ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

در این مقاله قصد داریم شما را با مشکلات و خرابی تلویزیون ایکس ویژن آشنا کنیم. تلویزیون های ایكس ویژن یكی از مدل های جدیدی است كه طی سال های اخیر در بازار عرضه شده است.

بازار اولیه اين دسته از تلویزیون ها در ایران و خاورميانه است. ایكس ویژن یكی از محصولاتی است كه در یک كمپین در ماه آگوست سال ۲۰۰۶ به شركت توزیع ماد ایران پیوست و به اين ترتیب نام تجاری X.Vision در ایران راه اندازی شد. برای بررسی خرابی تلویزیون ایکس ویژن در ابتدا باید همه خصوصیات اين دسته از تلویزیون ها را بشناسیم. قبل از اينكه درباره تعمیر تلویزیون ایکس ویژن و دلایل خرابی آن وارد بحث شویم درباره ویژگی های تلویزیون ایکس ویژن اطلاعاتی به شما ارائه می دهیم.

خصوصیات تلویزیون ایکس ویژن

در جواب سوال اينكه آيا تلویزیون ایکس ویژن خوب است؟ از خصوصیات تلویزیون‎های ایكس ویژن كه آن ها را از دیگر تلویزیون ها مجزا می كند می توان به اين چند مورد اشاره كرد:

  • مجهز به پانل LED با درجه كیفی +A
  • دارای DVBT داخلی با كیفیت HD
  • وضوح تصویر بالا Full HD يا رزولوشین ۱۹۲۰ x 1080
  • زاویه دید بسيار وسیع ۱۷۸ درجه افقی و عمودی
  • روشنایی و وضوح بسيار بالا در تصویر
  • قابلیت پخش فیلم به حالت ۲۴ فریم در ثانیه
  • قابلیت پخش صدا با فرمت های MP3,WMA,AAC
  • مجهز به ماشین زمان Time Shift
  • قابلیت ضبط برنامه های تلویزیونی PVR حتی در حالت استند بای
  • قابلیت نمایش عكس ها با فرمت های مختلف
  • قابلیت پخش تصاویر با فرمت های مختلف
  • قابلیت پخش تصاویر، فیلم ها و موزیک از روی حافظه USB
  • مجهز به پردازشگر چند هسته ای

مهمترین دلایل خرابی تلویزیون ایکس ویژن

در بررسی خرابی تلویزیون ایکس ویژن قطعات به كار رفته شركت های تولیدی از همه نكات مهم تر است. بیشتر مدل های تلویزیون های ایكس ویژن از پنل هایی تشكیل شده اند كه قطعات آن دارای قسمت های لایت برد و تیكان می باشند. اين پنل ها شباهت بسیاری به قطعاتی دارند كه برندهای ایرانی و شركت های داخلی آن ها را تولید می كنند. خرابی تلویزیون ایکس ویژن در اين زمینه را می توان با بررسی اين پنل ها رفع نمود.

خارج نشدن تلویزیون ایکس ویژن از حالت استند بای

یكی دیگر از مشكلاتی كه می تواند در لیست خرابی تلویزیون ایکس ویژن محسوب شود خارج نشدن تلویزیون از حالت استند بای است. حتی امکان دارد تلویزیون از حالت استند بای خارج شود ولی صدا و تصویر نداشته باشد و حتی كنترل تلویزیون هم كار نكند. مشكل و خرابی تلویزیون ایکس ویژن در اين حالت مرتبط با قسمت مین برد است كه اين قسمت هم به طور معمول شامل یک ماه ضمانت است كه می توان اگر در تاریخ مقرر قرار گرفته باشید از اين خدمات کمک بگیرید.

روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

گزینه دیگر كه در خرابی تلویزیون ایکس ویژن می تواند رخ دهد روشن نشدن تلویزیون است. در بعضی اوقات با روشن نشدن تلویزیون به ایجاد مشكل پی می بریم. اين مشکل به طور معمول مربوط به بخش پاور تلویزیون می شود.

با تعویض قطعه خراب پاور سوپلای به احتمال قوی مشكل پاور برطرف خواهد شد، ولی اگر مشكل برطرف نشد خرابی تلویزیون ایکس ویژن شما با تعویض كلی پاور برطرف می شود. بیشتر اوقات اين قطعه یک ماه ضمانت دارد كه اگر شامل ضمانت باشید می توانید از اين خدمات برای رفع خرابی تلویزیون ایکس ویژن خود کمک بگیرید.

روشن و خاموش شدن پشت سر هم تلویزیون ایکس ویژن

در بعضی اوقات امکان دارد تلویزیون روشن شود لوگو دیده شود و دوباره خاموش شود. تكرار اين حالت يا در حقیقت reboot شدن مكرر تلویزیون از خرابی قسمت مین برد است. برای رفع اين مشكل باید از نرم افزارهای مخصوص مدل تلویزیون خود کمک بگیرید. اين مشکل در بیشتر مدل های سری LED و LB به وفور اتفاق می افتد.

قطعی تصویر تلویزیون ایکس ویژن

اين مشكل و خرابی تلویزیون های ایكس ویژن در بیشتر مدل های بدون ضمانت اتفاق می افتد. حالتی كه تصویر تلویزیون قطع می شود ولی، صدا به طور كامل و واضح در حال پخش شدن است.

یک قسمت به نام LN در اين رده تلویزیون ها دچار ضعف كارخانه ای است كه می تواند موجب خرابی تلویزیون ایکس ویژن شود. تلویزیون های سایز ۴۷ اينچی دارای دو سری الی ای دی می باشند كه بیشتر از دیگر مدل ها دچار اين مشكل می شود چرا كه LN در برد اين مدل ها بیشتر پروتكت كرده و اين عمل باعث قطعی تصویر می شود.

قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن

در اين حالت به طور عادی تلویزیون كار می كند اما صدا نسبتا تاخیر داشته و گاهی هم قطع می شود. برای خرابی تلویزیون های ایكس ویژن در حالت قطعی صدا باید ابتدا پاور دستگاه را كنترل كرد، چرا كه خرابی پاور می تواند منشا اين مشكل باشد. همچنین خرابی پاور می تواند به قسمت سیستم كنترل تلویزیون هم سرایت كرده و كنترل تلویزیون را هم دچار نقص كند.

مشاهده لكه‎ های رنگی تلویزیون ایکس ویژن

اين مشكل در بیشتر مدل های تلویزیون های ایكس ویژن با سایزهای بزرگ مانند ۵۰ يا ۶۰ اينچ دیده می شود. ایجاد لكه های رنگی در كل صفحه نمایش تلویزیون نشان از خرابی تلویزیون ایکس ویژن به خصوص در بخش LCD و يا RGB است. اين مشكل از مشکلاتی است كه در اثر استفاده طولانی مدت از تلویزیون به وجود می آید.

پیدا شدن نوار صورتی در تلویزیون ایکس ویژن

از دیگر مشكلاتی كه می تواند در سیستم های تلویزیون ایکس ویژن ایجاد شود پیدا شدن یک نوار در حدود ۱۰ سانتی متر در بالای تصویر است كه رنگی شبیه به صورتی دارد. اين نوار خرابی تلویزیون ایکس ویژن به شمار می رود كه کم کم بیشتر شده و در همه صفحه تلویزیون گسترده می شود.

هر چه نور صفحه نمایش تلویزیون را كم كنید اين نوار هم محوتر و كم رنگ تر می شود. پس می توان گفت كه اين نوار با مشكلاتی در لامپ تصویر پیدا می شود كه در بعضی موارد بعد از تعویض لامپ تصویر نور به حالت اولیه برگشته و اين مشكل بر طرف می شود.

دیر روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن به چه علت است؟

یكی دیگر از مشكلات تلویزیون های ایكس ویژن دیر روشن شدن تلویزیون است كه اين مورد هم مرتبط به پاور می شود. وقتی كه به وسیله كنترل و يا حتی دكمه پاور تلویزیون را روشن می كنید امکان دارد مدت زمان طولانی تلویزیون روشن نشود. برای بررسی و رفع اين مشكل باید قسمت پاور بررسی و رفع مشکل شود.

اگر تلویزیون شما دچار نقص فنی شد كه قادر به تعمیر آن نبودید، پیشنهاد می كنیم با یک كارشناس متخصص در اين زمینه مشورت كنید. در حال حاضر شرکت سرویس تی وی، آماده ارائه خدمت به مشتريان خود است. شما مشكلات تلویزیون خود را از طریق تماس با ما با کمک راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت ثبت كنید تا در اولین فرصت كارشناس مجرب برای تعمیر تلویزیون به محل شما اعزام شود.

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در محل با سرویس تی وی

سرویس و تعمیر تلویزیون در محل سرویس تی وی، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی كه باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر وقتی كه شما بخواهید در محلتان تعمیر می كنیم.

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: