ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

اگر می خواهید از هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن با خبر شوید، این مقاله را از دست ندهید. برای نمایش تصاویر در 4 گوشه تلویزیون ها، قطعاتی کنار هم قرار گرفته شده است، که اگر یکی از این قطعات در انجام وظیفه خود با مشکل رو به رو گردد، تصاویر دچار مشکلات متعددی می شود. یکی از این قطعات اصلی که نمایش تصویر را بر عهده دارد، بک لایت نام دارد.

بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

بک لایت تلویزیون ایکس ویژن هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

در صفحات نمایشگر ال سی دی، تصویر ایجاد شده روی پنل تلویزیون به خودی خود دارای منبع نوری نیست و برای اینکه تصویر ایجاد شده قابل نمایش باشد، به یک نور پس زمینه نیاز است، که به آن بک لایت می گویند. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

در نمایشگرهای اولیه ال سی دی از لامپ های فلوروسنت استفاده می شد، که با گذشت زمان لامپ های ال ای دی جایگزین آن ها گردید و تلویزیون های ال سی دی backlight ال ای دی یا به اختصار تلویزیون های ال ای دی به بازار عرضه شد. بکلایت های ال ای دی به دو شکل عمده در تلویزیون ها به کار رفته اند.

  1. به شکل مستقیم (Direct) : بدین صورت که آرایه ای از لامپ های ال ای دی در فواصلی مشخص، دقیقا در پشت پنل قرار گرفته و پنل به شکل مستقیم در معرض منبع نور قرار می گیرد. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن
  2. قرارگیری در لبه ها (Edge) : برای تولید تلویزیون های ال ای دی با ضخامت کمتر، لامپ های ال ای دی به شکل ردیفی از لامپ های ال ای دی که به شکل فشرده در کنار هم چیده شده اند، در لبه پنل قرار گرفته و از طریق شکست نور، پنل از نور پس زمینه بهرمند می گردد.

چگونه تشخیص دهیم بکلایت تلویزیون خراب شده است؟ هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

با توجه به توضیحات فوق می توان به راحتی با عیب یابی نور پس زمینه، تشخیص اختلال بک لایت تلویزیون را انجام داد، که معمولا قسمتی از صفحه نمایش تیره است یا صفحه نمایش ظاهرا خاموش است و تصویر ندارد، که البته در حالت دوم تلویزیون صدا دارد و اگر با چراغ قوه از نزدیک صفحه نمایش عیب یابی گردد، مشخص می گردد که تصویر وجود دارد و فقط نور پس زمینه وجود ندارد.

چگونه بک لایت تلویزیون را تعمیر کنیم

بک لایت تلویزیون ایکس ویژن دارای هزینه بالا است پس در صورت امکان تعمیر انجام می گردد. روش اصولی تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن، تعویض کامل مجموعه ال ای دی های بکلایت است، که از مزایای تعمیر آن توسط شرکت معتیر ایکس ویژن سرویس، می توان به بهره مندی از نور یکنواخت، عدم اختلال دوباره در کوتاه مدت و بهرمندی از گارانتی یک ماهه تعمیر اشاره کرد.

در مدل های direct گاها مشاهده می گردد بعضی از تکنسین اقدام به تعویض شاخه های بکلایت معیوب و یا تعمیر لامپ ال ای دی سوخته می نمایند، که البته از نظر فنی مانعی برای انجام آن وجود ندارد و فقط باید با آگاهی از موارد زیر تصمیم به این کار بگیریم: هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

  1. ال ای دی قطعه نیمه هادی است و طول عمر مشخصی دارد، از این رو اگرشاخه معیوب تعویض گردد، این احتمال وجود دارد که دوباره شاخه دیگری هم دچار اختلال گردد. اگر بیش از یک ال ای دی سوخته باشد یا اگر عمر استفاده از تلویزیون بالا باشد، احتمال این روخداد بیشتر است و در این شرایط تعویض یک شاخه معیوب مقرون به صرفه نمی  باشد.
  2. متفاوت بودن طیف رنگ بکلایت تعویضی با طیف رنگ بکلایت اصلی تلویزیون

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

مشخص است که هزینه تعویض و یا تعمیر بک لایت تلویزیون بستگی به مدل تلویزیون شما دارد. اما هزینه های تعویض و  تعمیر بک لایت بسته مدل و سایز تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

از سوی دیگر به علت اینکه نمی توان هزینه ها را به شکل دقیق درج کرد، دسته ای از بک لایت ها از لامپ های اس ام دی که به شکل سری کنار هم قرار دارند، تشکیل شده اند. در این مدل از بک لایت ها به علت پرس شدن لامپ ها، لازم است بک لایت به شکل کامل تعویض گردد.

در دسته ای دیگر از بک لایت ها لامپ ها بر روی نوار هایی که جنس کف آن ها مس است، نصب شده اند. هر یک از این نوارها را شاخه می نامند. هر ردیف از دو شاخه تشکیل شده و توسط کانکتور هایی که در ابتدا و انتهای هر دو شاخه قرار دارند، به هم متصل شده و تشکیل یک ردیف را می دهند. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

تعمیر بک لایت تلویزیون در مدل شاخه ای راحت تر و امکان پذیر تر و البته کم هزینه تر است، زیرا تعمیرکار می تواند تنها آن شاخه هایی را که سوخته اند، تعویض کند.

دسته ای دیگر بک لایت های مهتابی هستند. تعمیر بک لایت های مهتابی همچون شاخه ای راحت تر و امکان پذیر تر و البته کم هزینه تر است، زیرا با تعویض تعداد لامپ های خراب بک لایت تلویزیون، بهبودی حاصل می گردد.

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

بعضی از تکنسین غیر مجاز، از بکلایت کارکرده برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن کمک می گیرند، یا اقدام به تعویض فقط یک ال ای دی از یک شاخه بکلایت می نمایند، که موجب اختلال دوباره تلویزیون در کوتاه مدت می گردد و حتی بعضی از این افراد با دستکاری برد تغذیه زمان برگشت مشکل را کمی به تاخیر می اندازند.

از این رو توصیه اکید می گردد از ایکس ویژن سرویس کمک بگیرید. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

تعمیر بکلایت توسط کارشناسان غیر متخصص و دور از دید شما اباعث اختلالات بزرگتری می شود که حدامکان از آن ها درخواست نمایید تعمیر در حضور خود شما انجام گردد.

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: