ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

خرابی پنل تلویزیون یکی از شایع ترین مشکلاتی است که توسط تیم ایکس ویژن سرویس به بهترین شکل حل می شود. این مشکل به صورت شکستگی پنل تلویزیون ، آب خوردگی تلویزیون و … بروز می کند.

 

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در هر وضعیتی که باشد تخصص ماست!

همین حالا تماس بگیرید و سفارش خود را برای ارسال تعمیرکار به خانه ثبت کنید!

ثبت سفارش با 02122873005

 

هم اكنون با افزایش شدید قیمت ها افراد بیشتر به دنبال تعمیر تلویزیون می باشند تا تعمیر كردن آن، یک راه حل اقتصادی را انتخاب کرده باشند، تعمیر تلویزیون ایکس ویژن با توجه به قیمت ها بسیار عاقلانه تر از خرید یک تلویزیون جدید است.

غالب اشكالاتی كه در تلویزیون رخ می دهد مربوط به پنل نمایشگر این است، با یک اشنایی ساده با ویژگی های پنل تلویزیون می توان از ایجاد اشكالات جدی جلوگیری كرد.

ما در این مقاله با کمک گرفتن از تكنسین متخصص ایکس ویژن سرویس تلاش می كنیم تا پاسخی كامل به این پرسش بدهیم كه متداول ترین علل خرابی پنل تلویزیون چیست و چگونه می توان خرابی پنل تلویزیون را تعمیر كرد؟

بررسی خرابی پنل تلویزیون ایکس ویژن

در ادامه مطلب، تعدادی از مهم ترین ایرادهایی كه تعمیر پنل تلویزیون های led و lcd را اجتناب ناپذیر می كند توضیح داده می شوند. تا انتها همراه ما در پشتیبانی ایکس ویژن سرویس باشید:

خرابی پنل تلویزیون (صفحه نمایش) به علل مختلفی اتفاق می افتد كه آگاهی از هر یک از آن ها می تواند شما را در اتخاذ تصمیم های درست برای انجام تعمیر تلویزیون ایکس ویژن یاری كند. در اینجا تعادای از مهم ترین این علل را بررسی می كنیم:

آبخوردگی پنل تلویزیون ایکس ویژن

آبخوردگی پنل تلویزیون های ایکس ویژن اصطلاحی است كه برای نفوذ مایعات پاک كننده مثل شیشه شوی از فاصله بسیار کم بین قاب و صفحه نمایش تلویزیون به كار برده می شود.

معمولا هنگام بازی کودكان و یا موقع تمیز كردن تلویزیون به علت اسپری كردن مستقیم مایع پاک كننده روی صفحه، این مایعات كه معمولا رسانا هم می باشند از پایین پنل و فاصله بسیار کم بین قاب تلویزیون و صفحه نمایش وارد تلویزیون شده و به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل كننده اطلاعات تصویر در زیر پنل تلویزیون باعث اتصال پین های مختلف این فلت ها به هم می شوند كه بعضی از آن ها ولتاژ و بعضی دیگر اطلاعات تصویر می باشند.

رسیدن مایعات رسانا به فلت های انتقال تصویر باعث ایجاد جرقه، سولفاته شدن مدار و سوختگی فیزیكی این مدارهای ظریف و حساس می شود. این اتفاق، مشکلات ظاهری مختلفی را باعث می شود كه می توان به موارد زیر اشاره كرد: خرابی پنل تلویزیون

  • خطوط رنگی عمودی
  • ایجاد نوارهای سفید و یا مشكی روی تصویر
  • تفاوت روشنایی در دو نیمه راست و چپ تلویزیون

شکستگی پنل تلویزیون ایکس ویژن

همان طور كه در ابتدا هم اشاره كردیم، ایجاد هر نوع شکستگی و به هر دلیلی در پنل تلویزیون، قابل تعمیر نبوده و تنها راه حل، تعویض كامل پنل تلویزیون است.

پنل تلویزیون یک مجموعه قطعه است كه شامل سینی فلزی، بیس اصلی، لامپ های بک لایت، صفحات پولاریزه نور بک لایت و صفحه نمایش اصلی (لیکوئید) است. برای صرفه جوئی در هزینه می توان قسمت لیکوئید را تعویض كرد به شرطی كه آسیب وارده شدید نبوده و باعث آسیب دیدگی صفحات پولاریزه نشده باشد.

سیاه شدن و دو تایی شدن تصویر تلویزیون از یک طرف

این ایراد بیشتر در تلویزیون های ایکس ویژن و یا پنل های تولید شده توسط ایکس ویژن كه در برندهای دیگر استفاده شده دیده می شود. ابتدا یک سوم بالای تصویر در سمت راست یا چپ دچار این حالت می شود و پس از مدتی استفاده به تدریج نصف و سپس همه تصویر تلویزیون دچار این حالت می شود. خرابی پنل تلویزیون

در روزهای ابتدایی ایجاد شدن این ایراد، معمولا با کمی كار كردن تلویزیون، عیب برطرف می شود. این موضوع باعث می شود كه بیشتر مصرف كنندگان با این تصور كه تلویزیون به حالت اول برگشته و دیگر خراب نیست، از تلویزیون به همین صورت استفاده كنند. این كار باعث می شود كه ایراد به حد زیادی پیش رفته و در نهایت هزینه بیشتری باید برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن صرف شود.

قطع و وصل شدن لحظه ای صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن

این اتفاق در بیشتر موارد زمانی رخ می دهد كه تلویزیون به تلویزیون گیرینده دیجیتال و یا تلویزیون های مشابه دیگری از طریق پورت HDMI متصل باشد.

وقتی شما از یک وسیله برقی با توان بالا مثل: لباسشویی، آبمیوه گیری و یا لوازم مشابه كه دارای موتور می باشند در خانه استفاده می كنید به دلیل تولید نواسانات مغناطیسی، باعث ایجاد نویز در وسایل دیجیتال می شود.

همین نویز در لوازم دیجیتال، مثل تلویزیون، باعث ایجاد ایراداتی می شود كه نمونه بارز آن قطع شدن لحظه ای تلویزیون است.

این اتفاق بیشتر به دلیل استفاده از كابل های HDMI با كیفیت پایین رخ می دهد. چون به دلیل كیفیت پایین، كابل قابلیت نویز گیری ندارد. به همین دلیل نمی تواند در برابر نواسانات مغناطیسی به درستی كار كند و باعث ایجاد نویز در تصویر (قطع وصل شدن تصویر) می شود.

نمایش خط عمودی روی صفحه نمایش تلویزیون ایکس ویژن

علل متفاوتی می تواند باعث ایجاد چنین اشكالی شود؛ مثل ضربه خوردگی پنل و یا ایجاد اشكال در برد تیكان و یا فلت های ارتباط دهنده. در بیشتر مواقع، اگر خط ایجاد شده به صورت سراسری از بالاترین نقطه تا پایین  ترین نقطه کشیده شده باشد.

علت را می توان در برد تیكان و فلت های ارتباطی یافت و اگر اشكال از پنل اصلی نباشد و اشكال در قسمت های یاد شده باشد، هزینه های تعمیر به شدت كاهش می یابد.

اگر خط، همه صفحه را در بر نگرفته باشد به عنوان مثال یک خط چند سانتی متری در پشتیبانی تصویر و یا از بالاترین نقطه تا پشتیبانی تصویر، باید گفت اشكال اصلی را می توان در پنل یافت. خرابی پنل تلویزیون

كند شدن تصویر تلویزیون ایکس ویژن

كند شدن تصویر تلویزیون به علت عدم واكنش صحیح پنل به اطلاعات وارد شده و پاسخگویی پیکسل ها است. این ایراد بیشتر در تلویزیون های ایکس ویژن و ایکس ویژن دیده می شود.

تصاویر به حالت اسلوموشن نمایش داده شده و هاله ای از تصویر قبلی در تصویر بعدی دیده می شود. در مواردی این ایراد در یک سوم بالایی تصویر و گاها در همه قسمت های تصویر دیده می شود.

معمولا در اوایل شکل گیری این ایراد، پس از گذشت مدتی از كاركرد تلویزیون، ایراد برطرف می شود. ولی به تدریج این زمان بیشتر و بیشتر شده و ایراد گسترش پیدا می كند. در بیشتر اوقات تعمیر پنل تلویزیون ایکس ویژن قابل انجام بوده و نیاز به تعویض پنل نیست.

وجود نقطه سفید در تصویر خرابی پنل تلویزیون

گاهی وقت ها متوجه می شویم یک یا چند نقطه سفید و نورانی در تصویر تلویزیون وجود دارد. باید بدانیم كه در این حالت، تلویزیون در اصطلاح دچار پیکسل سوختگی شده است. به این معنی كه همه اجزای مرتبط با هم برای این كه پیکسل به نقطه ای تبدیل شود كه رنگی باشد و در ایجاد تصویر کمک كند درست عمل نمی كنند.

در نهایت پیکسل روشن می ماند و حالت نقطه سفید به خود می گیرد، باید دانست كه راهكار خاصی برای حل این اشكال وجود ندارد مگر تعویض كامل پنل كه البته بسیار هزینه بر است.

تعمیر پنل تلویزیون ایکس ویژن

ایرادهایی مثل نمایش خطوط عمودی روی تلویزیون، اضافه شدن رنگ غیر عادی به تصویر تلویزیون، وجود نقطه ای سفید روی تصویر، دوتایی شدن تصویر و به هم  ریختگی رنگ در تلویزیون، همه از نشانه  های خرابی پنل تلویزیون ایکس ویژن می باشند.

اگر تلویزیون شما به هر یک از این اشكالات دچار شده است به بررسی دقیق نیاز دارد تا متخصصان تشخیص دهند كه پنل تلویزیون شما قابل تعمیر است یا باید تعویض شود.

همانطور در بالا هم اشاره كردیم، پنل تلویزیون خیلی گران قیمت است. اکثر تكنسین اگر تعمیر این قطعه امكان پذیر نباشد پیشنهاد می كنند كه یک تلویزیون جدید بخرید.

ولی متخصصان پشتیبانی خدمات ایکس ویژن سرویس به عنوان تنها پشتیبانی معتبر تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در تهران همه تلاش خود را برای تعمیر پنل تلویزیون شما به كار می بندند تا مجبور نباشید برای رفع خرابی پنل تلویزیون متحمل هزینه بیشتری باشید.

تعمیر پنل تلویزیون ایکس ویژن

اشكالاتی كه در پنل تلویزیون های led و lcd ایکس ویژن ایجاد می شود بسیار گسترده است. شکستگی پنل، آبخوردگی، خرابی در تصویر و … بخشی از اشكالاتی است كه در پنل تلویزیون های ایکس ویژن ایجاد می شود.

مسأله مهم بررسی به موقع و جلوگیری از ایجاد ضررهای بیشتر است و مهم تر این كه بعد از بررسی، آیا باید پنل تلویزیون را تعویض كرد یا تعمیر؟ پاسخ این سوال بستگی به نوع خرابی پنل تلویزیون ایکس ویژن دارد.

اگر پنل تلویزیون دچار شکستگی شدید نشده و صفحات پولاریزه دچار آسیب دیدگی نشوند، می توان قسمت لیکوئید را تعویض كرد تا در هزینه ها هم صرفه جویی شود. به غیر از این اشكال، بقیه مشکلات به وجود آمده در پنل تلویزیون های ایکس ویژن ایکس ویژن قابل تعمیر می باشند.

تعمیرات پنل تلویزیون ایکس ویژن در تهران

پشتیبانی خدمات ایکس ویژن سرویس به عنوان تنها كننده معتبر تعمیر تلویزیون ایکس ویژن با ارائه مشاوره های لازم پیش از اقدام برای تعمیر و حتی برآورد هزینه تعمیر، خدمات تعمیر انواع تلویزیون را در دفتر خود و یا در خانه مشتری ارائه می كند. خرابی پنل تلویزیون

اشاره كنیم كه در صورت نیاز به تعویض قطعات حساس و عدم امكان تعمیر، از قطعات كاملا اورجینال و اصل با ضمانت معتبر استفاده می شود.

تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن کار خود ماست!

پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن توسط افرادی متخصص و كارآمد اداره می شود. این واحد معتبر و معتبر به کمک پشتیبانی سخت افزار ایران راه اندازی شده است. از تلویزیون در منازل و محیط های كاری متفاوتی استفاده می شود.

این تلویزیون به دلیل استفاده روزمره و فشار كاری بالا، معمولا خیلی زود دچار استهلاک شده و نیازمند دریافت انواع خدمات تعمیری است. خرابی پنل تلویزیون

در این واحد تعمیری امكانات و تسهیلات فوق العاده وسیع و پیشرفته ای از جمله سرویس تلویزیون در محل فراهم است كه هر سطحی از نیاز را برطرف می كند.

در پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن مهم نیست كه تلویزیون شما از کدام برند و از کدام مدل است، مهم این است كه اینجا یک پشتیبانی جامع و كامل است كه تجهیزات مناسب برای بررسی، تعمیر و ترمیم دارد و به آرشیوی مجهز از قطعات جانبی متصل است كه مسیر تعویض را هموار و راحت می سازد.

 

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: