ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن یکی از مشکلات رایجی است که کاربران به آن برخورد می کنند. اگر تلویزیون شما در شرایطی قرار گیرد كه صدا داشته اما فاقد تصویر باشد، به این علت است كه مین برد مشغول پردازش است. این احتمال وجود دارد كه پنل و يا خروجی بک لایت تلویزیون های ايکس ویژن دچار اشكال شده باشد. اما در بیشتر مواقع این اشكال به علت مشکل در بک لایت تلویزیون است.

بک لایت، نور پیش ­زمینه­ تلویزیون های ال­ای­دی و ال­سی­دی است، كه با خراب شدن آن تصویر از بین رفته و صفحه سياه می­شود و فقط يک هاله کم نور از تصویر را می توان مشاهده كرد. وقتی بک لایت تلویزیون های ايکس ویژن دچار اشكال شده باشند، كانال های تلویزیون ناگهانی تعویض می شوند و با انداختن نوری مثل نور چراغ قوه به صفحه، می توانید تصویر تلویزیون را مشاهده كنید.

بررسی دلایل تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن

يکی دیگر از عللی كه باعث می شود تصویر تلویزیون دچار اشكال شود، آبخوردگی صفحه­ تلویزیون است. این حالت با اسپری كردن مواد شوینده و وارد شدن آن ها به بخش پایین صفحه نمایش رخ می دهد كه باعث اتصالی و خراب شدن فلت های پنل تلویزیون می شود.

تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن به علت خرابی برد پاور تلویزیون

بعضی اوقات امكان دارد بخش ولتاژ بک لایت در برد پاور دچار اشكال شود. در این صورت هم بک لایت تلویزیون خراب شده و نيازمند تعمیر برد پاور است.

تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن به علت خرابی بک لایت

قطع شدن تصویر اگر صدا وجود دارد ولی صفحه تلویزیون كاملا سياه شده باشد، مربوط به بک لایت تلویزیون است. این اشكال امكان دارد در زمان روشن كردن تلویزیون اتفاق افتد. در این حالت لوگوی تلویزیون نمایش داده شده و بعد تصویر بلافاصله قطع شود.

حتی اگر تصویر تلویزیون به صورت چشمک زن در آید هم، حكایت از اشكال در بک لایت دارد. اشكال تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن به این شکل است كه قبل از قطع شدن كامل تصویر، بخش های بالا و يا پایین تلویزیون تیره می­شود. وقتی این اشكال به وجود می آید، بهترین راه حل این است كه بک لایت را تعمیر كنید تا به مین برد و برد پاور آسیب نرسد.

قطع شدن تصویر به علت آبخوردگی تلویزیون ايکس ویژن

آبخوردگی صفحه تلویزیون يکی از متداول ترین اشكالات تلویزیون های ايکس ویژن است. این اتفاق امكان دارد به علل مختلفی اتفاق افتد؛ به عنوان مثال: اسپری كردن مایعات تمیز كننده به صورت مستقیم بر روی صفحه تلویزیون، گرفتن خاک پنل تلویزیون با يک دستمال كاملا خیس (به شکلی كه آب از آن چكه كند)، قرار داشتن تلویزیون به مدت طولانی در يک محیط مرطوب.

در این حالت ها به پنل آسیب وارد شده و اشكالاتی را برای صفحه­ تلویزیون ایجاد می كند.

يکی از این اشكالات، تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن است. در حالت آبخوردگی تلویزیون، تصویر آن به رنگ سرمه ای درمياید اما هم چنان صدا وجود دارد. منظور از حالتی كه صفحه تلویزیون سرمه ای شده این است كه با خاموش و روشن كردن تلویزیون تفاوت را متوجه می شوید. چون در حالت خرابی بک لایت تفاوت خاصی وجود ندارد. یعنی در خرابی بک لایت با خاموش و روشن كردن تلویزیون هیچ تغییری در صفحه تلویزیون مشاهده نخواهید كرد.

اشكال عدم نمایش تصویر در صورت وجود صدا، يکی از اشكالات متداول در تلویزیون ايکس ویژن است. می توانید برای بررسی صحیح و رفع این اشكال به نمایندگی تلویزیون ایکس ویژن مراجعه كنید.

امتحان چند تست ساده برای بک لایت و تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن

قبل از این كه به فكر تعمیر و تعویض قطعات بیوفتید پیشنهاد می كنیم این چند تست ساده را امتحان كنید:

    • تلویزیون به مدت يک شب خاموش كنید و از برق بکشید. بعد از این مدت تلویزیون را به برق وصل كنید و آن را روشن كنید. امكان دارد اشكال بر طرف شود.
    • ابتدا تلویزیون را خاموش كنید بعد هر چیزی كه به تلویزیون وصل است را از تلویزیون جدا كنید. و تلویزیون را روشن كنید. بعد مجدد تلویزیون های جانبی را وصل كنید، با این كار هم امكان دارد اشكال حل شود.
    • مطمئن شوید كه تلویزیون در ورودی صحیح تنظیم شده باشد. مثلا تلویزیون باید روی حالت HDMI باشد، اما اشتباها روی حالت DVI تنظیم شده باشد. اگر این حالت هم جواب نداد حالت HDTV را هم امتحان كنید. اگر اشكال حل نشد ورودی های دیگر را هم امتحان كنید. پس همین مسئله می تواند باعث ایجاد اشكال شود.
    • دکمه منو را فشار دهید، اگر هیچ منویی ظاهر نشد، این مسئله می تواند به علت اشكالاتی در تی كان و يا برد اینورتر نور پس زمینه باشد. به همین منظور، چراغ های اتاق را خاموش كنید و اتاق را تاريک كنید و با دقت ببینید كه در پس زمینه تلویزیون نور وجود دارد يا خیر. اگر نور وجود داشته باشد میفهمیم كه اشكال از اتصلات تی كان است، پس باید اتصالات تی كان را بررسی كنید.
    • گاهی علت اشكال تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن می تواند به واسطه اشتباهاتی در اتصالات كابل به وجود آمده باشد. به این معنی كه HDMI را به يک مولفه اشتباه وصل كرده اید و همین اتصال به پورت نا مناسب باعث ایجاد اشكال شده. برای حل این مسئله باید HDMI را جدا كنید و به ورودی دیگر كه پورت مناسب آن بوده وصل كنید.
    • اگر تلویزیون خود را در ورودی HDMI تنظیم كردید علاوه بر این این تلویزیون تصویر ندارد، صدا هم ندارد، باید ورودی تلویزیون خود را عوض كنید. چون HDMI حامل صدا و تصویر بوده و امكان دارد در صورت عدم وجود صدا و تصویر خازن های آن خراب شده باشند.
    • شاید كابل هایی كه در پشت تلویزیون قرار دارند شل شده باشند. پس كابل های پشت تلویزیون بررسی كنید و از شل نبودن آن ها مطمئن شوید.
    • شاید نور پس زمینه خیلی کم است. پس در منو در بخش تنظیمات نور پس زمینه را زياد كنید.

اشكالات بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

در تلویزیون های ال ای دی، نور بک لایت با کمک لامپ های ال ای دی كه در پشت صفحه نمایش ایجاد می شود، باعث دیده شدن سیگنال تصویر در صفحه نمایش می شود. گاهی امكان دارد اشكال تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن به علت از بین رفتن نور پس زمینه باشد.

در این صورت باید تلویزیون را در حالت روشن قرار دهید. بعد چراغ ها را خاموش كنید و اتاق را تاريک كنید. يک چراغ قوه را با زاویه های مختلف به روی صفحه نمایش بتابانید. اگر می توانید بعضی از تصاویر را ببینید، به این معناست كه نور پس زمینه از بین رفته.

امكان دارد رنگ صفحه نمایش، به رنگ خاکستری روشن باشد. در این صورت بک لایت خراب شده بوده و باید تعمیر يا تعویض شود. در بعضی از مدل ها به علت هماهنگ نبودن ولتاژ خروجی برد پاور با ال ای دی ها بک لایت ها دچار ضعف می باشند.

اگربرق نوسان داشته باشد برد پاور تلویزیون قطع می شود و باعث قطع شدن ولتاژ بک لایت می شود و همین موضوع هم يکی از علت های تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن است. اگر به هیچ عنوان حتی با استفاده از چراغ قوه هیچ تصویری روی صفحه تلویزیون مشاهده نمی كنید، امكان دارد اتصالات سست شده باشد و يا منبع تغذیه دچار اشكال شده باشد.

تعمیر بک لایت و تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن

در رابطه با تعمیر بک لایت باید بگوییم كه، تعمیر بک لایت جزء تعمیر حرفه ای تلویزیون بوده و به هیچ عنوان عموم مردم قادر به تعمیر آن نخواهند بود. دقت كنید كه برای دسترسی به بک لایت تلویزیون باید پنل تلویزیون باز شود كه این كار نياز به ابزار ویژه و محیط ایزوله دارد پس هرگز شخصا اقدام به این كار نكنید.

پس برای تعمیر بک لایت حتما باید فرد كارشناس نمایندگی تلویزیون ایکس ویژن این كار را انجام دهد این كار نياز به تشخیص و مهارت بالایی دارد.

کسی كه قصد تعمیر بک لایت را دارد باید بداند كه بک لایت چیست و چه وظیفه ای در تلویزیون های ال ای دی را بر عهده دارد و در کدام بخش از تلویزیون تعبیه شده، عوامل خرابی بک لایت را به طور كامل و دقیق بداند پرويک تعمیر را به خوبی بلد باشد، در این صورت می تواند اقدام به تعمیر و يا تعویض بک لایت كند. تصویر نداشتن تلویزیون ایکس ویژن

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments