ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

شما از مشکلات سخت افزاری تلویزیون ایکس ویژن چه می دانید؟ تلویزیون های امروزی با پیشرفت تكنولوژی به صفحات صاف و باریکی تبدیل شدند و لذت تماشای تلویزیون را برای ما دوبرابر كردند.

جدیدترین مدل های تلویزیون در دو نوع ایکس ویژن و ایکس ویژن تقسیم بندی می شوند. ساختار کلی این تلویزیون به شدت آسیب پذیر بوده و نیازمند مراقبت های بسیار است. قطعات این تلویزیون بسیار حساس بوده و در نتیجه بی احتیاطی های کاربران دچار آسیب های جدی خواهد شد.

هدف از گرد آوری این مقاله بررسی مشکلات متداول تلویزیون است كه به کاربران کمک می كند تا در صورت اختلال به وجود آمده قطعه آسیب دیده را بشناسند و برای تعمیر آن به واحد تعمیر تلویزیون مراجعه كنند. مشکلات سخت افزاری تلویزیون ایکس ویژن

نمایندگی تلویزیون ایکس ویژن در كنار شماست تا در مدت زمان کوتاهی انواع مشکلات سیستماتیک تلویزیون ها را حل می كند.

مروری بر مشکلات سخت افزاری تلویزیون ایکس ویژن

قطع و وصل شدن یکسره تصویر تلویزیون ایکس ویژن

یکی دیگر از مشکلات متداول تلویزیون كه فارغ از نوع، مدل و برند سازنده آن رخ می دهد، قطع و وصل شدن یکسره تصویر در پنل تلویزیون است. این مشکل می تواند در اثر اختلالات سخت افزاری مختلفی گریبانگیر کاربر شود. مشکلات سخت افزاری تلویزیون ایکس ویژن

راهکار: تنظیمات تلویزیون را ریست کنید و در حالت Default قرار دهید. در این حالت اگر مشکل از تنظیمات باشد، صدای تلویزیون مجدداً برقرار می شود. می توانید بلندگوهای تلویزیون تلویزیون را هم تمیز كنید، شاید مشکل صدای سیستم حل شد!

قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن

قطعی صدا یکی از مشکلات متداول تلویزیون است كه می تواند بر اثر علل متعددی نمایان شود. خرابی مین برد سیستم، ناکارآمدی اسپیكرهای تلویزیون و هم تنظیمات نادرست به قطع شدن صدای تلویزیون ختم می شوند. اینكه دقیقا مشکل قطعی صدای تلویزیون بر اساس کدام دلیل رخ داده است، باید با اعمال مراحل بررسی ریزبینانه تعیین شود.

راهکار: قبل از مراجعه به مراکز تعمیری در راستای حل مشکل صدا نداشتن تلویزیون ابتدا تنظیمات تلویزیون را ریست کنید و در حالت Default قرار دهید.

ترکیب رنگ ها در تصاویر تلویزیون ایکس ویژن

یکی از مشکلات متداول تلویزیون به هم خوردگی ترکیب رنگ آن ها است. به هنگام بروز این اختلال شما هاله هایی را از رنگ های متفاوت از هم و لی نزدیک به هم مثلا طیف بنفش و صورتی را در كنار هم مشاهده خواهید كرد اگر کل تصویر بنفش است.

یا مثلا در نمایش اعداد در كنار آن ها هاله ای وجود دارد و انگار دو عدد در كنار هم نوشته شده در حالی كه این طور نیست. علت ترکیب رنگ ها در تصاویر با پنل و لایه ابتدائی آن یعنی Liquid مرتبط است.

راهکار: تعویض پنل، امکان تعمیر در این مورد وجود ندارد.

پرش تصاویر در تلویزیون ایکس ویژن مشکلات سخت افزاری تلویزیون ایکس ویژن

پرش تصاویر در تلویزیون جزیی از مشکلات متداول تلویزیون است كه معمولا کاربران عادی هیچ کاری برای حل آن نمی توانند انجام دهند. این مشکل عملكرد کلی تلویزیون و استفاده از تلویزیون را مختل می كند. به طور کلی پیدایش معضل پرش تصویر و سوسو زدن آن علل سیستماتیک و فنی بسیاری دارد.

معمولا حضور مشکلاتی چون خرابی مین برد، ضعیفی پنل، مشکلات منبع تغذیه و پاور و ضعیفی لامپ های تلویزیون با پریدن تصاویر همراه می شوند. نمایندگی تلویزیون ایکس ویژن  هر یک از اختلالات ذكر شده را با صرف مدت زمان کوتاهی تعمیر می كند.

راهکار: به هنگام پیدایش این مشکل فقط کاری كه از عهده کاربر برخواهد آمد، غیر فعال كردن قابلیت motion interpolation است. این ویژگی باعث افزایش فریم ویدیو و تاری تصویر شده و امکان دارد در بی کیفیتی تصاویر پنل تلویزیون موثر واقع شود. مشکلات سخت افزاری تلویزیون ایکس ویژن افزاری تلویزیون ایکس ویژن

سیگنال نداشتن تلویزیون ایکس ویژن

سیگنال نداشتن تلویزیون كه عموما به اختلال آنتن ها مربوط است یکی دیگر از ایرادات متداول تلویزیون به شمار می رود. عواملی مثل تنظیم نبودن ارتفاع آنتن، تداخلات سیگنال ها و پیدا نكردن ایستگاه ها برای دریافت سیگنال بر سیگنال نداشتن تلویزیون موثر هستند.

راهکار: استفاده از تقویت كننده سیگنال ها، تنظیم در ست ارتفاع آنتن

اختلال در ساختار فیزیکی تصاویر تلویزیون ایکس ویژن

اختلال در ساختار فیزیکی تصاویر به معنی دو نیم شدن تصاویر و یا شطرنجی شدن آن ها است. علت اختلال در ساختار فیزیکی تصاویر باید در مادربرد تلویزیون بررسی شود. البته علل بسیاری برای به وجود آمدن این اختلال وجود دارد كه خرابی مادربرد یکی از آن ها است. متاسفانه اشکالاتی از این قبیل كه باز هم به پنل تلویزیون مرتبط است فقط با تعویض پنل حل می شود. به طور کلی مشکلات تصویری تلویزیون مثل وجود خطوط عمودی در تصاویر و یا سوختگی پیکسل ها ( وجود نقاط سیاه رنگ بر روی تصویر) فقط با تعویض پنل حل می شود. مشکلات سخت افزاری تلویزیون ایکس ویژن

راهکار: تعویض پنل. بیشتر مشکلات متداول تلویزیون به پنل تلویزیون مربوط است. هزینه تعمیر پنل زیاد بوده و در نتیجه پیشنهاد ما برای کاربران تعویض آن است.

شکستگی و آبخوردگی پنل تلویزیون ایکس ویژن

از دیگر مشکلات متداول تلویزیون ها شکستگی و آبخوردگی پنل تلویزیون است. علت این اختلال معمولا اصابت ضربه های ناگهانی به تلویزیون و یا نفوذ مایعات به آن است. ضربه ها در موارد فقط نمایش تصاویر را با مشکل مواجه می كند و در مواردی دیگر پنل را دچار شکستگی می كند.

بروز هر کدام از این مشکلات به شدت ضربه وارد شده به تلویزیون بستگی دارد. مشکلات سخت افزاری تلویزیون ایکس ویژن

نفوذ مایعات و یا آبخوردگی پنل تلویزیون به دو دلیل رخ می دهد. اول آنكه آب یا مایعات به صورت مستقیم بر روی تلویزیون ریخته شده و یا استفاده های مداوم از اسپری های پاک كننده باعث بروز این مشکل می شود.

استفاده مستقیم از اسپری ها به مرور باعث آسیب دیدگی پنل خواهد شد. پس باید برای تمیز كردن نمایشگر تلویزیون از یک پارچه لطیف و اسپری فقط به میزان نم دار كردن پارچه کمک بگیرید.

راهکار: در صورت شکستگی پنل فقط تعویض این قطعه کیفیت و کارایی اولیه را به تلویزیون برمیگرداند. در صورت نفوذ مایعات تعمیر امکان پذیر است اما هزینه ای معادل با تعویض یکی پنل را به همراه دارد.

پر نور و کم نور شدن قسمت هایی از تصاویر تلویزیون ایکس ویژن

یکی از متداول ترین مشکلات به وجود آمده برای انواع تلویزیون های ایکس ویژن و ایکس ویژن پر نور و کم نور شدن قسمت هایی از تصاویر است. اگر تصاویر با دو نور متفاوت نمایش داده می شدند می توانید از وجود این مشکل اطمینان داشته باشید. این مشکل به بک لایت مرتبط بوده و علت آن نحوه برخورد TFT ها به پنل است.

راهکار: تعویض بک لایت و اگر امکان پذیر نبود تعویض پنل مشکلات سخت افزاری تلویزیون ایکس ویژن

کلات سخت افزاری تلویزیون ایکس ویژن

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: