ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

تعمیر برد پاور تلویزیون ایکس ویژن یکی از نیازهای اساسی کاربران این دسته از تلویزیون ها بوده و ما اینجا هستیم تا با کمک تجهیزات جدید در امر تعمیر تلویزیون ایکس ویژن شما را یاری کنیم. تلویزیون های ایکس از برندهای جدید بازار بوده که در سال های گذشته به بازار پا گذاشته اند. بازار اول این دسته از تلویزیون ها ایران و خاورمیانه است.  ایکس ویژن از محصولاتی بوده که توسط کمپینی به شرکت توزیع ماد ایران پیوست و با نام تجاری X.Vision  راه اندازی شد.

برای کشف عوامل خراب شدن تلویزیون و انتخاب نوع خدمات دهی تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن باید با خصوصیات این برند آشنا باشیم. شناخت قطعات استفاده شده در مراکز تولیدی از همه نکات اهمیت بیشتری دارد. بیشتر تلویزیون های ایکس ویژن از پنل‌هایی ساخته شده اند که قطعات آن لایت برد و تیکان دارند. این پنل شباهت بسیاری به قطعاتی دارند که برندهای ایرانی و مراکز داخلی آن ها را می سازند.

آشنایی با برد پاور تلویزیون و خدمات مربوط به تعمیر برد پاور تلویزیون ایکس ویژن

در همه تلویزیون ها قسمتی به نام منبع تغذیه (power supply) یا برد پاور وجود دارد که وظیفه اصلی آن توزیع ولتاژ مناسب به دیگر بردها و قسمت های تلویزیون است.
ولتاژ ۲۲۰ ولت برق شهر با ورود به این قسمت تلویزیون (برد پاور ) پس از انجام مراحلی تبدیل به ولتاژهای پایین تر و DC که تلویزیون به آن احتیاج دارد می گردد و به قسمت های متنوع تلویزیون مثل مین برد، برد تیکان، بک لایت و … ارسال می گردد.

حال اگر اختلالی در کار این برد به وجود آید و ولتاژ خروجی به وجود نیاید عملا تلویزیون بدون استفاده می شود. البته بسته به شرایط، در برد پاور عیبهای به وجود می آید که خود را به صورت های متنوعی نشان می دهد.

مشکلات ظاهری در اثر خرابی برد پاور به این صورت خود را نشان می دهند:

  • خاموش شدن کامل تلویزیون (حالت مرگ یا DEAD)
  • تلویزیون تلویزیون روشن نخواهد شد و چراغ استندبای جلوی (چراغ ال ای دی) آن خاموش است.
  • تلویزیون تلویزیون روشن نخواهد شد و چراغ استندبای آن (چراغ ال ای دی) چشمک می زند
  • پس از چند ساعت تلویزیون بطور اتوماتیک خاموش می گردد.
  • تلویزیون دیر روشن شود. (تاخیر در روشن شدن)
  • تلویزیون خود به خود خاموش می گردد.

 

روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

از دیگر عوامل خرابی تلویزیون ایکس ویژن، روشن نشدن تلویزیون است. گاهی با روشن نشدن تلویزیون متوجه بروز ایراد پی می شویم. این مشکل به طور معمول مربوط به قسمت پاور تلویزیون می شود.

با تعویض قطعه خراب پاور سوپلای به امکان قوی ایراد پاور برطرف خواهد شد، ولی اگر ایراد برطرف نشد خرابی تلویزیون ایکس ویژن شما با تعویض کلی پاور برطرف می شود. بیشتر مواقع این قطعه سه ماه ضمانت دارد که اگر شامل ضمانت باشید می توانید از این خدمات برای تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن خود استفاده کنید.

علت روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن – اموزش تعمیر برد پاور تلویزیون – قیمت برد اینورتر تلویزیون ایکس ویژن – تعمیر تلویزیون ایکس ویژن – هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن – اموزش تعمیر برد تلویزیون – تعمیر برد تلویزیون – قیمت منبع تغذیه تلویزیون ایکس ویژن

بررسی روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

  • اختلال در عملکرد برد پاور
  • ویروس گرفتن مین برد
  • فرسوده شدن قطعات برد پاور
  • اختلال در cpu مین برد

خرابی برد پاور تلویزیون ایکس ویژن

یکی از عللی که سبب روشن نشدن تلویزیون می شود، بروز مشکل در برد پاور تلویزیون است. برد پاور دارای وظیفه ولت رسانی به بخش های تلویزیون بوده و در صورت کم بودن ولت یا قطع شدن آن، تلویزیون روشن نخواهد شد. برد پاور اصولا بع علت نوسانات برق مشکل پیدا می کند. نوسان برق یعنی بالا و یا پایین آمدن زیاد ولتاژ تلویزیون است.

وقتی برد پاور به علت نوسان برق دچار سوختگی می گردد باید تمام قطعات خراب تعویض شوند. برای طولانی کردن عمر برد پاور قطعاتی که دچار فرسودگی شده اند باید عوض شوند.

دیر روشن شدن به چه علت است؟

از دیگر عوامل بروز مشکل در تلویزیون ایکس ویژن تاخیر در روشن شدن بوده که دلیل آن را هم باید د. وقتی به وسیله کنترل و یا حتی دکمه پاور تلویزیون را روشن می کنید احتمال دارد مدت زمان طولانی تلویزیون روشن نشود. برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن باید قسمت پاور عیب یابی و برطرف کردن ایراد شود.

قطع شدن صدای تلویزیون به چه علت است؟

در این حالت به صورت عادی تلویزیون کار می کند اما صدا نسبتا تاخیر داشته و گاه قطع می شود. برای خرابی تلویزیون های ایکس ویژن در حالت قطعی صدا باید ابتدا پاور تلویزیون را کنترل کرد، چرا که خرابی پاور می تواند منشا این ایراد باشد. خرابی پاور می تواند به قسمت سیستم کنترل تلویزیون هم سرایت کرده و کنترل تلویزیون را هم دچار نقص کند.

تعمیر برد پاور xvision

در همه تلویزیون ها قسمتی تحت عنوان منبع تغذیه قرار دارد که وظیفه توزیع ولتاژ مناسب به فسمت های دیگر برد و تلویزیون را برعهده دارد.
تعمیرگاه تلویزیون ایکس ویژن تهران با کمک بهترین کارشناسان، تعمیر تلویزیون ایکس ویژن شما را در سریع ترین زمان و با ارائه گارانتی انجام می دهد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این بوده که وقتی دوشاخه تلویزیون به برق وصل بوده و لامپ ال ای دی استندبای روشن می شود به این معنی بوده که مدار برق از دوشاخه تا ورودی پاور سالم است حال اگر با فشار دادان کلید روشن خاموش (ON_OFF) تلویزیون روشن نشد برد پاور شما دچار ایراد شده است.

اصولا در اکثر مواقع برد پاور تعمیر می شود و فقط در شرایط خاصی مجبور می شویم که آنرا تعویض نماییم که البته می بایست حتماً از قطعه اوریجینال و اصلی استفاده کرد تا بعداً برای قسمت های متنوع تلویزیون مشکلی به وجود نیاید و به تلویزیون آسیب نرسد.

قیمت برد پاور تلویزیون

با توجه به مدل تلویزیون تلویزیون قیمت برد پاور فرق دارد. در بازار بردهای نامرغوب و غیر استاندارد با قیمت های پایین هم وجود دارد. ولی تاکید می شود که باید حتما از برد اصلی استفاده کنید.

بروز ایراد در برد پاور تلویزیون

در همه تلویزیون ها قسمتی به نام منبع تغذیه (power supply) یا برد پاور وجود دارد که وظیفه اصلی آن توزیع ولتاژ مناسب به دیگر بردها و قسمت های تلویزیون است.

ولتاژ ۲۲۰ ولت برق شهر با ورود به این قسمت تلویزیون (برد پاور ) پس از انجام مراحلی تبدیل به ولتاژهای پایین تر و DC که تلویزیون به آن احتیاج دارد می گردد و به قسمت های متنوع تلویزیون مثل مین برد، برد تیکان، بک لایت و … ارسال می گردد.

حال اگر اختلالی در برد ایجاد شود و ولتاژ خروجی ایجاد نشود تلویزیون از کار می افتاد. البته در برد پاور مشکلاتی به وجود می آید که خود را به صورت های متنوعی نشان می دهد.

مشکلاتی که در صورت اختلال در برد پاور بروز می کنند:

  • خاموش شدن کامل تلویزیون
  • تلویزیون تلویزیون روشن نخواهد شد و چراغ استندبای جلوی آن خاموش است.
  • تلویزیون تلویزیون روشن نخواهد شد و چراغ استندبای آن چشمک می زند
  • پس از چند ساعت تلویزیون بطور اتوماتیک خاموش می گردد.
  • تلویزیون با تاخیر روشن شود.
  • تلویزیون خود به خود خاموش گردد.

پایان مقاله تعمیر برد پاور تلویزیون ایکس ویژن

اگر تلویزیون شما دچار نقص فنی شد که قادر به تعمیر آن نبودید، پیشنهاد می کنیم با یک کارشناس متخصص در این زمینه مشورت کنید. در حال حاضر سرویس تی وی، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. می توانید برای ارتباط با ما از راه های ارتباطی ذکر شده در قسمت پایانی وب سایت استفاده کنید.

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: