ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن یکی از تخصصی ترین خدمات ایکس ویژن سرویس است. برای تشکیل تصویر در صفحه تلویزیون به نوری در پس زمینه احتیاج داریم که این نور تاثیر به سزایی در کیفیت تصویر پخش شده دارد.

در تلویزیون های ال سی دی از یک نوع لامپ فلورسنت خاص استفاده می کنند که دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشد.  قیمت این لامپ ها پایین بوده که جزو مزایا حساب می شود و اما به علت داشتن جیوه در این نوع از لامپ امکان رسیدن نور کامل به همه صفحه تلویزیون مهیا نمی شود و مصرف برق بالاتری دارد و گرمای بیشتری تولید می کند و نیاز به فضای بزرگ تری دارد که جزو معایب آن محسوب می شود.

با آمدن تکنولوژی های جدید از LED استفاده می شود که هم قیمت پایین تری نسبت به قبل داربوده و هم کیفیت بالاتری را دارد.مصرف انرژی کمتری دارد در نتیجه گرمای کمتری هم دارد. فضای کمتری را می گیرد.

تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

بک لایت چیست ؟

پنل بک لایت (ال ای دی BLACKLIGHT )از یک صفحه تشکیل شده بوده که در روی آن تعدادی LED نصب شده است. پنل بک لایت می تواند جایگزین پنل های فلورسنت (CCFL BLACKLIGHT ) شود. تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

فرق بک لایت در تلویزیون ال سی دی و ال ای دی

پس در حقیقت همه تلویزیون های ال ای دی (LED ) در واقع همان ال سی دی های قدیمی می باشند که به جای نور لامپ فلورسنت از LED بهره می گیرند.
روش قرار گرفتن نوار LED یا همان بک لایت در تلویزیون به راهکارها گوناگونی انجام می گیرد. بک لایت سمت چپ و راست صفحه، بک لایت بالا و پایین صفحه،بک لایت چهارگانه دور تا دور صفحه و بک لایت کامل (FULL ال ای دی BACKLIGHT) معمولاً وقتی بک لایت خراب می شود، تصویر قطع می گردد ولی صدا را خواهیم داشت.

چگونه تشخیص دهیم بک لایت تلویزیون خراب شده است؟

با توجه به توضیحات فوق می توان به راحتی با بررسی نور پس زمینه، تشخیص خراب شدن بک لایت تلویزیون را انجام داد، که معمولا بخشی از صفحه نمایش تیره است یا صفحه نمایش ظاهرا خاموش بوده و تصویر ندارد، که البته در حالت دوم تلویزیون صدا دارد و اگر با چراغ قوه از نزدیک صفحه نمایش بررسی شود، مشخص می شود که تصویر است و تنها نور پس زمینه وجود ندارد.

عوض کردن بک لایت بهتره یا تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

عوض کردن کامل بک لایت نسبت به تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن  مزایای بیشتری دارد و می تواند خیال مصرف کننده را نسبت به عملکرد درست این بخش راحت کند. اما باید در نظر گرفت که عوض کردن بک لایت نسبت به تعمیر هزینه چند برابری دارد.

همینطور در تلویزیون هایی که بک لایت آن ها به صورت نو و آکبند در دسترس نیست گزینه تعمیر بک لایت اگر بک لایت تلویزیون از سلامت کلی برخوردار باشد گزینه مناسبی برای تعمیر تلویزیون و جلوگیری از کنار گذاشتن تلویزیون باشد. تعمیر و یا عوض کردن بک لایت را نباید به عنوان دو گزینه مقابل هم دید بلکه باید آن ها را در کنار هم و به صورت دو گزینه مکمل برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن دانست. تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

اکثر اوقات به عوامل متنوع مثل کمبود قطعات، نیاز به کاهش هزینه ویا موارد دیگر باید بک لایت تلویزیون به جای تعویض، تعمیر گردد. در این حالت تعمیرکاران تعمیر خبره و آگاه به جزئیات تلویزیون ابتدا قطعات خراب را تعویض می کند. سپس به سراغ موارد جانبی مثل اصلاحیه بک لایت، چسب حرارتی و موارد دیگر مشابه میرود و همه جزئیات را کنترل می کند. دقت در این جزئیات موجب افزایش عمر بک لایت تعمیر شده خواهد شد.

تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

خرید بک لایت تلویزیون الجی هزینه بالایی دارد پس در صورت امکان تعمیر انجام می شود. روش اصولی تعمیر بک لایت تلویزیون الجی، تعویض کامل مجموعه ال ای دی های بک لایت می‌باشد، که از مزایای تعمیر آن توسط شرکت معتیر سرویس تی وی، می توان به بهرمندی از نور یکنواخت، عدم خراب شدن دوباره در کوتاه مدت و بهرمندی از گارانتی شش ماهه تعمیر (در دوران غیر گارانتی) اشاره نمود.

افزایش عمر بک لایت تلویزیون

در بخش تنظیمات تلویزیون خود، میزان روشنایی را روی حالت اتوماتیک بگذارید تا به جای این که مقدار روشنایی بک لایت همی شه 100% باشد، با میزان نور محیط تنظیم شود.
هرگز تلویزیون را به صورت مداوم روشن نگذارید.
میزان نور را اگر روی حالت اتوماتیک قرار نمی دهید، میان عدد 70 تا 80 تنظیم کنید.
این موارد عمر بک لایت تلویزیون را بالا می برند.

آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن – آموزش تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن را به ما بسپارید!

کارشناسان تعمیر تلویزیون ایکس ویژن با گذراندن دوره های تخصصی برای به روز نگه داشتن دانش خود و با تکیه تجربیات، انواع خدمات تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن را با گارانتی مربوطه، ارائه می دهند. رفع مشکلات رایج تلویزیون ها مثل ایراد بک لایت، پاور، آبخوردگی پنل یا فلت، قطعی صدا یا نبود تصویر و …، توسط کارشناسان مجرب این مجموعه انجام خواهد شد. برای تماس با ما از راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت استفاده کنید.

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: