ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

بهم ریختگی تصویر تلویزیون ایکس ویژن از متداول ترین ایراداتی است كه برای هر تلویزیونی رخ می دهد. قاطی شدن رنگ تلویزیون به علل مختلفی روی می دهد. برای تشخیص نوع خرابی تلویزیون، احتیاج به بررسی دقیق آن داریم.

این فرآیند توسط کارشناسان این زمینه صورت می گیرد. در این مقاله با یکس ویژن سرویس گروه تعمیر تلویزیون ایکس ویژن همراه شوید تا علت بهم ریختگی تصویر تلویزیون ایکس ویژن را به شما بگوییم.

علت بهم ریختگی تصویر تلویزیون ایکس ویژن

بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

یکی دیگر از علت های بهم ریختگی تصویر تلویزیون ایکس ویژن می تواند وجود مشکلاتی در بک لایت باشد، در این صورت علاوه بر بهم ریختگی رنگ ها، امکان دارد بخشی از تصویر در تلویزیون کم نور تر و بخشی دیگر تیره تر باشد.

اگر بک لایت نیاز به تعویض داشته باشد، و این قطعه در بازار موجود نباشد، به ناچار مجبور هستید كه کل تلویزیون را عوض كنید.

پنل تلویزیون ایکس ویژن

پنل تلویزیون یکی از مهم ترین بخش های تلویزیون محسوب می شود، خرابی این بخش می تواند باعث ایجاد مشکلات متعددی در تلویزیون شود، یکی از این مشکلات می تواند، بهم ریختگی تصویر تلویزیون ایکس ویژن باشد.

اگر پنل ضربه بخورد و یا بنا به هر دلیلی آسیب ببیند، امکان دارد ترکیب رنگی در تلویزیون به خوبی انجام نشود و در نتیجه تصویر روی پنل تلویزیون به رنگ سبز دیده شود.

اگر پنل تلویزیون شما هنگام تمیز كردن، آب بخورد و یا جسمی به سمت تلویزیون پرتاب شود و یا به واسطه بازی کودکان آسیب ببیند، پنل تلویزیون شما خراب می شود. تعمیر پنل تلویزیون کاری بسیار حرفه ای است و تعویض آن هم بسیار پر هزینه است.

سوختن پیکسل تلویزیون

هر پیکسل برای نمایش تصویر به یکی از ۳ رنگ قرمز، سبز و آبی (RGB) در می آیند. این پیکسل ها به وسیله ترانزیستور ها كنترل می شوند. اگر پیکسل ها بسوزند، آن نقطه در تلویزیون به رنگ مشکی دیده می شود.

برای این كه متوجه شوید كه پیکسل ها در تلویزیون شما سوخته اند یا خیر، باید تلویزیون شما توسط کارشناسان تعمیر تلویزیون ایکس ویژن بررسی شود.

اگر تصویر تلویزیون شما قرمز باشد، یعنی یکی از پیکسل های تلویزیون همیشه روشن است. این مشکل بخاطر این رخ می دهد كه ترانزیستور هیچ برقی را دریافت نمی كند، و به این ترتیب نور از لایه RGB عبور نمی كند و پیکسل به رنگ اصلی خود كه قرمز رنگ است، نمایش داده می شود.

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

حل مشکل بهم ریختگی تصویر تلویزیون ایکس ویژن

  • سیم برق تلویزیون را از پریز برق جدا كنید و آن را به یک پریز برق دیگری وصل كنید. علت این کار، این است كه، پریز برق فعلی امکان دارد، تداخلاتی ایجاد كند و باعث تیرگی در پنل شود. می توانید از یک محافظ هم کمک بگیرید. این کار بیشتر باعث می شود تا تداخلات الکترونیکی از بین بروند.
  • تنظیمات پیش فرض تصویر، همیشه در تلویزیون ها بهترین تصویر را ارائه نمی كنند، به خصوص هنگام استفاده از تلویزیون های بازی، یا پخش فیلم های فلش و… احتمالا نیاز است تا تنظیمات خاصی در تلویزیون ها انجام شود. پس در این صورت می توانید تنظیمات دلخواهتان را اعمال كنید تا مشکلات مربطو به رنگ تصویر بهیود یابد.
  •  باید تا وسایل الکترونیکی مجاور تلویزیون را دور كنید، زیرا تجهیزات الکترونیکی و لوازم خانگی، بیشتر باعث اختلالات در برق می شوند و همین موضوع باعث می شود تا تصویر تلویزیون تحت تاثیر قرار بگیرید و شما شاهد تصویر مبهم باشید.
  • ویژگی کاهش صدای دیجیتال در تلویزیون را خاموش كنید، سعی كنید از تنظیمات طبیعی و نرمال برای پنل تلویزیون کمک بگیرید، گاهی اوقات استفاده از تنظیمات سطح روشنایی و سایر تنظیمات مربوط به تصویر در تلویزیون، باعث می شود در کیفیت تصویر تداخل ایجاد شود.
  • در این مرحله باید اتصالات کابل بین تلویزیون و جعبه کابل را بررسی كنید و مطمئن شوید كه از کابل های صحیح استفاده شده باشد. در تلویزیون های با کیفیت بالا از کابل های HDMI كه به طور خاص برای انتقال سیگنال های با کیفیت بالا به تلویزیون طراحی شدند، کمک بگیرید.
  •  اگر تمایل دارید تا تلویزیون شما به حالت تنظیمات پیش فرض کارخانه برگردد، هنگامی كه تلویزیون روشن است، فلش بالا را روی كنترل تلویزیون فشار دهید و نگه دارید و سپس دکمه پاور را فشار دهید. سپس دکمه ها را رها كنید. در این صورت تلویزیون شما، به تنظیمات پیش فرض کارخانه باز نشانی می شود.

تعمیر بهم ریختگی تصویر تلویزیون ایکس ویژن

سیگنال های ویدئویی به طور کلی به دو جنبه مختلف دسته بندی می شوند. اطلاعات مربوط به درخشندگی و اطلاعات مربوط به رنگ تصویر. اگر مشکلاتی در رنگ تصویر به وجود بیاید و چیزی که مهم است این است که هرگز به صورت غیر کارشناسانه به دستکاری تلویزیون نپردازید!

با ما در ایکس ویژن سرویس تماس بگیرید تا مشکلات شما را در سریع ترین زمان حل کنیم.

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در محل صرفه جویی در زمان و هزینه

یکی از مهمترین خدمات تعمیر تلویزیون ایکس ویژن برای کاربران، تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در محل است. با کمک این خدمات نیازی نیست در صورت بروز مشکلات بهم ریختگی رنگ تلویزیون، تلویزیون را شخصا به نمایندگی تعمیر انتقال دهید و هزینه و زمان زیادی از دست دهید.

در این مواقع با ایکس ویژن سرویس تماس بگیرید تا تعمیرکاران این نمایندگی برای ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در محل به آدرس مورد نظر شما اعزام شوند.

نمایندگی تعمیر تلویزیون ایکس ویژن ؛ عیب یابی و تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

تعمیرکاران نمایندگی تعمیر تلویزیون ایکس ویژن از آن دسته از تعمیرکاران خبره ای هستند كه سال ها در این زمینه کار كرده اند و تجربه دارند. به همین دلیل چشم بسته مشکل تلویزیون شما را تشخیص داده و آن را به بهترین شکل ممكن تعمیر می كنند.

از این رو تلویزیون شما با سرعت و کیفیت بالایی تعمیر شده و مثل روز اول بدون هیچ مشکلی در اختیار شما قرار می گیرد. با این وجود می توانید با خیال راحت تعمیر تلویزیون خود را به نمایندگی رسمی ایکس ویژن بسپارید.

ما در کتار شما هستیم تا در سریع ترین زمان ممکن تلویزیون خود را به حالت عادی بازگردانید! راه های تماس با ما در بالای همین صفحه درج شده است.

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: