ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون چیست؟ چرا تلویزیون من به صورت ناگهانی خاموش می شود؟ تلویزیونی که خودش خاموش و روشن می شود چه ایرادی دارد؟ برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن خراب باید چگونه اقدام کنیم؟

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن و نحوه تعمیر آن

یکی از مشکلات بسیار متداول در تلویزیون های ایکس ویژن خاموش و روشن شدن تلویزیون است که بدون اینكه شما دکمه ای را فشار دهید رخ می دهد. برای اینكه متوجه شویم این مشکل از تلویزیون است یا نوسانات برق باید از يک محافظ برق کمک بگیریم. اگر نوسانات برق وجود داشته باشد محافظ برق قطع می شود.

یکی دیگر از عواملی كه باعث خاموش شدن تلویزیون می شود مشکل دستگاه های متصل به تلویزیون است. معمولا دستگاه های رسیور و دیجیتال باعث خاموش شدن تلویزیون می شوند برای پیدا كردن مشکل کابل های دستگاه ها را به شکل تک به تک قطع كنید تا مشخص شود كه مشکل از کدام دستگاه است.

اگر مشکل از نوسانات برق و دستگاه های متصل به تلویزیون نبود به احتمال بالا تلویزیون شما به مشکلاتی دچار شده است. یکی از دلایلی كه تلویزیون دچار اختلالات می شود فلش های ویروسی می باشند. علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

لازم بوده که پیش از استفاده از فلش مموری آن را ویروس کشی كنید. یکی دیگر از عوامل مشکل استفاده از کابل hdmi فرسوده است. کابل hdmi باید هر دو سال عوض شود و از کابل با کیفیت مناسب استفاده شود.

بررسی علت خاموش و روشن شدن تلویزیون در منزل

خاموش و روشن شدن تلویزیون به علت مشکل کابل و پریز

موضوع اولی كه برای خاموش و روشن شدن تلویزیون باید تست شود، سالم بودن سیم و پریز برق تلویزیون است، گاهی اوقات اتصالی در بخش دوشاخه تلویزیون باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون می شود، يک گزینه دیگر مشکل پریز برق است، برای تست باید تلویزیون را به يک پریز دیگر متصل كنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

یکی دیگر از عواملی كه باعث به وجود آمدن این مشکل می شود، خراب شدن محافظ برق است، این مشکل به این شکل است كه محافظ خاصیت خود را از دست داده است و نمی تواند ولتاژ مورد نیاز تلویزیون را تامین كند.

برای اینكه متوجه شوید مشکل از دستگاه محافظ نیست، باید دوشاخه تلویزیون را مستقیما به برق بزنید. اگر مشکل از محافظ برق تلویزیون بود، حتما يک محافظ برق جدید تهیه كنید.

تلویزیون شما به چه دستگاهی متصل است

اگر تلویزیون شما به يک دستگاه مثل گیرنده دیجیتال وصل شده باشد. با خاموش و روشن شدن دستگاه تصویر تلویزیون شما هم قطع وصل می شود. باید توجه داشته باشید كه در صورتی كه تلویزیون شما خاموش و روشن شود حتما لوگوی برند تلویزیون هنگام روشن شدن نمایش داده می شود.

در صورتی كه لوگو نمایش داده نشد این مشکل از دستگاه ورودی است و باید آن را تست كنید. گاهی با خاموش شدن دستگاه متصل تصویر تلویزیون قطع می شود. برای اینكه متوجه شوید مشکل از دستگاه است منوی تلویزیون را بزنید در صورت ظاهر شدن منو مشکل از ورودی دستگاه است. علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

بعضی از مواقع خاموش و روشن شدن تلویزیون مربوط به مشکل دستگاه های ورودی است. برای اینكه مشکل حل شود همه دستگاه های متصل به تلویزیون را قطع كنید. بعد از اینكه همه دستگاه های ورودی را از تلویزیون جدا كردید، در صورتی كه مشکل حل شود.

دستگاه ها را تک تک به تلویزیون وصل كنید و تلویزیون را روشن كنید، وقتی دستگاهی كه باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون شناسایی شد به هیچ عنوان دستگاه مورد نظر را به تلویزیون وصل نكنید، وگرنه باعث خراب شدن مین برد تلویزیون می شود.

بررسی علت خاموش و روشن شدن تلویزیون در منزل

  • قبل از هرکاری اتصال تلویزیون خود را به برق چک كنید در صورتی كه از محافظ استفاده می كنید امکان دارد محافظ دچار مشکل شده باشد تلویزیون را به شکل مستقیم به برق متصل كنید.
  • علت دیگر هم میتواند مشکل كنترل باشد كنترل تلویزیون خود را مخصوصا دکمه خاموش روشن را تست كنید.
  • مطمئن شوید تلویزیون روی تایمر نیست كه در تایم مشخصی خاموش و روشن شود.
  • در صورتی كه از تلویزیون هوشمند استفاده می كنید سیستم ها و نرم افزار های كه مربوط به عملكرد نمایشگر است را به روزرسانی كنید.

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن مشکلی نسبتا رایج است كه کاربران زیادی از بروز آن شکایت دارند. این مساله نگران كننده دلایل مشخصی دارد كه باید تست شده و يک به يک حل گردند. تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در این شرایط، منوط به شناخت کامل و دقیق دلایل بروز مشکل است. اما به نظر شما چرا تلویزیون ایکس ویژن به شکل مداوم خاموش و روشن می شود؟

آیا قطعات داخلی آسیب دیده اند؟ آیا این مساله نشان دهنده این است كه یکی از قطعات سوخته اند و یا در حال سوختن است؟ در ادامه، هم دلایل خاموش و روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن را برررسی می كنیم و هم راه حل های کاربردی را برای حل این مشکل به شما ارائه خواهیم داد.

باید توجه داشته باشید كه تعدادی از این توابع و راه حل ها امکان دارد برای مدل های مختلف تلویزیون کارایی مثبتی نداشته باشند. اگر راه حل های ارائه شده را امتحان كردید و تلویزیون شما همچنان مشکل داشت احتمال نیاز به سرویس شدن توسط افراد متخصص دارد.

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

دلیل خاموش و روشن شدن تلویزیون در منزل

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

نوسانات برق

اولین و مهم ترین علت خاموش و روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن نوسانات جریان برق است. تلویزیون، به ویژه مدل های جدیدتر، با ولتاژ پایین کار می كند و در صورت بروز کوچک ترین نوسانی در جریان برق خاموش می شود. در این شرایط برد پاور دچار مشکل می شود و فرایند تامین ولتاژ هم مختل خواهد شد. در نتیجه، تلویزیون به شکل لحظه ای خاموش روشن می شود.

مشکل آی سی برد پاور

یکی دیگر از عواملی كه باعث خاموش روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن می شود، مشکل آی سی برد پاور است. پاور مسئول تامین ولتاژ قطعات تلویزیون است و در صورتی كه آی سی های آن مشکلی داشته باشند، روند روشن و خاموش شدن دستگاه مختل خواهد شد.د روشن و خاموش شدن دستگاه مختل خواهد شد.

بسیاری از تعمیرکاران ضمن تعویض IC های پاور، خازن های اطراف آن را هم تعویض می كنند. علت

اتصال فلش ویروسی

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن خود به خود تلویزیون ایکس ویژن، اتصال فلش ویروسی به آن است. با این کار، ویروس ها به تلویزیون های هوشمند منتقل می شوند و برنامه های اصلی را با مشکل رو به رو می كنند. نتیجه این اتفاق، خاموش روشن شدن دستگاه و ایجاد اشکالاتی در عملكرد کلی آن خواهد بود. خاموش و روشن شدن تلویزیون

استفاده از کابل HDMI بدون کیفیت

کارشناسان تعمیر تلویزیون ایکس ویژن همیشه به کاربران پیشنهاد می كنند كه از کابل ها و اتصالات با کیفیت و اصل برای تلویزیون خود استفاده كنند. جالب است بدانید كه یکی از دلایل اصلی خاموش و روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن، استفاده از کابل HDMI نامرغوب و بدون کیفیت است.

وقتی شما از کابل های بدون کیفیت برای اتصال انواع دیوایس ها به تلویزیون تان استفاده می كنید، در واقع زمینه را برای اتصالی دستگاه و مشکل آن فراهم می كنید. پس پیشنهاد می شود برای وصل كردن دستگاه های دیگر به تلویزیون خود صرفاً از کابل ارائه شده همراه خود دستگاه استفاده كنید.

از کار افتادن مدار استندبای

در اخر باید گفت كه آخرین علت روشن و خاموش تلویزیون ایکس ویژن، از کار افتادن مدار استند بای آن است. مدار استند بای برای تغذیه توان mcu و قطعات دیگر تلویزیون lcd در زمانی كه تلویزیون خاموش است استفاده می شود و به همین خاطر هم حالت استند بای نامیده می شود. این مدار روی برد smps قرار دارد و به آسانی توسط ترانسفورمر سویچینگ کوچک خود قابل شناسایی است.

مشکل مین برد تلویزیون ایکس ویژن

از کار افتادن مین برد یا عملكرد معیوب این قطعه هم می تواند باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن شما شود. مشکل مین برد تلویزیون ایکس ویژن معمولاً به این صورت خود را نشان می دهد كه تلویزیون هنگام کاركردن خاموش می شود و وقتی دوباره دکمه پاور فشار داده می شود، باعث چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون می شود اما تلویزیون روشن نمی شود.

مین برد قطعه ای مهم در تلویزیون است كه به نحوی با همه بخش ها آن در ارتباط است. مشکلات این قطعه معمولا روی سایر بخش ها هم تاثیر گذاشته و فرایند عملكرد تلویزیون را با مشکل روبرو می كنند. علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

 

دلیل خاموش و روشن شدن تلویزیون

راه حل های مشکل روشن و خاموش شدن تلویزیون ایکس ویژن

برای حل مشکل خاموش شدن خود به خود تلویزیون ایکس ویژن، اول باید ببینید كه مشکل به چه علتی ایجاد شده است. در صورتی كه مشکل از برد پاور باشد، بسته به شدت خراب شدن باید این قطعه را تعمیر و یا تعویض كنید. تعمیر مین برد تلویزیون ایکس ویژن هم می تواند در حل مشکل موثر بوده و مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن را حل كند.

در صورت مشکل یا سوختگی سی پی یو، نیاز است تا این قطعه هم تعویض شود. در صورت مشکل آی سی های تغذیه هم تیم تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در محل، آن ها را تعویض می كنند. علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

تعمیر و تعویض مدار استندبای هم روش دیگری است كه باعث حل مشکل تلویزیون شما خواهد شد. پس از انجام اقدامات ذكر شده، مشکل روشن و خاموش شدن تلویزیون ایکس ویژن شما حل خواهد شد و می توانید مثل روز اول از آن استفاده كنید.

Eco Solution (حسگر نور محیطی)

فناوری Eco Solution معمولاً در گوشه های تلویزیون قرار دارد. این فناوری معمولاً زمانی كه تشخیص بدهد كه شما هیچ سیگنالی از منبع دریافت نمی كنید، تلویزیون را خاموش می كند و یا بعد از گذشت مدت زمان طولانی از طرف کاربر یا بیننده هیچ عملیاتی (تغییر کانال، تغییر صدا) دریافت نكند به شکل خودکار تلویزیون را خاموش می كند.

شما می توانید گزینه های Eco Solution را از طریق مسیر زیر تغییر بدهید.

  • از بخش تنظیمات وارد تنظیمات عمومی شوید، سپس وارد بخش Eco Solution شده و دکمه Auto Power Off را بزنید.

در تعدادی از مدل های مختلف تلویزیون هم شاید نیاز داشته باشید به طریق زیر عمل كنید علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

  • از بخش منو وارد بخش تنظیمات شوید، سپس به بخش Eco Solution بروید.

راه حل های دیگر برای تعمیر و رفع علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

از بخش تنظیمات تست كنید و ببینید كه آیا تایمر خواب را برای تلویزیون فعال نكرده اید. برای این کار در مدل های قدیمی تلویزیون می توانید به بخش منو بروید، از آنجا وارد تنظیمات شوید و بعد از آن گزینه زمان (Time) را بزنید و سپس تایمر خواب را تست كنید.

در صورتی كه این تابع فعال باشد، تلویزیون شما تا حدودی روشن خواهد شد (هیچ صدا یا تصویری وجود ندارد) و فقط نور آماده به کار (stand-by) به حالت فلش زدن روشن می شود. در این حالت تلویزیون به دنبال آخرین آپدیت سیستم عامل از طریق سیگنال پخش رادیویی و دریافت آخرین آپدیت در صورت وجود آن خواهد بود.

شما می توانید این تابع را تغییر دهید. برای این کار وارد بخش تنظیمات شوید، سپس به بخش آپدیت نرم افزار بروید و از آنجا وارد بخش آپدیت حالت آماده به کار شوید و آن را غیرفعال كنید. علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

بعضی از مدل های تلویزیون های قدیمی، حتی در صورتی كه گزینه به روزرسانی حالت آماده به کار آن ها فعال شده باشد باز هم می توانند خاموش و روشن شوند. علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

علل و دلایل مشکل برد پاور

مستهلک شدن

روی برد پاور تعداد زیادی خازن، ترانزیستور، دیود، مقاومت و… وجود دارد گاهی بر اثر مصرف زیاد از تلویزیون امکان دارد هر يک از این قطعات دچار فرسودگی شوند و لازم به تعویض باشند. علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

در بیشتر اوقات با تعویض این قطعات فرسوده مشکل پیش آمده برای برد پاور حل می شود از این رو برد پاور بیشتر قابل تعمیر است و تنها اگر مشکل و فرسودگی قطعات خیلی زیاد باشد باید آن را عوض كرد. پس تعمیر و یا تعویضی بودن برد پاور به تعداد قطعات فرسوده و آسیب دیده آن بستگی دارد.

همینطور حرارت هم یکی از دلایل فرسودگی و استهلاک قطعات است كه باید از استفاده بدون وقفه از تلویزیون خودداری كرد. قطعات تلویزیون بر اثر مصرف از خود حرارت تولید می كنند حالا در صورتی كه تلویزیون را در محیطی گرم قرار داده باشید باعث تشدید این گرما می شود، پس به مکان قرار دادن تلویزیون توجه داشته باشید.

نوسانات برق علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در برد نوسانات برق است كه در فصل تابستان با قطع و وصلی برق مدام روبه رو شده ایم. وقتی با این مسئله روبرو می شوید تلویزیون را خاموش كرده و یا از برق بکشید، زیرا دوباره وصل شدن برق باعث می شود برق به یکباره با ولتاژ بالا به تلویزیون وارد شده و این امر باعث خراب شدن برد شود. برد پاور منبع تغذیه تلویزیون است.

در واقع برق از طریق برد پاور وارد دستگاه می شود. در برد پاور ورود جریان و ولتاژ معینی از برق تعریف شده است و در صورتی كه خارج از این بازه تعریف شده به برد، برق وارد شود مسلما برد پاور خراب شده و این مشکل به این شکل است كه امکان دارد يک یا تعدادی از خازن ها و یا مقاومت ها و یا دیگر قطعاتی كه روی برد پاور است را بسوزاند.

برای جلوگیری از ورود برق با نوسان باید حتما از محافظ برق استفاده شود.

تعمیر حرفه ای مین برد تلویزیون ایکس ویژن

مین برد در بیشتر مواقع قابل تعمیر است. و این تعمیر بهتر است توسط دستگاه های مختص این امر صورت گیرد.در صورتی كه آی سی های نصب شده روی مین برد قابل تعمیر باشند تنها تعمیر مین برد انجام می شود. روی مین برد آی سی و چیپ های متفاوتی نصب شده است كه هر کدام مربوط به يک قطعه از تلویزیون است كه در توضیحات بالا به آن اشاره شد.

دستگاه مختص تعمیر چیپ به نام BGA machine است. در این باره باید اشاره كنیم كه تعمیر توسط این دستگاه به شکل کاملا حرفه ای انجام می شود و دیگر از روش های سنتی مثل لحیم کاری و… کاربردی ندارد.

اما در صورتی كه فرسودگی و استهلاک و همینطور خراب شدن قطعه در حدی باشد كه تعمیر روی آن پاسخگو نباشد تنها راه حل موجود تعویض مین برد است،آن هم اگر با قطعات اصلی و اصل انجام شود.مین برد هم مثل قلب انسان عمل می كند و فرمان دهنده به همه قطعات است. علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

حالا در صورتی كه از قطعه تقلبی و بدون کیفیت بابت تعویض آن استفاده كنید نه تنها باعث مشکل مجدد در کوتاه ترین زمان ممكن می شود، بلكه باعث شده به قطعات دیگر تلویزیون هم فشار وارد شده و آن ها را هم دچار اختلال و مشکل كند. پس پیشنهاد می كنیم برای تعمیر و یا تعویض مین برد فقط از نمایندگی و مراکز حرفه ای این امر کمک بگیرید.

 

چگونه باید مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن را حل كرد؟

همانطور كه اشاره كردیم مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن یا به خاطر مشکل برد پاور آن است یا به خاطر مشکل مین برد تلویزیون. تعمیر هر يک از این قطعات تلویزیون ایکس ویژن به تخصص نیاز دارد پس نمی توان از يک کاربر معمولی توقع داشت كه این قطعات را تعمیر كند.

پس به شما پیشنهاد می كنیم كه در صورت بروز مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون ایکس ویژن با تعمیرگاه تعمیر ایکس ویژن سرویس تماس بگیرید. کارشناسان این تعمیرگاه بلافاصله برای ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در محل مورد نظر حاضر می شوند.

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در محل به شکل تخصصی

با کمک سرویس تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در محل، نه تنها می توانید نظارت و كنترل کاملی روی کار تعمیرکار داشته باشید بلكه می توانید در هزینه و وقت خود هم صرفه جویی كنید.

خوشبختانه تعمیرگاه تعمیر ایکس ویژن سرویس خدمات تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در محل را به کاربران این دستگاه ارائه می دهد. پس در صورتی كه از کاربران تلویزیون ایکس ویژن می باشید، می توانید برای استفاده از این خدمات با تعمیرگاه تعمیر ایکس ویژن سرویس تماس بگیرید.

تخصصی ترین تعمیرگاه تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

تعمیرگاه ایکس ویژن سرویس در زمینه تعمیر تلویزیون ایکس ویژن بدون هیچ محدودیتی از نظر نوع مدل یا برند فعالیت می كند. از مشخصترین خصوصیات این تعمیرگاه می توان به هزینه مناسب، سرعت بالا در تعمیر، کیفیت در ارائه خدمات و مشتری مداری اشاره كرد. پس می توانید تعمیر حرفه ای تلویزیون خود را با اطمینان خاطر به این تعمیرگاه بسپارید. علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون

 

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments