ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

ما باز هم با مقاله جدید هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن نزد شما آمده ایم تا اطلاعات شما را درباره تعمیر تلویزیون ایکس ویژن ارتقا دهیم.  بک لایت تلویزیون ایکس ویژن بک لایت نور پشت صفحه تلویزیون های LED و LCD است. وقتی لامپ فلورسنت تلویزیون LCD خراب می شود.

معمولا یك خط تیره به صورتی افقی برروی صفحه ایجاد می شود و بعد از چند دقیقه كار كردن صفحه تلویزیون سیاه می شود. البته یك موضوع دیگر در خرابی بک لایت تلویزیون های LCD وجود دارد. و آن برد اینورتر تلویزیون LCD است. خرابی برد اینورتر باعث از كار افتادن كاركرد بک لایت می شود.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

بک لایت تلویزیون های LED مجموعه ای از لامپ های LED است كه به صورت سری و موازی كنار هم قرار گرفته اند. ولت بک لایت تلویزیون های LED مستقیم از طریق برد پاور تامین می شود. LED ها بسیار متنوع و متفاوت است. تلویزیون های LED ایکس ویژن از یك سری بک لایت استفاده شده است كه با خراب شدن بک لایت تصویر تلویزیون سیاه می شود. تعمیر تلویزیون در محل شما انجام می شود.

بک لایت تلویزیون های ۴۰ تا ۵۰ اینچ از دو سری به صورتی موازی استفاده شده است كه معمولا یك سری از بک لایت ها خراب می شود. به این صورت كه یك قسمت بالا و یا پایین تصویر تیره می شود. برای تعمیر بک لایت باید قاب جلوی تلویزیون باز شود و بعد با برداشتن پنل تلویزیون بک لایت را تعمیر كرد.

اگر این كار توسط كارشناسان مبتدی انجام شود احتمال خرابی پنل بالا است. هزینه تعویض پنل تقریبا هفتاد درصد قیمت كل تلویزیون است. در تلویزیون های جدید اكثراً سیستم بک لایت شان به مشكل بر می خورد و غالباً تصویر قطع یا بسیار كمرنگ می گردد. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون

نحوه تعمیر بک لایت تلویزیون های ایکس ویژن

برای رفع این عیب باید به تعمیرگاه مجاز مراجعه كنید.

خرابی در این مدل تلویزیون ایکس ویژن xs4020 به این صورت بود كه پس از روشن كردن تلویزیون تلویزیون صدا داشت ولی تصویر نداشت و صفحه نمایش تلویزیون سیاه بود. علت خرابی مشکل در قسمت بک لایت تلویزیون ایکس ویژن xs4020 بود. بک لایت تلویزیون xvison xs4020 از نوع smd است.  هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون

بک لایت تلویزیون های LED

تلویزیون های LED موجود در بازار همان تلویزیون های LCD است كه برای بک لایت از لامپ های LED استفاده شده است. به همین علت به آن ها تلویزیون LED گفته می شود. تلویزیون های LED واقعی بک لایت ندارد و خود پیكسل روشن می شود. به همین علت رنگ سیاه در این مدل تلویزیون ها خیلی بهتر نمایش داده می شود. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ویژن

لامپ های LED انواع مختلفی دارد كه به طور مثال در تلویزیون های مدل ۴۹MU7970 , 49KU7970 به صورت نوارهایی در كناره پنل تلویزیون به كار برده شده اند كه عبارت LED در مورد آن ها بكار برده می شود و در تلویزیون های ایکس ویژن سری F و EH به صورت سری در ۴ و ۵ خط كنار هم قرار گرفته اند. كه در تلویزیون های ۴۰ تا ۴۹ دو سری است.

نحوه تعمیر بک لایت تلویزیون های ایکس ویژن

تعمیر بک لایت در تلویزیون های LED به انجام اصلاحیه انجام می شود. یكی از علل مهم خرابی زود زمان بک لایت تلویزیون های LED هماهنگ نبودن برد پاور و LED های بک لایت تلویزیون است.  هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون

برای تعویض بک لایت باید تلویزیون به طور كامل قطعات از هم جدا شوند تا به بتوان به LED های بک لایت دسترسی پیدا كرد. بعد از باز كردن پنل تلویزیون مدار و LED های بک لایت را مشاهده می كنید. بعد از تست LED ها مي توان تصمیم به تعمیر یا تعویض بک لایت گرفت.

به علت طراحی ناهماهنگ بین توان LED و ولت و آمپر ورودی در تلویزیون های باعث خراب شدن بک لایت LED ها می شود در این مركز بعد از تعمیر تلویزیون این مشكلات برطرف می شود كه احتمال خرابی بسیار كمتر شود. هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون

در حال حاضر اكثر تلویزیون هال ایکس ویژن سری LN و LB در قسمت بک لایت ضعف دارند كه این مشكل توسط مهندسین ایکس ویژن سرویس حل شده است. تعمیر تلویزیون در منزل و محل شما با ضمانت یك ماهه انجام می شود.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

هزینه تعمیر بک لایت بستگی به مدل و جنس LED های استفاده شده در تلویزیون دارد كه برای هر مدل تلویزیون قیمت تعمیر بک لایت متفاوت است. در برخی موارد سوختگی LED های تلویزیون بالاست و باید كل LED ها تعویض شوند. برای اینكه از هزینه تقریبی تعمیر بک لایت اطلاع پیدا كنید زمان تماس مدل و مدت زمان كاركرد تلویزیون را اعلام كنید.

 

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments