ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

آیا شما با تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی آشنا هستید؟ با توجه به قیمت های بالای لوازم خانگی و تنوع بسیار زیاد هر برند، همیشه خرید لوازم خانگی یکی از کارهای سختی است كه نیازمند تحقیق است.

در این مقاله سعی کرده ایم درباره تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی موجود در بازار صحبت کنیم. با پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن همراه شوید! این مجموعه بهترین خدمات تعمیرات تلویزیون را به شما ارائه می دهد!

توجه داشته باشید كه ال ای دی همان فنّاوری ال سی دی هست با نور زمینه متفاوت.

 

ال ای دی اسکن در نمایشگر

نمایشگر ال ای دی کم مصرف تر و سردتر از دیگر نمایشگرها است و در سرعت بیشتر خاموش و روشن می شود كه به آن زمان پاسخ دهی گویند. زمان پاسخ دهی عبارت است از زمان روشن و خاموش شدن پس از اعمال ولتاژ الکتریکی و قطع آن.

زمان پاسخ دهی در لامپ های ال ای دی كه در تابلو ال ای دی مورداستفاده است در حدود نانوثانیه است؛ یعنی در حدود چند نانوثانیه پس از اعمال ولتاژ به ال ای دی نور از سطح آن ساطع می شود.

در لامپ های ذکر شده مثل لامپ تنگستن این زمان در حد چند میلی ثانیه است. این یعنی اینكه به محض اعمال ولتاژ نمی توان شاهد ساطع شدن نور از سطح این لامپ ها بود. لامپ های ال ای دی سریع هستند، یعنی سریع روشن و خاموش می شوند.

یک ال ای دی همیشه روشن است و ال ای دی دیگری به طور منظم باسرعت بسیار بالا در حال روشن و خاموش شدن است.

تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی در این است كه اگر زمان سوئیچینگ یا همان زمان روشن و خاموش شدن آن قدر کم باشد كه خطای دید ایجاد شود تفاوت چندانی در میزان نور ساطع شده قابل رؤیت نیست.

در حالت کلی ماتریس ال ای دی آرایه ای چندبعدی از ال ای دی هاست. در اینجا منظور از ماتریس آرایه ای دو بعدی از ال ای دی هاست. برای نمایش هر اطلاعاتی روی نمایشگر ال ای دی ماتریسی فوق می توان با سوئیچ ولتاژ در سطر و ستون بافاصله زمانی بسیار کم اسکن کرد. نسبتی كه در اسکن تابلو ال ای دی بیان می شود بیانگر ابعاد ماتریس آن تابلو ال ای دی است كه روی آن تلویزیون، طول عمر و کارایی اسکن می شود.

ال سی دی مخفف عبارت “Liquid Crystal Display” به معنای صفحه نمایش کریستال مایع است. به همین علت کریستال مایع خصوصیاتی شبیه به مایع و جامد داشته و به همین علت با چنین اسم متناقضی خوانده می شوند.

این مواد به شدت به دما حساس اند و اندکی حرارت لازم است تا آن ها را به مایع واقعی درآورد یا اندکی سرما تا به حالت معمولی تبدیل شود.

انواع مختلفی از مواد شناخته شده اند كه در دمای معمولی چنین خصوصیاتی دارند؛ اما دسته ای از آن ها می باشند كه به جریان الکتریسیته هم حساس می باشند و مولکول های آن متناسب با ولتاژ اعمالی تغییر زاویه می دهند.

این خصوصیت عجیب اثر جالبی هم دارد. وقتی نور از درون یک کریستال مایع این چنین عبور کند، پلاریزاسیون یا قطب آن هم برای با مولکول های های کریستال می شود.

از آنجا که کریستال های مایع شفاف و هادی الکتریسیته می باشند، به راحتی می توان آن ها را در جریان الکتریسیته قرارداد و نور را از آن عبور داد. تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

برای این کار به جز کریستال مایع به ۲ تكه از این شیشه پلاروید یا قطبش گر هم نیاز است. اگر دوتكه از این شیشه ها را روی هم قرار داده شود. نور به راحتی از آن عبور می کند.

اما وقتی یکی از آن ها را ۹۰ درجه نسبت به دیگری بچرخانید، دیگر نور رد نمی شود. این اتفاق به این علت روی می دهد كه هر شیشه نو را فقط در جهت خاص محور خود عبور می دهد.

نحوه کارکرد ال سی دی

ذرات و مولکول های کریستال مایع در میان صفحات شیشه ای پلاریزه شده و فیلترهای ال سی دی در تلویزیون رنگی قرار دارند. همینطور یک لایه الکترود بسیار باریک کار تحریک کریستال مایع را بر عهده دارد. تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

نور پس واقع در پشت Light Emitting Diode زمینه سفید توسط یک لامپ ولتاژ بالا ایجادشده و با کمک منعکس کننده، شدتی یکسان پیدا می کند. نور سفید بعد از عبور از لایه ال سی دی صفحه ۱ شیشه پلاریزه می شود.

اختلاف پتانسیل خاصی نورهای اصلی موجود در نور سفید را برای می دهد و بعد از عبور از فیلترهای آبی، سبز و قرمز اگر نور حاصل در راستای برای پلاریزه شیشه ۲ بود از آن عبور می کند.

تاریخچه ساخت ال سی دی

برای ساخت دو ال سی دی شیشه پلاروید را با ۹۰ درجه اختلاف نسبت به یکدیگر قرار می دهند و یک کریستال مایع بین آن ها می گذارند. وقتی کریستال به جریان برق وصل نباشد؛ نور وارد کریستال مایع می شود و درنهایت به چشم می رسد.

ساختن یک ال سی دی ساده تر از آن است كه به نظر می آید. فقط به یک ساندویچ شیشه و کریستال نیاز داریم؛ اما همین ساندویچ ساده ۸۰ سال پس از کشف کریستال های مایع ساخته شد.

کریستال مایع را ۱ گیاه شناس اتریشی در سال ۱۸۸۸ برای اولین بار در حین ذوب جامدی از مشتقات آلی کشف کرد؛ اما اولین ال سی دی را یک کارخانه آمریکایی در سال ۱۹۶۸ ساخت.

تکنولوژی ساخت ال سی دی هرروز متکامل تر شده و جای بیشتری در صنایع امروز به خود اختصاص می دهد. البته هنوز هم تحقیقات برای ساخت نمونه های بهتر و کاراتر این وسیله ادامه دارد. در ادامه در مورد تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی صحبت می کنیم.

تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

اولین مورد تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی طول عمر آن ها است.

با توجه به صرف هزینه های بالا برای خرید لوازم خانگی ازجمله کالا برای خریدار جز مسائل اصلی به حساب می آید. بسیاری از شرکت ها برای تلویزیون های ال ای دی خود طول عمر میانگین ۱۰۰۰۰۰ ساعت را در نظر گرفته اند.

با توجه به نحوه تولید تصویر و نور پس زمینه، تلویزیون های ال ای دی طول عمر زیادتری نسبت به تلویزیون های ال سی دی دارند.

می توان گفت كه تلویزیون های ال ای دی به خاطر لامپ های ال ای دی عمر مفیدتری نسبت به تلویزیون های ال سی دی و یا پلاسما دارند. تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

از دیگر موارد تفاوت تلویزیون ال ای دی و ال سی دی می توان به مصرف برق اشاره کرد. تلویزیون های ال ای دی، مصرف برق پایینی نسبت به تلویزیون های ال سی دی دارند.

اگر مصرف برق تلویزیون برایتان مهم است، ترتیب مصرف برق از کم مصرف به پرمصرف به صورت زیر است:

  • تلویزیون های ال ای دی تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی
  • تلویزیون های ال سی دی قدیمی
  • تلویزیون های پلاسما

تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

ال ای دی ها هنوز ال سی دی محسوب می شوند و در واقع نسخه بهینه شده می باشند. ال ای دی ها از ال ای دی و ال سی دی ها از لامپ های فلورسنت استفاده می کنند.

اگرچه هر دوی آن ها هنوز از تکنولوژی کریستال مایع در صفحه نمایش خود سود می برند. تفاوت اساسی آن ها فقط در سیستم نوردهی و انتشار نور در پشت صفحه اصلی شان است.

وضوح تصویر تلویزیون

هر سه فناوری، وضوح بالا را پشتیبانی می کنند، با این تفاوت كه در ال سی دی و ال ای دی هایی كه اندازه کوچکی دارند هم امکان ایجاد وضوح بالا وجود دارد. تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

در پلاسما وضوح فوق العاده بالا تنها در اندازه های بزگ 50 اینچ به بالا یافت می شود. در صورتی كه در ال سی دی حتی در مدل های 42 یا 45 اینچ هم شاید این وضوح را بیابید.

رزولوشن ال سی دی و ال ای دی از پلاسما بیشتر است كه باعث تیز بودن تصاویر و مشاهده بهتر جزئیات تصاویر می شود. تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

پخش تصاویر با حرکت سریع

در ال سی دی بر خلاف پلاسما مشکل زمان پاسخ دهی وجود دارد. یعنی مدت زمانی طول می کشد تا ال سی دی بتواند یک فریم را جایگزین فریم قبلی کند.

این مسئله باعث می شود به هنگام پخش تصاویری كه دارای صحنه هایی با حرکت سریع می باشند، سایه ای از فریم قبلی روی صحنه باقی بماند. البته این مسئله هم به مرور در حال برطرف شدن است. پلاسما به این مشکل دچار نیست.

در ال ای دی ها دیگر از مشکل محو تصاویر در حرکت های سریع كه در هر حرکتی در تصویر ابتدا آنالیز می شود و سپس تنظیم می شود خبری نیست. در نتیجه در هر حرکتی تصویر صاف و تیز و روان است.

طول عمر تلویزیون تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

طول عمر ال سی دی و ال ای دی مدت زمانی است كه میزان نور پس زمینه آن ها به نصف کاهش پیدا کند.

در پلاسما به خاطر اینكه وظیفه تولید نور بر عهده هر سلول است و این کار از طریق فسفرهای داخل آن صورت می گیرد، نیمه عمر پلاسما را مدت زمانی در نظر می گیرند كه درخشندگی این فسفرها به نصف کاهش پیدا کند.

در هر دو مدل معمولا طول عمر شصت هزار ساعت است. یعنی ۷ سال طول می کشد تا ۶۰ هزار ساعت را پر کند. تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

مصرف توان ال سی دی

ال سی دی به خاطر منبع نور جداگانه ای كه دارد، برای تولید نور،انرژی زیادی صرف نمی کند، ال ای دی انرژی بسیار کمتری از ال سی دی مصرف می کند.

زیرا منبع نور آن از مجموعه ای از ال ای دی ها تشکیل شده است. ولی پلاسما انرژی بیشتری نیاز دارد كه معمولا دو برابر ال سی دی است.

قیمت ال سی دی

شاید بزرگترین مزیت پلاسما نسبت به ال سی دی و ال ای دی قیمت مناسب تر آن باشد مخصوصا در تلویزیون های باسایز بزرگ كه معمولا سایزهای بزرگ پلاسما ارزان تر از ال سی دی با همان سایز است.

وزن تلویزیون تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

ال سی دی ال سی دی همینطور سبک تر از پلاسما در سایز مشابه است كه حمل و نقل آن را آسان تر کرده و برای نصب روی دیوار هم مناسب تر است.

چون در ال سی دی برای صفحه نمایش از پلاستیک و در پلاسما از شیشه استفاده می شود ضربه به صفحه نمایش آن آن را خراب نمی کند. ال ای دی بسیار سبک است. ولی در موارد دیگر شبیه ال سی دی است.

تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی بنا به جایی كه میخواهند در شرکت ها یا بانک ها و یا منازل نصب شوند متفاوت می باشند. تلویزیون های او ال ای دی نسل جدید تلویزیون است كه در بازار موجود است.

تلویزیون های او ال ای دی چیستند؟ تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

برای ایجاد یک تصویر در تلویزیون تنها نیاز به نورهای قرمز، سبز و آبی دارید. او ال ای دیها در واقع با عبور جریان الکتریسیته از موادی كه این رنگ ها را تولید می کنند، کار می کنند.

ال سی دی از فیلتر رنگ و مایع کریستالی بر روی نور پس زمینه و پلاسما از نور ماوراء بنفش تولید شده بسته های گازی كه فسفرهای رنگی قرمز، آبی و سبز را تحریک می کنند، استفاده می کنند.  تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

مهم ترین برتری او ال ای دی ها آن است كه هر پیکسل به صورت مستقیم نور ساطع می کند؛ این در حالی است كه در پنل های ال سی دی نور پس زمینه توسط لامپ های ال ای دی یا فلورستنت تامین می شود.

کیفیت مدارات و بردهای تلویزیون های نسل جدید بهتر از سری های قبلی آن است. البته امکانات تلویزیون های جدید هم نسبت به سری های قبل بیشتر شده است. تلویزیون های سری جدید مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره و امکانات بیشتر است.

قیمت تلویزیون ال ای دی و ال سی دی در بازار امروز

در شرایط اقتصادی امروز، نمی توان مسئله قیمت کالاها را نادیده گرفت. بیشتر مردم زمان خرید کالا جدا از کیفیت و طول عمر آن، به دنبال کالاهایی باقیمت متعادل و به صرفه می باشند.

برای خرید تلویزیون باید به این نکته اشاره داشت كه مسلما تلویزیون های ال ای دی در رده های بالاتری از قیمت نسبت به تلویزیون های ال سی دی و پلاسما قرار دارد. تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

تلویزیون ال ای دی و ال سی دی موجود در بازار تفاوت آن چنانی ندارند مگر در نور پس زمینه و مصرف برق و …

اما نمونه های جدیدتر دیگری از تلویزیون های ال ای دی وجود دارد با عنوان ال ای دی های RGB كه گران ترین نوع تلویزیون و دارای کیفیت تصویر بسیار بالایی می باشند.

شاید بزرگ ترین مزیت پلاسما نسبت به ال سی دی و ال ای دی قیمت مناسب تر آن باشد مخصوصا در تلویزیون های با سایز بزرگ كه معمولا سایزهای بزرگ پلاسما ارزان تر از ال سی دی باهمان سایز هست.

مسئله دیگر این است كه تلویزیون پلاسما از سایز ۴۲ اینچ تا ۶۳ اینچ را در برمی گیرد كه این سایزها ارزان تر از ال سی دی است. تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

اما اگر بنابه محدودیت فضای نگهداری یا بنا بر سلیقه تلویزیون با سایز زیر ۴۲ اینچ موردنیاز باشد، در این صورت ال سی دی این نیاز را برآورده می کند. برای تولیدکنندگان، تولید تلویزیون پلاسما با سایز زیر ۴۲ صرف نمی کند.

مشکلات رایج تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی ایکس ویژن

گاهی مشکلاتی كه در تلویزیون ها پیش می آید توسط خود افراد حل شدنی است؛ اما گاهی مشکلات جدی بوده و نیاز به تماس با متخصص احساس می شود.

پس اگر تلویزیون شما دچار یکی از مشکلات زیر شده است، بهتر است با متخصص تعمیر تلویزیون تماس بگیرید: تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

  • قطع و وصلی تصویر در حال کار، مشکل در منبع تغذیه، کار نکردن دکمه های لمسی، شکستگی در صفحه، چشمک زدن چراغ پاور، به هم ریختگی رنگ های تصویر، شکستگی پنل ال سی دی، ایجاد خطوط عمودی و افقی در تصویر.
  • روشن نشدن تلویزیون، عدم نمایش تصویر، قطع صدای تلویزیون، وصل نشدن دستگاه به وای فای، پرش تصویر، عدم تمایز رنگ های تصویر، نمایش تصویر بی کیفیت، دیده شدن تصاویری مثل ابر سفید درون تصویر.
  • گیر کردن پیکسل ها روی تصویر تلویزیون، ثابت ماندن تصویر تلویزیون، نمایش رنگ مشکی در تصویر به رنگ خاکستری، نمایش ندادن حدبیشتر رزولوشن، به گوش رسیدن صدای تلویزیون با تاخیر، خاموشی ناگهانی تلویزیون و غیره.

شکستگی پنل ایکس ویژن

  • علل مختلفی می توان برای شکستن پنل تلویزیون ذکر کرد. سقوط از روی میز یا رها شدن از دست، شکستگی به هنگام حمل و نقل یا حتی فشار بیش از اندازه ای كه امکان دارد به هنگام تمیز کردن به پنل وارد شود.
  • هیچ روشی برای تعمیر پنل تلویزیون وجود ندارد و راه حل تعمیر تلویزیون تعویض پنل شکسته با پنلی جدید است. کریستال مایعی كه از پنل تلویزیون خارج شود سمی است و باید از برخورد آن با چشم و دهان پرهیز کرد.

تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد

  • در ابتدا نشان ندادن تصویر می تواند به معنای خرابی بک لایت باشد. همینطور اگر تلویزیون نور زمینه داشته باشد اما تصویر به رنگ سورمه ای دیده شود احتمال خرابی برد تیکان زیاد است.

برد تیکان مسئول ارسال تصویر به پنل تلویزیون و ایجاد هماهنگی میان تصویر و سایز پنل است. البته اگر به برد تیکان آب و رطوبت نرسیده باشد تعمیر می شود.

  • یکی دیگر از علت های عدم نمایش تصویر مربوط به خربی برد پاور است. برد وادر ولتاژ مورد نیاز بک لایت تلویزیون را تامین می کند و اگر قسمت خروجی ولت بک لایت آسیب دیده باشد تصویر تلویزیون قطع خواهد شد.

بهتر است تلویزیون ایکس ویژن را متخصصان برای یافتن علت نبودن تصویر بررسی کنند.

قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

  • به طور معمول قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون به خرابی بک لایت مربوط می شود. بیشتر این مشکل برای تلویزیون های ایکس ویژن كه ۴۷ اینچ یا بیشتر می باشند پیش می آید.

علت این موضوع آن است كه بعضی از لامپ های ایکس ویژن درون تلویزیون خراب می شوند. در صورتی كه یک لامپ ایکس ویژن درون تلویزیون خراب شود، تلویزیون به صورت خودکار حالت پروتکت یا محافظت از تلویزیون را فعال می کند.

  • معمولا این مشکل با تعمیر بک لایت یا تعویض آن حل خواهد شد. بهم خود آنتن تلویزیون علت دیگری است كه برای قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون ذکر شده است.

برای اطمینان می توان به قسمت تنظیمات تلویزیون رفته و در قسمت پشتیبانی تست تصویر را انتخاب کنید. اگر در تست تصویر مشکلی پیدا نشد نوبت به بررسی آنتن تلویزیون می رسد.

گاهی خرابی کابل HDMI و AV می توانند علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون باشند. بهتر است به بررسی کابل های ذکر شده بپردازید.

خاموشی ناگهانی تلویزیون ایکس ویژن

  • خاموشی ناگهانی تلویزیون ایکس ویژن می تواند به علل مختلفی رخ دهد. عمده ترین علت بروز این مشکل خرابی در برد اصلی یا خرابی در برد پاور تلویزیون عنوان می شود. وت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی
  • از طرفی بررسی کابل HDMI ضروری به نظر می رسد؛ چرا كه اگر کابل HDMI تقلبی باشد می تواند به برد دستگاه آسیب بزند. پس لازم است از کابل HDMI اوریجینال استفاده شود.

به هم ریختگی رنگ های تصویر تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

  • یکی از معمول ترین مشکلات در تلویزیون های ایکس ویژن مشکل رنگ تصویر است. این مشکل امکان دارد به شکل های مختلفی دیده شود. تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی
  • از پخش شدن رنگ در صفحه نمایش و به وجود آمدن خطوط افقی یا عمودی در ایکس ویژن تا به هم ریختگی رنگ یا از بین رفتن یکی از رنگ های اصلی تصویر از مشکلات رایج در موضوع به هم ریختگی رنگ های تصویر به شمار می رود.
  • حل مشکل به هم ریختگی رنگ های تصویر مقداری پیچیده بوده و امکان دارد به بک لایت، منبع تغذیه، برد اصلی، برد اینورتور یا برد کنترلر مربوط شود. مناسب ترین راه برای حل این مشکل تماس با متخصصان تعمیر تلویزیون است.

قطعی ناگهانی صدای تلویزیون ایکس ویژن

  • قطعی ناگهانی صدای تلویزیون ایکس ویژن معمولا به مشکل در بلندگوی تلویزیون برمیگردد و با تعویض بلندگو برطرف می شود.

مشکل در برد اصلی دستگاه هم می توان علت قطعی ناگهانی صدای تلویزیون ایکس ویژن باشد كه با تعمیر یا تعویض آن، مشکل برطرف خواهد شد.

  • اتصال صحیح کابل HDMI و وصل بودن صحیح هدفون و رسیور به تلویزیون هم از مواردی است كه باید بررسی شوند. همینطور تنظیمات صدا باید چک شود.

برای پیدا کردن علت قطعی ناگهانی صدای تلویزیون می بایست کابل های صوتی را هم از نظر سلامت و آسیب دیدگی باید بررسی کرد.

پرش تصویر در تلویزیون ایکس ویژن

  • اگر تصویر تلویزیون به طور مداوم دچار پرش شود، احتمالا خرابی مربوط به مین برد یا پنل است. خرابی در پاور و ضعیف شدن لامپ های ایکس ویژن هم از دیگر علل پرش تصویر عنوان شده است. برای یافتن علت پرش تصویر می بایست مواردی كه ذکر شد بررسی شوند.

ترکیب شدن یا مبهم بودن رنگ های تصویر

  •  اگر رنگ ها یا دو رنگ متفاوت در هم ترکیب شده و یک رنگ دیده شوند یا نوشته های تصویر به صورت مبهم نمایش داده شوند، باید با متخصص تعمیر تلویزیون تماس گرفت؛ چون پنل تلویزیون شما آسیب دیده و نیاز است تا تعویض شود. تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

کم نور بودن یا پر نور بودن قسمتی از تصویر

  • کم نور بودن یا پر نور بودن قسمتی از تصویر مشکلی است كه امکان دارد برای تلویزیون ایکس ویژن اتفاق بی افتد. این موضوع معمولا به خرابی بک لایت برمیگردد و به علت برخورد TFT به مانیتور دستگاه ذکر شده است.
  • تعمیر بک لایت تلویزیون یا تعویض آن و تعویض پنل از راه حل های این مشکل عنوان می شود. تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

تعمیر انواع تلویزیون ایکس ویژن

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد كه تعمیر تخصصی تلویزیون های ایکس ویژن بستگی به شرکت تولیدکننده تلویزیون و مدل آن دارد.

تلویزیون های شرکت های مختلف، مدل ها و سری های متنوعی دارد كه هر کدام امکان دارد خرابی های مختص خود را داشته باشد و راه حل ها و تعمیر مخصوصی نیاز دارد.

نحوه تعمیر تلویزیون های ایکس ویژن

به طور کل نحوه تعمیر تلویزیون ایکس ویژن شرکت های مختلف به مدل های تلویزیون بستگی دارد.

تلویزیون های ایکس ویژن شرکت ها مدل ها و سری های مختلفی دارد كه هر کدام می توانند مشکلات مختص خود را داشته باشند و بالطبع تعمیر آن ها هم متفاوت خواهد بود.

با توجه به این نکته بهتر است به هنگام مشاهده خرابی و مشکل در دستگاه خود با متخصص ماهر تعمیر تلویزیون ایکس ویژن  تماس بگیرید. تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

سوالات متداول درباره تعمیر انواع تلویزیون ایکس ویژن

هزینه و قیمت تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

تعیین هزینه و قیمت تعمیر تلویزیون ایکس ویژن بستگی به سایز و برند و میزان خسارت وارد شده به تلویزیون شما دارد.

در صورت نیاز و یا تمایل برای اطلاع دقیق از هزینه ها و قیمت و دستمزد تعمیر می توانید با واحد پشتیبانی تماس گرفته و با بیان مدل دقیق دستگاه خود استعلام قیمت کنید و یا درخواست تعمیر تلویزیون ایکس ویژن خود را ثبت کنید.

 

آیا تعمیر ایکس ویژن در این مرکز با ضمانت همراه است ؟

ضمانت تعمیر و ضمانت کیفیت قطعات استفاده شده نوعی تضمین است تا به شما عزیزان نشان دهیم كه خدمات تخصصی با بهترین کیفیت و هزینه ای معقول را برای شما آماده کردیم. تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

از این رو برای خدمات تعمیرانواع تلویزیون های ایکس ویژن ضمانت نامه ای معتبر برای شما عزیزان آماده کرده ایم كه بسته به نوع خدمات بعد از انجام سرویس، خدمت شما عزیزان ارائه می شود.

 

آیا تعمیر تلویزیون های ایکس ویژن در خانه انجام می شود ؟ تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی 

تلویزیون های امروزی به علت بزرگی ابعاد و یا سنگینی، جابجایی آن بسیار دشوار است. به همین علت ما کارشناسان تعمیر خود را برای ارائه خدمات در خانه برای رفاه حال شما عزیزان آماده کرده ایم.

ما همه خدمات مربوط به تعمیر انواع تلویزیون های ای ای دی شما را در خانه انجام می دهیم كه با این کار خیال شما هم از بابت ضررات احتمالی كه امکان دارد به تلویزیون شما وارد شود راحت می شود. تفاوت تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

 

 

 

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: