ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

عیب یابی تلویزیون ایکس ویژن یکی از مدل های جدیدی است که طی سال های اخیر در بازار عرضه شده است. اگر در منزل خود یکی از تلویزیون های ایکس ویژن را دارید در این مقاله با ما همراه باشید.

بازار اولیه این دسته از تلویزیون ها در ایران و خاورمیانه است. ایکس ویژن یکی از محصولاتی است که در یک کمپین در ماه آگوست سال ۲۰۰۶ به شرکت توزیع ماد ایران پیوست و به این ترتیب نام تجاری X.Vision در ایران راه اندازی شد. برای عیب یابی اختلال تلویزیون ایکس ویژن در ابتدا باید تمامی ویژگی های این دسته از تلویزیون ها را بشناسیم.

قبل از اینکه در مورد معایب و مزایایی تلویزیون ایکس ویژن صحبت کنیم در ابتدا اجازه دهید در مورد این سوال که قطعات تلویزیون ایکس ویژن ساخت کجاست؟ بیشتر صحبت کنیم.

ویژگی های تلویزیون ایکس ویژن

در جواب سوال اینکه آیا تلویزیون ایکس ویژن خوب است؟ از ویژگی های تلویزیون‎ های ایکس ویژن که آن ها را از دیگر تلویزیون ها مجزا می کند می توان به این چند مورد اشاره کرد:

  • مجهز به پانل ال ای دی با درجه کیفی +A
  • دارای DVBT داخلی با کیفیت HD
  • وضوح تصویر بالا Full HD یا رزولوشین ۱۹۲۰ x 1080
  • زاویه دید بسیار وسیع ۱۷۸ درجه افقی و عمودی
  • روشنایی و وضوح بسیار بالا در تصویر عیب یابی تلویزیون ایکس ویژن
  • قابلیت پخش فیلم به حالت ۲۴ فریم در ثانیه
  • قابلیت پخش صدا با فرمت های MP3,WMA,AAC
  • مجهز به ماشین زمان Time Shift
  • قابلیت ضبط برنامه های تلویزیونی PVR حتی در حالت آماده به کار (استندبای)
  • قابلیت نمایش عکس ها با فرمت های JPG,JPE,PNG,BMP عیب یابی تلویزیون ایکس ویژن
  • قابلیت پخش تصاویر با فرمت های DIVX,MPG,MPEG,MP4,MOV,MKV
  • قابلیت پخش تصاویر، فیلم ها و موزیک از روی حافظه USB
  • مجهز به پردازشگر چند هسته ای

عیب یابی تلویزیون ایکس ویژن

عیب یابی تلویزیون ایکس ویژن

در عیب یابی اختلال تلویزیون ایکس ویژن قطعات به کار رفته شرکت های تولیدی از همه نکات مهم تر است. بیشتر مدل های تلویزیون های ایکس ویژن از پنل هایی تشکیل شده اند که قطعات آن دارای بخش های لایت برد و تیکان هستند. عیب یابی تلویزیون ایکس ویژن

این پنل ها شباهت بسیاری به قطعاتی دارند که برندهای ایرانی و شرکت های داخلی آن ها را تولید می کنند. اختلال تلویزیون ایکس ویژن در این زمینه را می توان با عیب یابی این پنل ها برطرف کرد.

تعمیر تلویزیون در محل با ایکس ویژن سرویس

سرویس و تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در محل ایکس ویژن سرویس، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می گردد. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می کنیم. عیب یابی تلویزیون ایکس ویژن

روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

گزینه دیگر که در اختلال تلویزیون ایکس ویژن می تواند دیده شود روشن نشدن تلویزیون است. در بعضی مواقع با روشن نشدن تلویزیون به بروز مشکل پی می بریم. این عیب به طور معمول مربوط به قسمت پاور تلویزیون می گردد.

با تعویض قطعه خراب پاور سوپلای به احتمال قوی مشکل پاور برطرف می شود، اما اگر مشکل برطرف نشد اختلال تلویزیون ایکس ویژن شما با تعویض کلی پاور برطرف می گردد.

خارج نشدن از حالت استند بای

یکی دیگر از مشکلاتی که می تواند در لیست اختلال تلویزیون ایکس ویژن محسوب شود، خارج نشدن تلویزیون از حالت استند بای است. حتی امکان دارد تلویزیون از حالت استند بای خارج شده اما صدا و تصویر نداشته باشد و حتی کنترل تلویزیون هم کار نکند. مشکل و اختلال تلویزیون ایکس ویژن در این حالت مرتبط با بخش مین برد است که این بخش هم به طور معمول شامل یک ماه گارانتی است.

روشن و خاموش شدن پشت سر هم

در بعضی مواقع امکان دارد تلویزیون روشن گردد لوگو مشاهده شده و دوباره خاموش گردد. برای رفع این مشکل باید از نرم افزارهای مخصوص مدل تلویزیون خود استفاده نمایید. این مشکل در بیشتر مدل های سری ال ای دی و LB به وفور دیده می شود. عیب یابی تلویزیون ایکس ویژن

قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن

در این حالت به طور عادی تلویزیون کار می کند اما صدا نسبتا تاخیر داشته و گاهی هم قطع می گردد. برای اختلال تلویزیون های ایکس ویژن در حالت قطعی صدا باید ابتدا پاور تلویزیون را کنترل کرد، زیرا اختلال پاور می تواند منشا این مشکل باشد. همچنین اختلال پاور می تواند به بخش سیستم کنترل تلویزیون هم سرایت کرده و کنترل تلویزیون را هم دچار نقصان کند.

قطعی تصویر وقتی صدا وجود دارد

این مشکل و اختلال تلویزیون های ایکس ویژن در بیشتر مدل های بدون گارانتی رخ می دهد. حالتی که تصویر تلویزیون قطع می گردد در حالی که صدا به طور کامل و واضح در حال پخش شدن است. عیب یابی تلویزیون ایکس ویژن

یک بخش به نام LN در این رده تلویزیون ها دچار ضعف کارخانه ای است که می تواند سبب اختلال تلویزیون ایکس ویژن گردد. تلویزیون های سایز ۴۷ اینچی دارای دو سری الی ای دی هستند که بیشتر از دیگر مدل ها دچار این مشکل می گردد زیرا LN در برد این مدل ها بیشتر پروتکت کرده و این عمل موجب قطعی تصویر می گردد.

ایجاد لکه ‎های رنگی در تصویر تلویزیون

این مشکل در بیشتر مدل های تلویزیون های ایکس ویژن با سایزهای بزرگ مانند ۵۰ یا ۶۰ اینچ مشاهده می گردد. بروز لکه های رنگی در کل صفحه نمایش تلویزیون نشان از اختلال تلویزیون ایکس ویژن به خصوص در قسمت ال سی دی و یا RGB است. این مشکل از مشکلاتی است که در اثر استفاده طولانی مدت از تلویزیون به وجود می آید.

پیدا شدن نوار صورتی در بالای تصویر

از دیگر مشکلاتی که می تواند در سیستم های تلویزیون ایکس ویژن ایجاد گردد پیدا شدن یک نوار در حدود ۱۰ سانتی متر در بالای تصویر است که رنگی شبیه به شکلی دارد. این نوار اختلال تلویزیون ایکس ویژن به شمار می رود که به مرور زمان افزایش پیدا کرده و در تمامی صفحه تلویزیون گسترده می گردد.

هر چه نور صفحه نمایش تلویزیون را کم نمایید این نوار هم محوتر و کم رنگ تر می گردد. پس می توان گفت که این نوار با مشکلاتی در لامپ تصویر پیدا می گردد که در بعضی موارد بعد از تعویض لامپ تصویر نور به حالت اولیه برگشته و این مشکل بر طرف می گردد.

دیر روشن شدن به چه علت است ؟ عیب یابی تلویزیون ایکس ویژن

یکی دیگر از مشکلات تلویزیون های ایکس ویژن دیر روشن شدن تلویزیون است که این مورد هم مرتبط به پاور می گردد. زمانی که به وسیله کنترل و یا حتی دکمه پاور تلویزیون را روشن می نمایید امکان دارد مدت زمان طولانی تلویزیون روشن نگردد. برای عیب یابی و رفع این مشکل باید بخش پاور عیب یابی و رفع مشکل گردد.

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

حال اگر تلویزیون شما دچار نقص فنی شد که قادر به تعمیر آن نبودید، پیشنهاد می کنیم با یک کارشناس متخصص در این زمینه مشورت نمایید. در حال حاضر ایکس ویژن سرویس، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است.

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: