ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

چرا صدای تلویزیون کم شده و چگونه می توانیم آن را تقویت کنیم؟ شاید برای شما هم پیش آمده كه زمان دیدن فیلم متوجه صدا کم گفتوگوی شخصیت های مختلف آن می شوید و همین موارد نمی گذارند سیر داستانی را کاملا بفهمید. اما مشکل چیست و آیا راهی وجود دارد تا بتوانیم تلویزیون را به حالت عادی برگردانیم؟ در ادامه با پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن همراه باشید.

موقعیتی را درنظر بگیرید كه در حال تماشای تلویزیون هستید و کاراکترهای فیلم باهم در مورد چیز مهمی حرف می زنند و از آن مکالمه چیزی نمی فهمید.

این موقعیتی است كه برای همه می تواند بسیار مشکل ساز باشد. در این طور زمان ها کاربر حجم صدا را تا جایی كه می تواند زیاد می كند تا گفتگو شخصیت ها شنیده شود. بعد از انجام دادن این کار صوت های بلند و گوش خراشی مثل انفجار، تصادف ماشین ها و غیره را بسته به نوع فیلم می شنوید. چرا صدای تلویزیون کم شده

اما ممکن نیست كه شما بتوانید يک حجم صدا واحد را روی محتوا تنظیم كنید. در این صورت تجربه استفاده از تلویزیون برای شما تلخ تمام می گردد و از آن ناراضی می شوید.

چرا صدای تلویزیون کم شده

حالا با ما همراه باشید تا درباره این مشکل بیشتر صحبت کنیم و ببینیم كه پیش از شنیدن صدا بلند يا ضعیف چه کاری می توان انجام داد.

شاید اصوات باهم میکس شده اند

صوت ها يا موسیقی ها برای هر کانالی فرق دارند و آن ها بین شبكه ها تقسیم شده اند. تنظیمات صوتی و اسپیكر برای هر کانال در منبعی ذخیره می شود. اشاره کنیم كه هدفون، تلویزیون و سیستم هایی با يک جفت بلندگو (و بدون ساب ووفر) به عنوان 2.0 کاناله شناخته می شوند. چرا صدای تلویزیون کم شده

در واقع این اعداد رنج فرکانس اسپیكرها را نشان می دهند. پس بلندگوهای جلو، عقب و غیره توسط تلویزیون ساپورت می شوند. عدد اعشاری هم نشان دهنده تعداد کانال های اختصاصی با فرکانس پایین برای ساب ووفر است. پس اگر شما يک ساب ووفر را به يک دستگاه 2.0 کاناله اضافه كنید، آن 2.1 کاناله خواهد شد.

اگر بلندگوهای فراگیر در عقب و يک بلندگو در جلوی کانال اضافه كنید، دیوایس مورد نظر 5.1 کانال ها می شود. اگر پا را فراتر قرار دهید و دو اسپیكر جانبی هم به این مجموعه بیفزاید، يک درگاه صوتی 7.1 کاناله دریافت خواهید كرد.

بعضی از سیستم ها دارای يک جفت بلندگو دیجیتالی فراگیر می باشند كه باعث به جود آمدن صوت 9.1 کاناله می شوند و اگر شما از يک سیستم پیشرفته مثل Dolby Atmos استفاده می كنید، امکان دارد حتی يک عدد اضافی كه نشان دهنده تعداد بلندگوهای سقفی است، مثل 9.1.2 را مشاهده كنید. چرا صدای تلویزیون کم شده

يک گفتگو از طریق کانال مرکزی، به وسیله دو نمودار در عکس فوق برچسب گذاری می شود.گفتنی است كه شما می توانید در زمان دیدن فیلم يا مسابقات ورزشی با جدا كردن کانال مرکزی، صدا بازیگران يا گزارشگران را قطع کرده و تغییرات موردنظر را اعمال کنید.

حتی اگر تمام کانال ها را به بهترین شکل ممكن تنظیم كنید، باز هم صدا محتواها باهم فرق دارد؛ اما دیگر مثل قبل به هم ریخته و میکس شده نیستند.

در اصل مهندسان از قصد این کار را می كنند تا مثلا اگر در فضای آرامی هستید و ناگهان انفجاری اتفاق می افتد، از روی کاناپه يا صندلی تان بلند شوید و ضربان قلب تان بالا برود. این محدوده دینامیكی نامیده می شود و این دقیقا چیزی است كه این شکل فیلم ها را بسیار جذاب می سازد.

همان طور كه تا الان فهمیده اید، ما تمام بخش ها را به فیلم های اکشن اختصاص داده ایم. چراكه این شکل ویدیوها دارای صحنه های پرفراز و نشیب زیادی می باشند كه مثل آن ها را در هیچ کجای دیگری نمی بینید. چرا صدای تلویزیون کم شده

به عنوان مثال، در سال 2009، مهندسان يک مقاله منتشر كردند كه نشان می دهد چگونه فیلم هایی مثل The Matrix همزمان 25 واحد صوتی داشتند كه شامل بلندترین و ضعیف ترین صداها هم بود، آن هم در جایی كه سریال هایی چون Friends فقط دارای 6 واحد می باشند.

مرکز رسانه (Media Center) شما به درستی پیكربندی نشده است

توجه داشته باشید كه به درستی چند اسپیكر را به يک گیرنده متصل كنید. اگر از تنظیمات صوتی اشتباه در گیرنده خود استفاده می كنید و کانال های شما نامتعادل می باشند يا تنظیماتی كه برای کمک به تساوی حجم صداهاست فعال نیستند، باید يک تلویزیون ارزان و بدون سیستم صوتی بخرید تا خودتان را از شر دردسرهای متعدد و انجام کارهای مختلف خلاص كنید.

صدا تلویزیون شما به طور پیش فرض کم نیست

شاید گاهی اوقات بتوانیم مهندسان صوتی را تقصیر کار بنامیم، اما باید تلویزیون را هم ملامت كنیم. اغلب تلویزیون را با اسپیكرهای فراگیر نمی بینند و بیش تر ویدیو يا فیلم مورد علاقه شان را با اسپیكری 2.0 کاناله يا نواری به همراه ساب ووفر 2.1 کاناله تماشا می كنند.

سازمان هایی مثل Dolby وجود دارند كه محتواها را با يک تن صدا پخش می كنند؛ اما این بدان معنا نیست كه تولیدكنندگان تلویزیون شما از این دستورالعمل های شرکت های خاص پیروی می كنند. آن ها راه خود را كه ضعیف كردن دیالوگ ها و بلندتر كردن صحنه های اکشن است، همچنان ادامه می دهند.

راهکارهای رفع مشکل چرا صدای تلویزیون کم شده

حالا كه دیگر می دانیم به چه علت صداهای دیالوگ ها کم است و صدا صحنه های اکشن زیاد، پس بیایید هم اكنون مشکل را حل كنیم. با این كه ما دوست داشتیم كه قدم های متعددی برای تان لیست كنیم، اما متاسفانه همه آن ها در این مقاله نمی گنجند. در عوض ما قصد داریم كه نکات برجسته را گوشزد كنیم. ولی قبل از همه چیز باید در مورد مدل دستگاه تان اطلاعاتی جمع آوری كنید.

Dynamic Range Compression را فعال كنید چرا صدای تلویزیون کم شده

معمولا Dynamic Range Compression، اگر شما محدوده ای غنی و پویا دوست دارید، آن چنان بد نیست. اما گاهی اوقات Dynamic Range Compression يک عمل ضروریست.

لیبل هایی چون: «Dynamic Range Compression» ،«Dynamic Range Control» ،«DRC» «Night Mode و در کم تر مواقعی به عنوان «Dialogue Enhancement» ،«Night Mode» ،«Volume Amplification» ،«Boost Downsample» و يا موارد مشابه، همه عمل Dynamic Range Compression را انجام می دهند كه سبب نزديک شدن نقاط اوج و سقوط صدا می گردد.

با استفاده از همان دستگاه پخش Blu-ray ایکس ویژن، می توانید گزینه «Dynamic Range Compression» را مشاهده كنید كه آن را در عکس فوق هم می بینید. سپس امکان این به شما داده شده تا این گزینه را روی یه حالت: Off ،On و يا Auto قرار دهید.

همین طور این قابلیت سبب می گردد تا صداهای ضعیف و بلند به یکسان باشند كه شاید از تاثیرگذاری فیلم بکاهد.

پیكربندی بلندگو خود را بررسی كنید

بسیاری از دستگاه ها و سرویس ها به شما اجازه می دهند كه مشخص كنید چه تنظیمات صوتی بر روی بخش های مختلف (مثل کم يا زیادتر كردن صدا يا غیره) اعمال كنید. چرا صدای تلویزیون کم شده

مثلا اگر دستگاه Blu-ray شما فكر كند كه آن را به يک سیستم صوتی 5.1 کانال متصل كرده اید، پخش صوت را بر این پایه قرار می دهد و به طور خلاصه یعنی این كه يک خروجی باكیفیت در اختیار دارید. ضمنا اگر پخش كننده شما دارای گزینه ای برای مشخص كردن خروجی صوتی 2.0 کانال ها باشد، پس می توانید نه فقط از تلویزیون، بلكه از دستگاه پخش كننده هم بهره ببرید.

در اسكرین شات بالا (كه برای پلیر ایکس ویژن مدل BD H6500 Blu-ray است) قادرید گزینه ای را با برچسب «حالت Downmixing» ببینید كه در آن می توانید چگونگی کم كردن کانال های صوتی دیوایس Blu-ray و پیكربندی اسپیكرها را بیاموزید. چرا صدای تلویزیون کم شده

به طور خلاصه، شما باید از طریق تنظیمات دستگاه و يا سرویس ارائه سیگنال به تلویزیون خود (مثلا دریافت كننده، دستگاه پخش Blu-ray، جعبه کابل، TiVo و غیره) اطمینان حاصل كنید كه اگر گزینه ای برای انتخاب پیكربندی بلندگو دستگاه وجود داشته باشد مطابق آنچه كه اسپیكرتان قدرت دارد، قرار دهید.

کانال مرکزی را تنظیم كنید

اگر يک راه اندازی چند کاناله واقعی داشته باشید، احتمالا نمی خواهید و صد البته به صلاح تان نیست كه Dynamic Range Compression را روشن يا خروجی استریو را (تنها به عنوان حل مسئله حجم صدا) تنظیم كنید. در عوض، شما (به احتمال زیاد) قادرید کانال مربوطه را به طور مستقیم بر روی گیرنده خود پیكربندی كنید. تقریبا هر گیرنده فراگیر در بازار اجازه اعمال تنظیمات در کانال را می دهد.

از نظر تكنیكی به شما امکان این داده شده تا هر مود ویژه ای برای صوت (Movie ،Concert Hall يا چیزهای دیگر) را غیر فعال كنید و بعد خودتان به صورت دستی کانال صوتی را تنظیم كنید. ما برای این كه بدانید چطور این کار را انجام دهید، در ادامه دستورالعملی هایی برای تان نوشته ایم. چرا صدای تلویزیون کم شده

نخستین راه و همین طور راحت ترین راه این است كه هر وقت لازم دانستید، صدا را کم يا زیاد كنید و و سپس کانال مرکزی را به صورت جداگانه به سمت بالا تنظیم كنید تا این كه صدا گفتگوها هم در سطح قابل قبولی باشند.

راه دیگر این است كه مقدار کانال مرکزی را روی 0 قرار دهید و بعد بلندگوهای دیگر را خاموش كنید. سپس می توانید حجم را به هر آن چه دوست دارید، تبدیل كنید. چرا صدای تلویزیون کم شده

زمانی كه بلندی صدا مثل دیگر کانال ها بود، این تنظیم باعث کاهش اثر بلندی و ضعیف شدن صدا در بعضی از موقعیت های فیلم ها می گردد. اما تنها مشکل این روش، آن است كه در موقعیت ها و شرایط خاص نیاز به تنظیم مجدد کانال پیدا می كنید.

حالا كه می دانید، چرا دیالوگ ها صدا ضعیفی دارند، پس دیگر لازم نیست كه اعصاب خود را با شنیدن صداهای بلند فیلم های گوناگون خرد كنید.

صدا تلویزیون قطع شده ؟

صدا تلویزیون قطع شده ؟

تصور كنید در يک روز تعطیل يک فیلم سینمایی انتخاب كرده اید تا در كنار اعضای خانواده تماشا كنید. فیلم سینمایی را در دستگاه قرار میدهید و تماشای فیلم مینشینید. چرا صدای تلویزیون کم شده

ناگهان متوجه می شوید هیچ صدایی از تلویزیون خارج نمی شود. در ابتدا حدس میزنید صدا دستگاه کم باشد، حتی در مرحله بعد پخش نشدن صدا را گردن خرابی فیلم می اندازید.

اما در پایان متوجه می شوید كه تلویزیون شما ایرادی پیدا كرده كه هیچ صدایی پخش نمیكند. پاسخ به سوال چرا صدا تلویزیون قطع شده است را در این مقاله از ایکس ویژن سرویس مرکز رسمی تعمیر تلویزیون ایکس ویژن دنبال كنید.

با فعال بودن گزینه میوت صدا تلویزیون قطع می شود

شاید ساده به نظر برسد اما فعال بودن گزینه میوت گاهی اوقات با فعال بودن می توان باعث عدم پخش صدا شود، پس قبل از این كه به دنبال مشکلی اساسی در تلویزیون خود باشید این گزینه را چک كنید تا فعال نباشد.

قطع ناگهانی صدا تلویزیون با اتصال به دستگاه رسیور

قطع شدن صدا تلویزیون با اتصال به دستگاه رسیور يا هر دستگاه پخش كننده دیگری اگر با اشتباه در متصل كردن کابل ها همراه باشد می تواند باعث عدم پخش صدا در تلویزیون همراه باشد.

  • برای همین در زمان اتصال پخش كننده های مختلف يا رسیور های دیجیتال و ماهواره ای توجه داشته باشید كه کابل های ورودی هم سالم باشند و هم درست وارد شوند. چرا صد
  • با کم و زیاد كردن حجم صدا می توان مطمئن شد كه مشکل به این گزینه مربوط هست يا خیر.

اتصال هدفون و لوازم جانبی به تلویزیون می تواند علتی برای پخش نشدن صدا باشد!

این مورد هم جزود مواردی است كه به ساده به نظر می رسد اما در بسیاری از موارد افراد قبل از درخواست تعمیر از کارشناسان ها این علت را به خاطر حواس پرتی در نظر نگرفته اند كه اتصال هدفون و لوازم جانبی به تلویزیون می تواند علتی برای پخش نشدن صدا باشد.

توجه داشته باشید كه اتصال هدفون و لوازم جانبی هرچند کوچک به سوکت های تلویزیون می تواند باعث عدم پخش صدا شود.

تنظیمات اشتباه صدا از عوامل پخش نشدن صدا تلویزیون

همانطور كه می دانید تلویزیون ها دارای تنظیمات افکت صدا می باشند و تنظیمات اشتباه صدا می تواند باعث عدم پخش صدا شود. شما می توانید با برگرداندن تنظیمات به حالت عادی این مشکل را بر طرف كنید.

  • برای حل مشکل قطع شدن صدا تلویزیون وارد بخش تنظیمات شوید. چرا صدای تلویزیون کم شده
  • تنظیمات صدا را به صورت دستی تغییر دهید.

ایراد درکابل اچ دی ام آی چگونه می تواند باعث قطعی صدا در تلویزیون شود؟

افرادی كه معمولا تلویزیون های خود را به دستگاه های دیگری متصل می كنند باید این نکته را در نظر بگیرند كه این کار می تواند باعث قطعی صدا تلویزیون شود. معمولا افراد با استفاده از کابل تلویزیون را به وسایل دیگر مثل لپ تاپ متصل می كنند. شاید برای شما این پرسش پیش بیاید كه ایراد در کابل اچ دی ام ای چگونه می تواند باعث قطعی صدا در تلویزیون شود؟

  • این کابل ها موظف می باشند تا علاوه بر انتقال تصویر صدا را هم انتقال بدهند، و ایراد در انتقال صدا در این کابل ها به خصوص کابل های اچ دی ام آی بدون شیلد زیاد اتفاق می افتد.

ایراد برد اصلی می تواند باعث قطع صدا تلویزیون شود

در تمام تلویزیون های ایکس ویژن، ایکس ویژن، ایکس ویژن، پاناایکس ویژنک و … ایراد برد اصلی می تواند باعث قطعی صدا تلویزیون شود كه این هم يک ایراد سخت افزاری است. غالبا زمانی كه برد اصلی تلویزیون با مشکل روبرو است چاره کار تعویض آن توسط متخصصین است. چرا صدای تلویزیون کم شده

خرابی بلندگوهای داخلی و پخش نشدن صدا تلویزیون

پیش از خرابی بلندگو های داخلی و پخش نشدن صدا در تلویزیون می توان این مشکل را به صورت صدا خش خش تشخیص داد، این ایراد يک ایراد سخت افزاری است كه شما برای حل آن نیازمند کمک کارشناسان خبره هستید.

به شما توصیه می كنیم كه قبل از قطع صدا تلویزیون و در مرحله خش خش كردن این مشکل را به يک تعمیر کار خبره گزارش دهید.

چطور مشکل قطعی صدا تلویزیون را حل كنیم؟

همیشه این سوال برای صاحبان تلویزیون مطرح بوده كه چطور مشکل قطعی صدا تلویزیون را حل كنیم؟

  • به تنظیمات صدا مراجعه كنید:

تنظیمات اشتباه در تلویزیون می تواند باعث قطع شدن صدا شود، مطمئن شوید كه تنظیمات ام تی اس تلویزیون روی گزینه مین يا استریو قرار گرفته باشد.

  • نرم افزار تلویزیون را به روز رسانی كنید: چرا صدای تلویزیون کم شده

مطمئن شوید كه نرم افزار تلویزیون شما بروز رسانی شده، چرا كه عدم بروز رسانی نرم افزاری به خصوص در تلویزیون های هوشمند باعث قطع صدا می شود.

  • رجوع به تنظیمات بلندگو ها:

با کمک ریموت بلندگو ها میزان صدا تلویزیون را بازبینی كنید و در صورت نیاز تغییر بدهید. اگر مشکل از این بخش بود می توانید با زیاد و کم كردن صدا این مشکل را حل كنید. چرا صدای تلویزیون کم شده

اما اگر مشکل در این بخش نبود با مراجعه با اکشن منو گزینه بلندگو های تلویزیون را انتخاب كنید، اگر تلویزیون شما روی بلندگو ها تنظیم شود اسپیكر ها شروع به پخش صدا می كنند.

  • چک كردن بلند گو ها و اسپیكر ها:

گاهی اوقات مشکل عمده در قطعی صدا تلویزیون در اصل مربوط به باند ها اسپیكر است، پس لازم است كه در زمان عیب جویی از تلویزیون خود از سالم بودن بلندگو ها مطمئن شوید.

  • بازگشت به تنظیمات کارخانه:

اگر با انجام تمام مراحل بالا مشکل تلویزیون شما حل نشد باید كه تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

در این مقاله به صورت مفصل به یافتن علت و حل مشکل قطعی صدا در تلویزیون پرداختیم اما در جمع بندی مطلب حل مشکل قطعی صدا تلویزیون باید به برخی نکات اشاره ای داشته باشیم. چرا صدای تلویزیون کم شده

  • مطمئن شوید كه ایراد تلویزیون در بخش نرم افزاری نیست و اگر بود با راهنمای های ما این مشکل را حل كنید.
  • اگر در تشخیص ایراد موفق نبودید از مشاورین این کار مشورت بگیرید.
  • قبل از تماس با کارشناسان مطمئن شوید كه این مشکل برای مواردی مثل گزینه میوت يا اتصال هدفون نیست.
  • اگر مشکل تلویزیون شما سخت افزاری بود بدون هیچ اقدام حل مشکل را به متخصصین بسپارید.
  • سعی كنید در این مواقع از گارانتی و خدمات پس ار فروش کمک بگیرید.

و در اخر به یاد داشته باشید كه نگه داری و استفاده مناسب از لوازم منزل باعث می شود كه بسیار کمتر با مشکلاتی از این قبیل روبرو شوید. چرا صدای تلویزیون کم شده

چطور صدا تلویزیون را تقویت كنیم؟

چطور صدا تلویزیون را تقویت كنیم؟ چرا صدای تلویزیون کم شده

یكی از تجاربی كه اغلب برای همه ما در زمان تماشای فیلم و سریال و … پیش می آید، این است كه صدا تلویزیون مدام نوسان دارد. در بعضی اوقات آنقدر ضعیف می شود و يا صدا پس زمینه آنچنان بالا می رود كه چیزی از محتوی فیلم و .. متوجه نمی شویم و گاه ناگهان آنقدر صدا تلوزیون بلند می شود كه گویی زیر پای ما يک بمب گذاشته اند!

تصور كنید در این وضعیت در حال تماشای فیلم اکشن يا ترسناک هم باشیم! در مقاله «چطور صدا تلویزیون را تقویت كنیم؟» از ایکس ویژن سرویس قصد داریم راه های تقویت صدا تلویزیون را بیان و در این راستا علل ضعیف بودن صدا مکالمه در تلویزیون و راه های افزایش صدا آن را به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید تا از این نوسان صدا خلاص شوید!

طراحی محدوده دینامیكی متفاوت

علت دوم كیفیت متفاوت صدا مکالمه در تلویزیون به محدوده دینامیكی كه تهیه كنندگان فیلم در نظر دارند، مربوط می شود. به طور مثال در فیلم های اکشن و هیجانی به عمد يک باره صدا بالا می رود تا ضربان قلبتان افزایش پیدا كند و از جا برخیزید! این امر بر شدت هیجان فیلم می افزاید و به طبع جذابیت آن را افزایش می دهد!

تفاوت كیفیت صدا هر کانال تلوزیون

همیشه ضعیف بودن صدا تلویزیون به كیفیت آن مربوط نیست بلكه كیفیت صدا هر کانال تلویزیون يا کانال با شبكه دیگر متفاوت است. پس می تواند مشکل از شبكه باشد و این مورد ربطی به تلوزیون شما نداشته باشد. چرا صدای تلویزیون کم شده

كیفیت صدا تلویزیون

نکته بعدی كه در كیفیت صدا مکالمه در تلویزیون بسیار تأثرگذار بوده، كیفیت صدا خود تلویزیون است كه به طور پیش فرض کم نیست. اغلب بینندگان تلویزیون را با اسپیكر ۲.۰ کاناله به همراه ساب ووفر ۲.۱ کاناله تماشا می كنند. چرا صدای تلویزیون کم شده

هر چقدر تعداد بلندگوهای اضافه شده، افزایش یابد، صدا دیوایس مورد نظر هم، بهتر می شود. به طور مثال اگر بلندگوهایی در عقب و يک بلندگو در جلو کانال اضافه كنید، دیوایس صدا ۵.۱ کانال خواهد شد. حال اگر در زمان تماشای مسابقات ورزشی، صدا گزارشگر شما را اذیت می كند، کافی است، کانال مرکزی را قطع كنید تا صدا گزارشگر را نشنوید. چرا صدای تلویزیون کم شده

 

تعمیر تلویزیون در محل با ایکس ویژن سرویس

سرویس و تعمیر تلویزیون در محل ایکس ویژن سرویس، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی كه باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی كه شما بخواهید در محلتان تعمیر می كنیم.

یكی دیگر از راه های تقویت صدا تلویزیون در صحنه ای مثل تماشای فوتبال، قطع كردن صدا گزارشگر است. کافی است صدا کانال مرکزی را قطع كرده و صداهای بلندگو را افزایش دهید تا فضا هیجان انگیزتر شود.

فعال كردن گزینه Dynamic Range Compression برای حل ضعیف بودن صدا مکالمه چرا صدای تلویزیون کم شده

تلویزیون های دارای دستگاه پخش Blue-ray ایکس ویژن، دارای يک گزینه به نام Dynamic Range Compression می باشند كه يک محدوده غنی و پویای صدا را در اختیار بیننده قرار می دهد.

امکان دارد عباراتی چون «Dynamic Range Compression»،«Dynamic Range Control» ،«DRC» «Night Mode، «Dialogue Enhancement »،«Night Mode» ،«Volume Amplification» ،«Boost Downsample» و … هم در تنظیمات صدا تلوزیون شما به چشم بخورند.

توجه كنید كه این گزینه ها همان کار گزینه Dynamic Range Compression را انجام می دهند، برای حل ضعیف بودن صدا مکالمه، گزینه Dynamic Range controlرا روی یكی از حالت های On و يا Auto قرار دهید. چرا صدای تلویزیون کم شده

قابلیت Dynamic Range Compression سبب می شود كه صداهای ضعیف و بلند یکسان شوند و شاید از كیفیت تأثیرگذاری فیلم بکاهد.

تنظیم کانال مرکزی

تنظیم کانال مرکزی به شما کمک می كند تا هر مود ویژه ای مثل (Movie ،Concert Hall و …) را غیحلال كرده و بعد خودتان به صورت دستی آن را تنظیم كنید.

  • برای این کار صدا تلویزیون را کم يا زیاد كرده، سپس به بخش کانال مرکزی رفته و تنظیمات آن را به سمت بالا ببرید.
بررسی پیكربندی بلندگو

تلویزیون های امروزی به شما این اختیار را می دهند تا تنظیمات صوتی را روی بخش های مختلف تلویزیون اعمال كنید و يک خروجی باكیفیت داشته باشید.

  • شخصی سازی تنظیمات صدا یكی دیگر از راه های تقویت صدا تلویزیون است.

یكی دیگر از راه های تقویت صدا تلویزیون این است كه: چرا صدای تلویزیون کم شده

  • در تنظیمات، صدا آن را کم كنید،
  • سپس بالانس کانال مرکزی را حد وسط قرار دهید.
  • بلندگوهای دیگر را خاموش كنید تا حجم صدا اصلی تنظیم شده و صدا واضح شود.
  • در این روش درواقع از يک تک بلندگو استفاده می كنید.

با کمک چه راه های می توان صدا تلویزیون را بهتر كرد؟

كیفیت صدا تلوزیون را می توان تغییر داد، در این قسمت با ارائه یکسری نکات سعی می كنیم تا راه های افزایش صدا تلویزیون را با شما در میان بگذاریم. پس با وبلاگ ایکس ویژن سرویس همراه باشید.

استفاده از بلندگوهای جانبی برای تقویت صدا تلوزیون

یكی از راه های تقویت صدا تلویزیون، استفاده از بلندگوهای جانبی در قسمت های مختلف خانه براساس رفت و آمد خود و مهمانان است تا در زمان پخش فیلم لذت بیشتری ببرید. چرا صدای تلویزیون کم شده

استفاده از ساند بار

استفاده از ساندبار، یكی دیگر از راه های تقویت صدا تلویزیون بوده كه شیوه جدیدتر و به روزتری است. اتصال ساندبارها بسیار راحت است و در این دیوایس ها در مقایسه با بلندگوهای جانبی، سبک تر می باشند و به راحتی با تغییر دکور منزل می توان جای آنها را تغییر داد. از طرفی دیگر ساندبار يک بلندگوی افقی است كه تنها با اتصال يک کابل ساده، صدا فوق العاده ای را در اختیارتان قرار می دهد.

شرکت های تولید تلویزیون امروزه اغلب به ساخت ساندباری متناسب با تلویزیون خود هم پرداخته اند. پس در زمان خرید تلویزیون می توانید ساندبار متناسب با آن را هم خریداری كنید. چرا صدای تلویزیون کم شده

تغییر در تنظیمات صدا تلویزیون برای بهبود كیفیت صدا تلوزیون

شخصی سازی تنظیمات صدا یكی دیگر از راه های تقویت صدا تلویزیون است به عنوان مثال می توانید تنظیمات صدا تلویزیون را به گونه ای تنظیم كنید كه شما در يک اتاق کوچک هستید يا در فضا يا محیط بزرگ تر. سیستم صدا فراگیر تركیبی يا همان شخصی سازی به شما کمک می كند تا سینمای خانگی تان را با تلویزیون تنظیم كنید و در نتیجه كیفیت بسیار بالایی در صدا آن داشته باشید.

اگر اهل موسیقی هستید و اتاق تان هم بزرگ است، همخوانی میان سینمای خانگی و تلویزیون، یكی از راه های تقویت صدا تلویزیون است كه لذت شما را مضاعف خواهد كرد. چرا صدای تلویزیون کم شده

قبل از ایجاد تغییرات در تنظیمات تلویزیون خود باید کمی در مورد بخش تنظیمات برند تلویزیون خود تحقیق كنید تا با مشکلاتی نظیر ضعیف تر شدن كیفیت صدا رو به رو نشوید.

در مقاله حاضر سعی براین داشتیم تا شما را با راه های تقویت صدا تلویزیون آشنا سازیم. در این بین، مشکل اصلی كه سبب می شود تا شما صدا مکالمه در تلویزیون را ضعیف بشنوید را با یکدیگر بررسی كردیم. چرا صدای تلویزیون کم شده

چنانچه با شیوه های گفته شده، مشکل صدا تلویزیون شما رفع نشد، باید از کارشناسان حرفه ای جهت تعمیر تلویزیون خود، کمک بگیرید. خدمات آنلاین ایکس ویژن سرویس می تواند همراه مناسبی در این شرایط برای شما باشد. کافی است سفارش تان را به صورت آنلاین در اپلیكیشن و يا سایت به ثبت برسانید تا از خدمات تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن بهره مند شوید.

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: