ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

در قسمت تعمیر خط روی تلویزیون یكی از سوالاتی كه هرروز چند بار به آن پاسخ میدهیم علت پیدا شدن خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن است. در ادامه به بررسی انواع مختلف این خطوط و علل پیدایش و راه حل آن ها می پردازیم، با پشتیبانی تلویزیون ایکس ویژن همراه باشید.

 

 

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در هر وضعیتی که باشد تخصص ماست!

همین حالا تماس بگیرید و سفارش خود را برای ارسال تعمیرکار به خانه ثبت کنید!

ثبت سفارش با 02122873005

 

نوع اول این خطوط عمودی و سراسری است یعنی از بالای تصویر شروع شده و تا پایین امتداد پیدا می كند و تعداد آن ها از یک تا چند خط متغیر است و اصلی ترین دلیل پیدایش آن ها قطع شدن اطلاعات تصویر است.

در توضیح ساده این مطلب باید عرض كنیم كه در تلویزیونهای LED و LCD، پیکسل های پنل كه در واقع کوچکترین اجزاء تشكیل دهنده پنل می باشند به صورت عمودی تحت تاثیر سیگنال های تصویر قرار می گیرند.

در واقع اطلاعات تصویر بعد از پردازش در برد T CON به برد آدرس وارد می شود و به وسیله فلت های پنل در خطوط عمودی تقسیم و به پنل وارد می شود و اگر اطلاعاتی كه یک خط را تحت تاثیر قرار می دهد به هر علتی قطع شود پیکسل های آن خط تصویری درست تغذیه نمی شوند و به صورت خطوط رنگی و یا سیاه رنگ دیده می شوند. تعمیر خط روی تلویزیون

قطع شدن اطلاعات در یک خط به علتهای مختلفی می تواند اتفاق بیفتد كه از جمله آن ها می توان قطع شدن اتصال فلت در مقطع اتصال به پنل، قطع شدن خروجی آی سی پردازشگر كه روی فلت قرار دارد، قطع شدن گرافیت اتصال در روی شیشه پنل را نام برد.

اگر علت پیدا شدن خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ناشی از نقص در كاركرد فلت پنل تلویزیون باشد باید به وسیله بندینگ ماشین تعویض شود. تعمیر خط روی تلویزیون

نوع دیگری از خطوط ایجاد شده خطوطی می باشند كه سراسری نیستند مثلا از بالای تصویر شروع شده و تا نیمه تصویر ادامه می یابند ولی در ادامه تصویر سالم و بدون اشكال نمایش داده می شود و یا از وسط تصویر شروع می شود و مساحتی را در بر می گیرد.

علت پیدایش این خطوط مربوط به غیر فعال شدن پیکسل های پنل و یا واكنش غلط آن ها در برابر سیگنال تصویر است. تنها راه حل تعمیر تلویزیون ایکس ویژن كه دچار این اشكال می شوند تعویض كامل پنل تلویزیون است.

انواع دیگری از خطوط هم می باشند كه هر کدام علل خاص خود را دارند و نمی توان برای همه آن ها یک نسخه تجویز كرد و باید در محل خود و با توجه به مدل و ساختار تلویزیون تعیین وضعیت شوند.

در نهایت باید گفت كه قسمت تعمیر پنل تلویزیون به یكی از زیرشاخه های مهم در تعمیر تلویزیون ایکس ویژن بدل شده كه در موارد مختلف می تواند برای جلوگیری از تعویض پنل تلویزیون كه هزینه بالایی را ایجاد می كند به کمک ما بیاید.

تعمیر خط روی تلویزیون ایکس ویژن

خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ای دی چگونه ایجاد می شود و چه طور می توان این خطوط را حل كرد؟

هم اكنون در خانه همه مردم یک تلویزیون ال ای دی یا ال سی دی وجود دارد و با توجه به اوضاع اقتصادی كه بر ایران حاکم است، قیمت تلویزیون با افزایش بسیاری روبه رو بوده است و دیگر هر کسی توانایی خرید یک تلویزیون خوب را ندارد.

از این رو باید حواسمان به تلویزیون ها باشد كه خراب نشوند. تعمیر خط روی تلویزیون

تلویزیون های زیادی می باشند كه پس از مدتی از خرید دچار اشكال می شوند و نیاز به تعمیر دارند. از جمله ایراداتی كه برای تلویزیون ها امكان دارد ایجاد شود، می توان به خاموش شدن تلویزیون و روشن نشدن آن، ایجاد خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ای دی و ال سی دی، سیاه شدن قسمتی از صفحه تلویزیون و موارد مشابه اشاره كرد.

دلیل به وجود آمدن خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ایکس ویژن

اشكال ایجاد خطوط عمودی نه فقط در تلویزیون های ال ای دی، بلكه در دیگر تلویزیون ها هم وجود دارد. تعمیر خط روی تلویزیون

ایجاد شدن این خطوط هیچوقت بدون دلیل نیست و همیشه دلیل خاصی و اگر كه هیچ علت و دلیل نداشت و تلویزیون از ابتدا دارای این اشكال بود، امكان دارد كه از سمت كارخانه اشكال ایجاد شده باشد كه این احتمال بسیار کم است.

از اصلی ترین علل ایجاد این اشكال می توان به ضربه خوردگی و آبخوردگی اشاره كرد كه در ادامه توضیحاتی را درباره آن ها ارائه می دهیم.

ضربه خوردن به تلویزیون و تعمیر خط روی تلویزیون ایکس ویژن

یكی از عللی كه نقش بسیار زیادی در به وجود آمدن خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون LED دارد، ضربه به تلویزیون است. ضربه به تلویزیون به طور کلی برای هیچکدام از تلویزیون ها خوب نیست و امكان دارد كه باعث خرابی و آسیب قطعات تلویزیون شود.

دقت كنید كه اگر ضربه مستقیما به تلویزیون وارد شود، امكان دارد كه باعث سیاهی آن قسمت از صفحه شده و یا به صورت همزمان هم سیاهی را به وجود آورد و هم باعث ایجاد خطوط شود. پس مراقب باشید تا ضربه ای به تلویزیون شما وارد نشود كه هزینه تعمیر آن هم با توجه به قیمت تلویزیون بسیار بالا است.

آبخوردگی تلویزیون ایکس ویژن

آبخوردگی معمولا خیلی کم برای تلویزیون ها پیش می آید. آبخوردگی معمولا با وجود رطوبت در تلویزیون ایجاد شده و باعث ایجاد سولفات در مدارهای تلویزیون می شود.

این سولفات ها باعث مشکل در عملكرد تلویزیون شده و امكان دارد كه شما را با پرش صفحه، خطوط عمودی، سیاه و سفید شدن صفحه و خاموش شدن تلویزیون روبرو كند. تعمیر خط روی تلویزیون

اگر متوجه شدید كه تلویزیون شما دچار آبخوردگی شده است، سریعا آن را به نزد یک متخصص ماهر تعمیر تلویزیون ایکس ویژن ببرید تا سولفات های ایجادشده درون نمایشگر تلویزیون را پاک كند.

اگر آن را تعمیر نكنید امكان دارد كه به طور کلی پنل تلویزیون را از دست بدهید و دیگر امكان تعمیر وجود نداشته باشد و مجبور به جایگزینی آن با پنل جدید شوید.

تعمیر برد ایکس ویژن

وجود خطوط عمودی رنگی مختلف روی تلویزیون یک مسئله متداول در بسیاری از تلویزیون ها است. معمولا خطوط عمودی رنگی زمانی روی صفحه تلویزیون ظاهر می شوند كه برد (T-Con) تلویزیون به درستی كار نكند.

بیشتر زمان ها این مورد می تواند از سیم کشی باشد كه محکم نشده است. گاهی هم برد (T-Con) امكان دارد خراب شده و باید تعویض شود. تعمیر خط روی تلویزیون

وجود خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ای دی امكان دارد ناشی از سیم کشی ضعیف كابل، شل بودن برد، اتصال برد كنترل، آسیب دیدن صفحه یا خرابی برد (T-Con) باشد.

شاید شما هم زمانی كه تلویزیون درست كار نمی كند به آن ضربه می زنید و بعد از ضربه همه چیز به طور موقت درست كار می كند. اما درست شدن موقتی امكان دارد از شل بودن برد (T-Con) باشد. شما می توانید با سفت كردن این برد برای همیشه تصویر را به خوبی مشاهده كنید.

طول عمر تلویزیون ایکس ویژن

طول عمر تلویزیون یكی از عواملی است كه می تواند باعث ایجاد خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ای دی شود. تعمیر خط روی تلویزیون

اگر تلویزیون شما قدیمی است و دیگر عمر خود را كرده است، وجود این اشكال بسیار طبیعی بوده و بعد از تعمیر، امكان دارد دوباره این اتفاق رخ دهد، چون قطعات آن تلویزیون دیگر توانایی پردازش را نداشته و احتمال خرابی آن ها بسیار زیاد است.

استفاده نامناسب از تلویزیون ایکس ویژن

دیگر دلیلی كه می تواند باعث ایجاد خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون LED شود، استفاده نامناسب از تلویزیون است. تعمیر خط روی تلویزیون

در بعضی موارد دیده شده است كه بعضی از افراد تلویزیون را ۱ تا سه روز هم روشن گذاشته اند و از این استفاده می كردند. باید بدانید كه تلویزیون را معمولا ۱ الی ۱۲ ساعت روشن می گذارند و بیش تر از آن هم برای خود انسان و هم برای تلویزیون ضرر دارد.

تصور كنید كه یک تلویزیون بیشتر از ۱۲ ساعت روشن باشد؛ قطعات آن داغ كرده و باعث خراب شدن تلویزیون می شود كه پنل اصلی بیشترین درصد خرابی را در دیگر قطعات تلویزیون دارد. پیشنهاد می شود كه روزانه کمتر از ۸ ساعت از تلویزیون استفاده كنید.

قطع شدن خروجی پردازشگر

این خروجی به صورت یک آی سی (IC) در پنل اصلی وجود دارد و قطعه بسیار حساس و ظریفی است. این قطعه معمولا خیلی کم دچار اشكال می شود، اما اگر خراب شود، تعمیر كردن آن ساده نخواهد بود و تعمیركار را به چالش می کشد. در ضمن تعمیر كردن این قطعه هزینه زیادی هم دارد و زیاد بودن هزینه آن به خاطر سختی كار و گران بودن قطعه است.

خازن های پنل

دیگر دلیلی كه می تواند باعث ایجاد خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ای دی شود، سوختن خازن های پنل است. این خازن ها طراحی شده اند كه جلوی نوسان برق را بگیرند.

اما در طولانی مدت تعداد سالم آن ها در پنل کمتر و کمتر شده، تا دیگر به جایی می رسند كه نمی توانند جلوی نوسان برق را بگیرند و تلویزیون خراب می شود.

برای اینكه خازن های سالمی داشته باشید پیشنهاد می شود كه از یک محافظ برق استفاده كنید تا برق به صورت كنترل شده به پنل برسد. تعمیر خط روی تلویزیون

نوسان برق

در بعضی مواد دیده شده است زمانی كه برق نوسان دارد، در بعضی از تلویزیون ها قطعاتی خراب می شوند كه آن تلویزیون را غیرقابل مصرف می كند. تعمیر خط روی تلویزیون

همانطور كه می دانید تلویزیون هم یک تلویزیون برقی است و امكان وارد شدن نوسان برق به این تلویزیون هم وجود دارد. اگر تلویزیون روشن باشد، امكان دارد بعضی از قطعات آن بسوزد و حتی احتمال آتش سوزی هم وجود دارد.

در طرف دیگر زمانی كه تلویزیون خاموش باشد، اتفاق زیادی در آن رخ نمی دهد و احتمال خرابی قطعات بسیار کم است. پیشنهاد می كنید كه برای در امان ماندن از نوسان برق، از یک محافظ هم برای تلویزیون و هم برای دیگر وسایل برقی خود استفاده كنید.

در نهایت …

در این مقاله با اطلاعات را درباره علت های ایجاد خطوط عمودی روی صفحه تلویزیون ال ای دی را در اختیار شما قرار دادیم.

در این اوضاع اقتصادی كه هم هزینه های تعمیر زیاد شده و هم قیمت خرید تلویزیون بالا رفته است، بهتر است كه به خوبی از تلویزیون خود مراقبت كنیم تا اشكالی برای آن پیش نیاید. تعمیر خط روی تلویزیون

اگر هم برای تلویزیون شما اشكالی پیش آمد، سریعا آن را نزد یک تعمیركار ببرید تا آن را تعمیر كند و سعی كنید كه خودسرانه دست به تعمیر تلویزیون ایکس ویژن نزنید، چون امكان دارد كه به قطعات دیگر آسیب وارد كنید و باعث ایجاد هزینه های جانبی برای خود شده و وقت خود را هم تلف كنید.

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: