ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن را می توان جزو مشكلات رایجی به شمار آورد كه كاربران بسیاری را به خود درگیر کرده است. اين مشكل فقط برای تلویزیون های ایكس ویژن نبوده و می تواند در هر برند دیگری دیده شود. قبل از پرداختن به اين مشکل و روش های رفع آن، به بررسی ساختار كنترل های تلویزی می پردازیم. كنترل تلویزیون ایکس ویژن در واقع یک برد مدار چاپی بوده كه قطعات مختلف و ریز الكترونیكی روی آن قرار دارند.

همچنین فنر های باطری و كیبورد و باطری هم از دیگر اجزای سازنده كنترل های ایكس ویژن می باشند كه داخل یک قاب پلاستیكی جای گرفته شده اند. کارآیی درست و بدون مشکل اين قطعات در كنارهم موجب می شود كه كاربر به راحتی با فشردن هر دكمه دستگاه خود را كنترل كند. علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن

كار نكردن كنترل تلویزیون ایکس ویژن امکان دارد به دلایل مختلف نرم افزاری و سخت افزاری مربوط شود كه بررسی هر كدام نياز به تخصص و مهارت بسیاری دارد. اگر در منزل شما هم یكی از تلویزیون های ایكس ویژن وجود دارد با مرکز پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن سرویس تی وی همراه باشید.

علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن

  • تمام شدن باطری كنترل
  • خراب شدن كنترل
  • خراب شدن برد دستگاه گیرنده

تمام شدن باطری كنترل تلویزیون ایکس ویژن

احتمال دارد علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن شما بسيار ساده باشد. قبل از آن كه كلافه شوید و به كنترل تلویزیون خود را با ضربات محكم آسیب وارد کنید، باید باطری های آن را بررسی كنید كه تمام نشده باشند. علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن

باطری های كنترل را عوض کنید و دوباره امتحان كنید. دقت داشته باشید كه بیشتر افراد به سراغ باطری های قدیمی می روند كه از سلامت آن و كاركرد ۱۰۰% آن ها هیچ اطمینانی ندارند. باید از یک جفت باطری استفاده نشده برای اين كار کمک بگیرید. اگر مشكل همینطور پابرجا بود باید گزینه های بعدی را امتحان كنید.

خراب شدن كنترل تلویزیون ایکس ویژن

وقتی كه از سلامت باطری اطمینان پیدا کردیم، نوبت به امتحان كنترل تلویزیون می رسد كه به دو روش می توان اين كار را انجام داد:

  • كنترل را به سمت یک رادیو روشن نشانه می رویم و یكی از دكمه های كنترل را می فشاریم. اگر صدای نویز از بلندگوی رادیو به گوش رسید، كنترل سالم است و در غیر اين صورت كنترل مشکل پیدا کرده است.
  • راه مطمئن تر امتحان كنترل با دوربین می باشد. علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن

امتحان كنترل تلویزیون ایکس ویژن

همانطور كه گفته شد برای امتحان كردن كنترل ها نيازی به گوشی های خاصی نیست و هر تلفن همراهی كه دوربین داشته باشد قادر به انجام اين آزمایش است يا به عبارت دیگر سنسور IR يا اشعه مادون قرمز در همه دوربین های موبایل قابل شناسایی است.

برای انجام امتحان كنترل تلویزیون ابتدا برنامه يا اپلیكیشن دوربین تلفن همراه خود را باز كنید سپس چشمی كنترل تلویزیون يا لامپ ال ای دی كوچكی كه در بخش بالایی آن قرار دارد را رو به دوربین بگذارید و به اجرای كنترل تلویزیون در دوربین توجه کنید. هنگام امتحان كردن نياز به عكس يا فیلم برداری نیست و فقط باز بودن اپلیكیشن دوربین كافی است.

دكمه های كنترل را فشار دهید و به دوربین دقت داشته باشید، اگر لامپ مورد نظر با فشردن دكه روشن و خاموش شود به اين معناست كه دكمه سالم است. همچنین می توانید با كم و زياد كردن فشار دست خود ببینید كه برای درست عمل كردن دكمه چقدر باید آن را فشار دهید.

به اين ترتیب می توانید همه دكمه های امتحان کنید و از سالم بودن كنترل اطمینان پیدا کنید اما اگر هر كدام از دكمه ها كار نكند باید به دنبال دلیل كار نكردن كنترل تلویزیون ایکس ویژن و يا سامسونگ خود باشید. از آنجایی كه دكمه Power یكی از كلید های مهم به حساب می آید پس باید تا ابتدا آن را امتحان كنید سپس به سراغ كلید های ولوم كم و زياد، تغییر كانال و يا Source بروید.

همچنین شما می توانید كنترل تلویزیون خود را به یک رادیو روشن كه گیرنده آن به درستی تنظیم شده باشد نزدیک كنید و یكی از دكمه های بفشارید. اگر مشکلی در صدای رادیو به وجود آید یعنی اين دكمه به درستی كار می كند اما از آن جا كه در كمتر خانه ای رادیو پیدا می شود و دقت اين آزمایش پایین است به شما انجام را پیشنهاد نمی كنیم.

مشکل در برد تلویزیون ایکس ویژن

اگر متوجه شدید كه كار نكردن كنترل تلویزیون يا رسیور شما به علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن نیست، قطعا دلیل كار نكردن كنترل تلویزیون شما به مشکل دستگاه گیرنده یعنی تلویزیون يا رسیور شما ربط دارد. اين مشکل می تواند در دو قسمت وجود داشته باشد.

در حالت اول چشمی دستگاه گیرنده مشكلی دارد كه باید چک كنید چیزی مانع رسیدن سیگنال مادون قرمز كنترل به چشمی دستگاه نشود. علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن

در حالت دوم مشکل در برد الكترونیكی دستگاه شما است كه سیگنال را دريافت نکرده و يا آن را پردازش نمی كند. در هر صورت باید با یک تعمیركار ماهر برای بازدید از تلویزیون يا كولر گازی خود هماهنگ كنید تا مشكل را به صورت اصولی و بدون وارد کردن اختلال به دستگاه رفع کند. علت کار نکردن کنترل تلویزیون ایکس ویژن

چگونه مشكل كار نكردن كنترل تلویزیون ایکس ویژن را برطرف كنیم؟

برای رفع نمودن مشكل كار نكردن تلویزیون روش های مختلفی وجود دارد. وقتی با اين مشكل روبرو شدید، اول اطمینان پیدا کنید كه مانعی بین كنترل و حسگر تلویزیون وجود نداشته باشد. لامپ های فلورسنت را خاموش كنید تا مانع از ارتباط حسگر با كنترل نشود. حرکت دیگری كه باید انجام دهید چک كردن باطری هاست. بهتر است باطری ها را از كنترل بیرون کرده و بعد از چند ثانیه دوباره آن ها را جا بیندازید.

 

 

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: