ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

بازهم با مقاله ( منبع تغذیه تلویزیون ایکس ویژن ) نزد شما آمده ایم تا اطلاعات شما را درباره تعمیر تلویزیون ایکس ویژن ارتقا دهیم. خرابی منبع تغذیه تلویزیون یكی از خرابی های مرتبط با انواع تلویزیون است كه تعمیر آن نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. تعمیر این بخش از دستگاه صرفاً پس از عیب یابی دقیق برد تغذیه تلویزیون و تشخیص نوع اشكال پیش آمده امكان پذیر است.
منبع تغذیه در تلویزیـون هـای رنگـی، با درست كردن یك ولتاژ اصلی، تغذیه طبقه افقی تلویزیون را انجام می دهد. پس از روشن شدن طبقه افقی، بقیه ولتاژهای تلویزیون توسط همین طبقه افقی فراهم می شود. بد نیست بدانید كه منبع تغذیـه اسـتفاده شـده در عموم تلویزیـون هـا رنگـی جدیـد، اكثـرا از نـوع سـوئیچینگ رگولاتور است.
در این شكل از منبع تغذیه تلویزیون، 220 ولت برق شهر پس از یكسوسازی به اولیه یك ترانس كوچك داده می شود تا از طریـق سـر دیگـر اولیه این ولتاژ DC توسط اسیلاتوری با فركانس بالا (25كیلو هرتز) به شاسی دسـتگاه قطـع و وصل شود. منبع تغذیه تلویزیون ایکس ویژن
قطع و وصل این ولتاژ DC با فركانس زیاد توسـط STR باعـث مـی شـود در ثانویـه تـرانس ولتاژهای AC دیگری تهیه گردد و در اختیار مصرف كننده قرار داده شود. توصیه می شود در روند تعمیر منبع تغذیه تلویزیون، تست و بررسی برد منبع تغذیه و برد IP بدون اتصال به بردهای دیگر انجام شود.
علت خراب شدن منبع تغذیه تلویزیون

علت خراب شدن منبع تغذیه تلویزیون ایکس ویژن

  • اعمال ولتاژ های بالا بعضا دوفاز شدن برق ورودی و نوسانات شدید برقی
  • استهلاك قطعات بر اثر مدت زمان كاركرد دستگاه
  • در موارد محدود البته در برند پاناسونیك قلع مردگی قطعات
  • دائم در برق ماندن دستگاه
  • برخی از موارد غید شده توسط مصرف كنندگان گرامی قابل پیشگیری است كه توصیه می کنیم رعایت كنید

تعمیر منبع تغذیه تلویزیون

سرویس های حرفه ای مرتبط با تعمیر منبع تغذیه تلویزیون و دیگر قطعات مرتبط با این دستگاه با حضور در مركز تعمیر تلویزیون قابل دریافت است. توصیه می شود پیش از اقدام به تعمیر این بخش از تلویزیون عیب یابی دقیق برد تغذیه تلویزیون انجام شده و نوع اشكال پیش آمده مورد بررسی قرار گیرد.

تجربه نشان داده اكثر مشكلات منبع تغذیه مانیتور های LCD , LED و یا تلویزیون ها به علت خرابی خازن های الكترولیتی قسمت اولیه و ثانویه مدار است. برخی از خازن ها ESR بالایی پیدا میكنند كه باعث می شود منبع تغذیه دارای خروجی كم یا نوسانی یا بدون خروجی باشد. منبع تغذیه تلویزیون ایکس ویژن

اگر به هر علت، تصمیم دارید از خرابی یا عدم خرابی آداپتور تلویزیون مطلع شوید مي توانید این روش را تجربه كنید: برای این كار باید از لامپ ۲۴ ولت اتومبیل كه خروجی آداپتور به آن متصل می شود، استفاده كنید. اگر لامپ پر نور بود این امر مي تواند نشانه ای از سالم بودن منبع باشد. اگر لامپ به حالت چشمك زن یا كم نور روشن شد، منبع تغذیه تلویزیون خراب است. منبع تغذیه تلویزیون ایکس ویژن

استفاده از یك لامپ برای تشخیص خرابی آداپتور تلویزیون از آن روست كه اگر قطعه یا قطعاتی روی مادربرد اتصال كوتاه یا نشتی پیدا كرده باشند ولی منبع تغذیه به ظاهر سالم باشد با زیر بار رفتن منبع توسط لامپ عیب آن مشخص می شود. برای عیب یابی و تست کارآیی منبع تغذیه تلویزیون در تلویزیون LCD مي توانید از روش زیر استفاده كنید.

عیب یابی و تست منبع تغذیه تلویزیون LCD

وقتی ولتاژ تغذیه AC وارد منبع تغذیه تلویزیون یا برد IP می شود، ولتاژ به بخش مدار استندبای وارد شده و به صورت خودكار 5 ولت یا 3.3 ولت یا هر دو تولید می شود. برای تست منبع تغذیه، این ولتاژ استندبای را در كانكتور PSU بدون فشار دادن دكمه پاور اندازه گیری كنید. این ولتاژ استندبای به صورت مستقیم به مادربورد فرستاده خواهد شد و از طریق IC ولتاژ رگولاتور یا مدار مدل DC-DC به چیپ ست اصلی (Scalar , MCU) CPU یا MCU IC (میكروكنترلر / Micom) می رسد.

در این مرحله چراغ LED استندبای روشن می شود و هنگامی كه دكمه پاور تلویزیون فشار داده می شود یا از طریق كنترل از راه دور دستور روشن شدن ارسال می شود، چیپ ست اصلی سیگنال POWER_ON را به برد PSU ارسال خواهد كرد تا بخش PFC و سپس بخش PWM راه اندازی شود. منبع تغذیه تلویزیون ایکس ویژن

پس از آن كه تولید 5 ولت، 12 ولت، 18 ولت (برای استفاده بخش صدا) و 24 ولت با موفقیت انجام شد، CPU به صورت همزمان سیگنال های دیگری به نام BL_ON را به برد اینورتر یا بخش اینورتر (اگر برد IP باشد) ارسال خواهد كرد. در زمانی كه سیگنال BL_ON و 24 ولت در برد اینورتر موجود است سیستم یک لایت فعال خواهد بود. با این كار تلویزیون LCD با موفقیت راه اندازی شده و تعمیر منبع تغذیه تلویزیون انجام می شود.

مركز تعمیر منبع تغذیه تلویزیون ایکس ویژن

مركز تعمیر تلویزیون ارائه دهنده حرفه ای ترین سرویس های تعمیر و بهسازی انواع تلویزیون به متقاضیان است. دارندگان انواع تلویزیون، اعم از اولد، پلاسما، LED، LCD و … مي توانند در صورت بروز هر گونه اشكال در دستگاه مورد استفاده شان، با مركز تعمیر تلویزیون تماس بگیرند و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور كارشناس تعمیر تلویزیون را ثبت نمایند.

حرفه ای ترین مركز تعمیر تلویزیون، در تلاش است تا با همكاری نیروهای متخصص و با تجربه، روز به روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیك تر سازد و بالاترین سطح كیفی خدمات را در زمینۀ تعمیر و سرویس های پس از آن به هموطنان گرامی ارائه نماید. احترام به مشتریان و هموطنان گرامی در كنار ارائه بالاترین خدمات، هدف مدیریت و كادر فنی مركز رسمی تعمیر تلویزیون است. منبع تغذیه تلویزیون ایکس ویژن

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: