ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد كه به علت کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن و يا خش خش صدا نتوانید برنامه مورد علاقه تان را تماشا كنید در این مواقع بیشتر اشكال را بلندگوهای تلویزیون می دانند.

همان طور كه می دانید اشكال قطع شدن صدا و کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن می تواند مربوط به اشكالات سخت افزاری و نرم افزاری باشد پس باید قبل از بررسی اشكالات سخت افزاری ابتدا باید اشكالات نرم افزاری را برطرف كنید شاید يک اشكال ساده باعث قطعی و کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن شود.

گاهی اوقات امكان دارد به طور يکوا از روی كنترل تلویزیون دکمه بی صدا يا MUTE را فعال كنید و با حالتی روبرو شوید كه تلویزیون در نمایش برنامه های مختلف هیچ صدایی ندارد برای خارج شدن از این حالت باید مجدد دکمه MUTE را فشار دهید و يا با استفاده از دکمه های ولوم زياد و کم تلویزیون را از حالت بی صدا خارج كنید. البته در بعضی مواقع امكان دارد تنظیمات صدای تلویزیون علت اصلی قطع صدا و يا کم و زياد شدن آن باشد.

معمولا قطع شدن صدای تلویزیون ايکس ویژن مربوط به خرابی پاور است كه به كنترل تلویزیون هم سرایت می كند و كنترل هم دیگر عمل نمی كند به جرات می توان گفت يکی از علل سخت افزاری در تلویزیون ايکس ویژن كه امكان دارد برای صدای تلویزیون رخ دهد خرابی پاور است برای بررسی و برطرف كردن این اشكال باید با ایکس ویژن سرویس و تیم پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن همراه شوید.

علت خرابی های تلویزیون ايکس ویژن چیست ؟

اگر تلویزیون ايکس ویژن دارید و يک روز متوجه روشن نشدن تلویزیونتان شدید باید بدانید به طور معمول خرابی پاور می تواند باعث بروز این اشكال شود. گاهی اوقات با تعویض قطعه خرابی پاور سوپلای می توانید اشكال پاور را برطرف كنید اما در بعضی مواقع باید کل قطعه پاور را تعویض كنید تا اشكال روشن نشدن تلویزیون حل شود.

اگر به هنگام روشن كردن تلویزیون متوجه دیر روشن شدن تلویزیون شده اید باید آن را جدی بگیرید چون علت دیر روشن شدن تلویزیون با استفاده از كنترل و يا دکمه پاور تلویزیون به طور مستقیم وجود اشكال و خرابی پاور تلویزیون است.

در بیشتر مواقع قبل از بروز اشكالات و آسیب های جدی تلویزیون با نشان دادن علائم خرابی به شما هشدار تعمیر را صادر می كند فقط كافی است از كنار آن ها ساده نگذریم.

بررسی دلایل قطعی و کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن

کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن يا قطع شدن آن يکی از اشكالات متداول تلویزیون های خانگی است، اما اشكالات دیگری مثل خش خش كردن صدای تلویزیون، ناهمزمان بودن صدا و تصویر و… وجود دارد كه همگی لذت تجربه استفاده از تلویزیون را از بین می برند.

صدا بخش مهمی از تلویزیون است كه نمی توان از آن گذشت. اما راه حل این اشكالات همیشه در تعمیر تلویزیون خلاصه نمی شود. گاهی وقتی صدای تلویزیون قطع شده، اشكالات مربوط به بخش تنظیمات و يا اشكالات ساده ایست كه به راحتی قابل حل است.

در بعضی موارد هم كه به تجربه و تخصص تكنسین تلویزیون برای تعمیر سخت افزاری احتياج است، کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن آنچنان زمانبر يا هزینه بر نیست و در مدت کوتاه در منزل خودتان انجام می شود.

علت صدا نداشتن تلویزیون ایکس ویژن

همانطور كه گفته شد، علت قطع صدا تلویزیون می تواند به دو دسته عوامل نرم افزاری و عوامل سخت افزاری مربوط شود. اگر موارد نرم افزاری را بررسی كرده و نتوانستید علت قطع صدا تلویزیون ايکس ویژن، ال جی، سونی و … خود را برطرف كنید، حتما به کارشناس كارشناس برای بررسی و بررسی تلویزیون مراجعه كنید تا خسارات بیشتری به تلویزیون وارد نشود.

فعال بودن حالت بی صدا يا MUTE تلویزیون ایکس ویژن

در همه تلویزیون ها اگر يکوا از روی كنترل تلویزیون خود دکمه Mute يا بی صدا را انتخاب كرده باشید، با حالتی روبرو می شوید كه تلویزیون صدا ندارد اما تصویر دارد. برای رفع این اشكال كافی است مجددا دکمه MUTE يا يکی از دکمه های ولوم صدا (کم – يا زياد +) را بفشارید تا تلویزیون از حالت بی صدا خارج شود.

نکته: به روز نبودن نرم افزار تلویزیون، اتصال تلویزیون های دیگر به تلویزیون مثل هدفون، تلویزیون هایی كه با بلوتوث وصل می شوند، تلویزیون های دیجیتال و جا به جا زدن كابل های تلویزیون های دیگری كه به تلویزیون متصل می كنید، می تواند علت قطع صدا تلویزیون شما باشد.

بهم ریختگی تنظیمات صوتی تلویزیون ایکس ویژن

گاهی دستكاری های ناخواسته و بدون آگاهی تنظیمات تلویزیون، امكان دارد باعث به وجود آمدن اشكال در صدای آن شود. این موضوع مخصوصاً اگر با زبان تلویزیون آشنایی نداشته و اقدام به تغییر تنظمات مختلف آن كنید، كار را برایتان دشوارتر می كند.

برای رفع این اشكال اگر زبان تلویزیون شما برایتان قابل درک بوده و يا دارای زبان فارسی است، به منوی تنظیمات رفته و زبانه صدا را كه معمولاً با تصویر بلندگو نمایش داده می شود بازكنید.

در این اینجا می توانید همه تنظیمات مربوطه را اعمال كنید. بهترین كار برای رفع اشكال صدای تلویزیون این است كه تنظیمات را ریست كرده يا به حالت Default قرار دهید. اگر با این كار اشكال صدا در تلویزیون برطرف شد، می توانید تنظیمات دلخواه خود را هم اعمال كنید.

خرابی بلندگو و کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن

از علل دیگر صدا نداشتن تلویزیون خرابی اسپيكر يا بلندگو است. اگر چنانچه اسپيكر خراب شده و يا سوکت های آن از جا كنده شده باشند، در این صورت با اشكال صدای تلویزیون روبرو می شویم. در این شرایط اگر تلویزیون خروجی هدفون دارد، صدای آن را از طریق هدفون گوش كنید. اگر از آن صدا دريافت كردید، به احتمال زياد بلندگوی تلویزیون شما از كار افتاده و باید تعویض شود.

البته باز هم يادآوری ميكنیم كه امكان دارد قطع شدن سیم يا سوکت های بلندگو باعث قطعی و کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن شده باشند. در این صورت هزینه تعمیر تلویزیون کمتر از تعویض كامل اسپيكر خواهد بود. کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن

قطع شدن صدای گیرنده دیجیتال

اگر پس از تنظیم دوباره تلویزیون هم اشكال خرابی صدای تلویزیون ادامه دار داشت، تلویزیون مورد نظر را آپدیت كنید. احتمال اینكه آپدیت نبودن سیستم عامل درونی تلویزیون كارایی آن را تحت تاثیر قرار داشته باشد، همیشه وجود دارد. اما اگر آپدیت سیستم هم كارساز نبود، تعمیر صدای تلویزیون باید زیر نظر كارشناسان با تجربه شکل گیرد.

در چنین شرایطی وضعیت مین برد تلویزیون و البته اسپيكرهای تشکیل دهنده تلویزیون مورد بررسی قرار می گیرند. اصابت ضربه، آبخوردگی، نفوذ مایعات شیميایی و انباشته شدن ذرات گرد و غبار عمده ترین مسائلی می باشند كه باعث خرابی اسپيكر و مین برد می شوند.

بررسی اشكال صدای تلویزیون ایکس ویژن

همان كه ذكر است اصلی ترین علت بروز اشكال در صدای تلویزیون، وجود اشكال در بخش مین برد تلویزیون است. اگر امكان تعمیر این قطعه و تعمیر صدای تلویزیون، وجود نداشته باشد، پس از کسب اجازه از صاحب تلویزیون و انجام هماهنگی های مورد نياز، مین برد تلویزیون تعویض می شود.

اگر بررسی های كارشناسان ما در نمایندگی تعمیر حرفه ای تلویزیون درستی عملكرد مین برد را تأیید نماید، دیگر قطعات تلویزیون نظیر پاور، بلندگو و … مورد آزمایش قرار می گیرند تا در صورت نياز تعمیر و يا تعویض گردند.

با این وجود توصیه كارشناسان ما در بخش تعمیر صدای تلویزیون آن است كه موارد ذكر شده در بخش زیر را -پیش از مراجعه به تعمیرگاه تلویزیون و يا تماس با پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن بررسی كنید. موارد ذكر شده در بخش ذیل، احتمالا کمک شايانی به شما در تعمیر صدای تلویزیون خواهد كرد.

  • مطمئن شوید كه منبع خروجی را به درستی تنظیم كرده باشید.
  • هنگام کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن مطمئن شوید كه منبع خروجی از فرمت تاویزیون پشتیبانی كند.
  • در صورت اتصال كابل اچ دی ام آی، از اتصال صحیح كابل های HDMI و كابل صدا مطمئن گردید.
  • اگر از منبع خارجی استفاده می كنید و صدا تاخیر دارد حالت تاخیر صدا را غیر فعال كنید.
  • اگر تلویزیون خروجی كار نميكند، آن را عوض كنید.
  • حالت خروجی صدا را روی تلویزیون تعریف كنید.
  • در صورت نياز كابل را عوض كنید.
  • برای تعمیر کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن خروجی صدا را عوض كنید.
  • اگر تلویزیون خروجی فقط روی تلویزیون شما كار نمی كند. تلویزیون را تعمیر كنید.

هماهنگ نبودن صدا و تصویر تلویزیون ایکس ویژن

اشكالات صدا در تلویزیون امكان دارد به انحاء مختلفی خود را نشان دهد كه در این ميان عدم هماهنگی صدا و تصویر يک نمونه از آن است. اگر اشكال عدم هماهنگی صدا و تصویر به خود برنامه پخش شده مربوط نباشد، به احتمال زياد اشكال پیش آمده مربوط به Power تلویزیون است كه در صورت عدم رسیدگی امكان دارد به بخش سیستم كنترل سرایت كند.

اشكال در پاور تلویزیون فقط با تعویض و در سیستم كنترل صوتی با تعمیر و تعویض حل می شود. البته در موارد معدودی با همگام سازی صدا و تصویر در تنظیمات صوتی تلویزیون این مورد از اشكال صدای تلویزیون هم رفع می شود. در هر حال تشخیص صحیح این مسئله نياز به بررسی دقیق تلویزیون توسط كارشناسان برای تعمیر قطعی و کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن دارد.

 

تعمیر صدای تلویزیون ایکس ویژن در منزل

تعمیر تلویزیون در منزل يکی از خدمات ارائه شده پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن است كه به واسطه آن، شما مشتريان گرامی از دردسرهای ناشی از حمل و انتقال تلویزیون به تعمیرگاه رهایی خواهید يافت. برای بهره مندی از این سرویس كافی است تا در صورت بروز هر اشكال در تلویزیون، با نمایندگی تعمیر تلویزیون تماس گرفته و درخواست «تعمیر تلویزیون در منزل» را مطرح كنید.  کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن

پس از هماهنگی های لازم، كارشناسان پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن برای اِعمال تعمیر بر روی تلویزیون، به مكان مورد نظر اعزام شده و همه عمليات تعمیر را در منزل انجام می دهند. خدمات ارائه شده توسط این سرویس منحصر به اشكالی خاص نیست و کلیه اشكالات تصویر و صدای تلویزیون را شامل می شود.

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: