گیگابایتی و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی می باشند؛ متأسفانه باید گفت چنین سخت افزاری اصلاً برای تلویزیون های هوشمند مناسب نیستند و پیشنهاد می كنیم در صورت تمایل برای خرید تلویزیون ایرانی، تلویزیونی را انتخاب كنید كه فاقد سیستم عامل باشد و برای بهره مندی از قابلیت های تلویزیون های هوشمند، اندروید باكسی با پردازنده و سخت افزار مناسب انتخاب كنید!

برنده: تلویزیون اسنوا

امكانات ارتباطی

هر دو تلویزیون به دلیل هوشمند بودن می توانند از طریق وای فای یا كابل لن به اینترنت متصل شوند و امكان وبگردی با آن ها هم وجود دارد.

تلویزیون جدید اسنوا دارای بلوتوث و تلویزیون جدید ایکس ویژن فاقد آن است. خوشبختانه هر دو تلویزیون از فناوری اسكرین میرر (Screen Mirror) برخوردار می باشند كه امكان نمایش محتوای در حال نمایش در گوشی های هوشمند و تبلت ها روی نمایشگر بزرگ تلویزیون را فراهم می كند.

امكانات جانبی

خوشبختانه هر دو تلویزیون دارای گیرنده دیجیتالی داخلی DVB- T2 HEVC H.265 می باشند كه با كمك آن می توانید شبكه های HD جدید صداوسیما را به راحتی دریافت كنید.

در ضمن به دلیل پشتیبانی این تلویزیون ها از فرمت HEVC H.265 كه یكی از بهترین كدك های تصویری محسوب می شود، امكان پخش فیلم های H.265 با آن ها هم وجود دارد. فیلم های H.265 دارای حجم كم و كیفیت بالایی می باشند.

هر دو تلویزیون دارای قابلیت PVR می باشند كه امكان ضبط برنامه ها روی فلش یا هارد اكسترنال را امكان پذیر می كند. هر دو تلویزیون از قابلیت ماشین زمان یا تایم شیفت (Time Shift) هم پشتیبانی می كنند. با كمك این قابلیت می توانید در هنگام ضبط برنامه ها بدون این كه خللی در ضبط برنامه ایجاد شود، زمان برنامه را به عقب بازگردانید.

تلویزیون جدید اسنوا از قابلیتی به نام HBBTV برخوردار بوده كه با كمك آن می توانید برنامه های تلویزیونی را هم از طریق گیرنده دیجیتالی و هم از طریق اینترنتی (IP TV) به صورت هم زمان تماشا كنید.

درضمن با كمك این فناوری می توانید علاوه بر تماشای برنامه های شبكه های اینترنتی از قابلیت های دیگر هم بهره مند شوید كه شامل مشاهده راهنمای الكترونیك برنامه ها یا EPG و دسترسی به اطلاعات آب وهوا، ترافیك راه ها و اخبار روز از طریق اپلیكیشن و همجنین بازی می شود.

برنده: تلویزیون اسنوا

گیمینگ

متأسفانه كیفیت تلویزیون اسنوا و تلویزن های ایکس ویژن برای گیمینگ مناسب نیستند؛ زیرا نرخ رفرش و زمان پاسخگویی مناسبی ندارند. یك تلویزیون گیمینگ مناسب حتماً باید از این دو ویژگی داشته باشد.

تلویزیون های این دو برند دارای فناوری های ارتقادهنده عملكرد تلویزیون برای اجرای بهتر بازی مثل VRR یا ALLM یا Free Sync یا G-Sync نیستند؛ البته این فناوری ها بیشتر در تلویزیون های رده بالا وجود دارد و معمولاً تلویزیون های میان رده فاقد آن ها می باشند.

پورت HDMI 2.1 كه وجود آن برای انجام بازی های ۴K با ۱۲۰ فریم در ثانیه الزامی است، هم در این تلویزیون ها دیده نمی شود؛ البته این پورت ها فقط در تلویزیون های رده بالا وجود دارد

برنده: رقابت تنگاتنگ تلویزیون های اسنوا و تلویزیون های ایکس ویژن

گارانتی و خدمات پس از فروش تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون های ایکس ویژن با گارانتی مادیران و تلویزیون های اسنوا با گارانتی انتخاب سرویس عرضه می شوند. شركت مادیران یكی از شركت های مطرح، شناخته شده و باسابقه در زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش محسوب می شود و خدمات خوب آن ثابت شده است.

در ضمن بعضی از تلویزیون های اسنوا با كارت هدیه عرضه می شوند. ظاهراً مصرف كنندگان تلویزیون های هر دو برند از گارانتی و خدمات پس از فروش آن ها تا حدود زیادی رضایت دارند.

برنده: رقابت تنگاتنگ تلویزیون اسنوا و تلویزیون ایکس ویژن

نظر مصرف كنندگان در مورد تلویزیون

مصرف كنندگان تلویزیون ایکس ویژن و تلویزیون ایکس ویژن نظرات متفاوتی در مورد آن ها دارند؛ بعضی از آن ها از كیفیت تصاویر این تلویزیون ها راضی می باشند و حتی آن ها را قابل رقابت با تلویزیون های میان رده ال جی و سامسونگ می دانند؛ ولی بعضی دیگر از كیفیت این تلویزیون ها چندان راضی نیستند یا حتی اصلاً راضی نیستند؛ بعضی دیگر هم این تلویزیون ها را فقط تلویزیون های مقرون به صرفه با كیفیت و امكانات راضی كننده می دانند.

اما معمولاً بعضی از انتقادات نسبت به این تلویزیون های هر دو برند كاملا یكسان بوده كه شامل موارد زیر می شود:

  • سرعت كم تلویزیون های هوشمند این دو برند و مرتب هنگ كردن ها
  • نامناسب بودن كیفیت قطعات مورداستفاده برای ساخت تلویزیون ها یا دقت پایین در مونتاژ قطعات
  • سرعت پایین گیرنده دیجیتالی داخلی در هنگام تعویض كانال ها
  • دقت رنگ نه چندان بالا در بعضی از مدل ها
  • كیفیت پایین ریموت كنترل بعضی از مدل ها

در كل به نظر می رسد میزان فروش و میزان محبوبیت تلویزیون های ایکس ویژن بیشتر از تلویزیون های اسنوا است.

برنده: تلویزیون ایکس ویژن

قیمت تلویزیون ایکس ویژن

قیمت تلویزیون های این دو برند تفاوت چندان زیادی با یكدیگر ندارد؛ ولی قیمت تلویزیون ایکس ویژن در مقایسه با قیمت تلویزیون های اسنوا در حد یك میلیون تومان یا كمتر بالاتر است.

برنده: تلویزیون اسنوا

نتیجه گیری نهایی تلویزیون اسنوا بهتره یا تلویزیون ایکس ویژن ؟

تلویزیون های این دو برند نقطه ضعف یا قوت قابل توجهی نسبت به یكدیگر ندارند؛ ولی در كل تلویزیون جدید اسنوا به دلیل برخورداری از نسخه اندروید به روزتر، برخورداری از پورت های جدیدتر و كاربردی تر مثل HDMI و برخورداری از بلندگوهای قدرتمندتر، ارزش خرید بیشتری دارد؛ ولی كیفیت تلویزیون جدید ایکس ویژن كمی بهتر بوده و می تواند طیف گسترده تری از رنگ ها را نمایش دهد.

اما در كل تلویزیون های هر دو برند تلویزیون های میان رده و ارزان قیمتی محسوب می شود و فقط برای افرادی كه به دنبال تلویزیون مقرون به صرفه با امكانات مناسب می باشند، مناسب می باشند و نباید انتظار زیادی از آن ها داشته باشید.

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: