ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

بازهم با مقاله ( ریست تلویزیون ایکس ویژن ) نزد شما آمده ایم تا اطلاعات شما را درباره تعمیر تلویزیون ایکس ویژن ارتقا دهیم. ریست كردن تلویزیون یكی از اولین اقداماتی است كه خیلی از مصرف كنندگان به عنوان اولین و در آسان ترین اقدام برای تعمیر تلویزیون خود انجام می دهند.

همه تلویزیون ها از هر برند و مدلی كه باشند در منوی تنظیمات خود گزینه ای به نام reset factory یا تنظیمات كارخانه ای دارند كه معنای آن بازگشت به تنظیماتی است كه تلویزیون در مرحله پس از تولید و قبل از اولین استفاده دارند. با انتخاب این گزینه در منوی تلویزیون همه تنظیماتی كه مصرف كننده آن ها را تغییر داده به حالت اول برمی گردد، برخی از اطلاعات دستگاه مثل نتیجه جستجوی كانال های دستگاه پاك می شود و تنظیماتی مثل رنگ و نور در حد وسط قرار می گیرند و برخی دیگر مثل میزان صدا بر اساس نظر طراحان دستگاه روی یك میزان متوسط رو به پایین قرار می گیرد.

ریست کردن ایکس ویژن

آموزش ریست تلویزیون ایکس ویژن

در هر زمان كه کارآیی عادی دستگاه مختل شده و اشكال در آن مشاهده می گردد اولین كاری كه مي توان انجام داد، بارگذاری اطلاعات كارخانه است كه امكان دارد اشكال مذكور بر طرف گردد. مراحل این كار به شرح زیر است.

• مدل XDVB-111 و XDVB-121
از طریق منو وارد گزینه تنظیمات شده و بارگذاری اطلاعات كارخانه را انتخاب كنید. پس از وارد كردن رمز ( چهار صفر) دستگاه ریست می شود.

• مدل DXVB-131، XDVB-101 و XDVB-333
از طریق منو وارد گزینه سیستم شده و گزینه بارگذاری اطلاعات كارخانه را انتخاب كنید. پس از وارد كردن رمز ( شش صفر) دستگاه ریست می شود.

ریست كردن تلویزیون در برندهای مختلف

در برندهای مختلف تلویزیون چندین ریست مختلف وجود دارد كه مهمترین آن ها كه در برندهای پرمصرف بازار وجود دارند عبارتند از :

  • ریست تلویزیون ایکس ویژن تصویر: فقط اطلاعات بخش تصویر مثل رنگ و نور را به حالت اولیه بر می گرداند.
  • ریست گزینه صدا : فقط اطلاعات بخش صدا مثل باس و یا تقویت كننده را به حالت اولیه بر می گرداند.
  • ریست تلویزیون ایکس ویژن كلی : در عموم تلویزیون ها برای بر گرداندن كلی اطلاعات به حالت اول استفاده می شود.
  • ریست كردن تلویزیون در بخش سرویس مد یا منوی مخفی تلویزیون : كه در برخی از تلویزیون ها مثل سامسونگ وجود دارد و برای انجام برخی از تغییرات انجام شده در منوی مخفی دستگاه باید انجام شود.

 

هرچند امکان دارد برخی مصرف كنندگان پس از ریست كردن تلویزیون برای تنظیم مجدد آن با مشكل مواجه شوند اما پیدا كردن برخی از تنظیمات تغییر یافته مخصوصا در تلویزیون های جدید كه منوی تنظیمات گسترده ای دارند به راحتی امكان پذیر نیست و بازگرداندن تلویزیون به تنظیمات اولیه كار ساده تری است. در ادامه روش ریست كردن تلویزیون ها و برخی نكات تنظیم مجدد آن ها را به اختصار شرح می دهیم :

ریست تلویزیون ایکس ویژن (نكات عمومی برای همه برندها)

معمولا در منوی تنظیمات تلویزیون ها دو گروه اول مربوط به تنظیمات تصویر و صدای دستگاه است كه مي توان آن ها را به طور جداگانه ریست كرد و نیازی نیست مثلا برای تنظیم مجدد تصویر، همه تنظیمات تلویزیون را ریست كنیم.

گزینه ریست صدا و تصویر معمولا آخرین گزینه این بخش ها است كه تنظیمات اجزاء آن مثل كنتراست و رنگ و نور زمینه را به حد میانگین آن ها برمی گرداند و یا مثلا در یخش صدا مقدار bass و treble را در حد وسط (در اكثر تلویزیون ها 50 از 100) قرار می دهد.

توجه داشته باشید كه ریست كردن هر یك از گزینه های تصویر و صدا اطلاعات بخش های مختلف آن ها را به مقادیر اولیه بر می گرداند مثلا در گزینه تنظیم تصویر در حالت درخشان میزان نور زمینه تلویزیون در حالت اولیه 100% در نظرفته شده است كه كاربر مي تواند در همین حالت درخشان میزان نور زمینه را تغییر دهد و با ریست تلویزیون ایکس ویژن مقدار نور زمینه به همان 100% بر می گردد.

در این مجموعه تیمی از كارشناسان و تكنسین های تعمیر حضور دارند تا پاسخگوی پرسش های حضوری و غیرحضوری كاربران این مركز باشند. راه اندازی مركز پاسخگویی به پرسش های كاربران مبتنی بر این باور بوده كه رضایت مشتری در یك سازمان از مهمترین عوامل موفقیت در هر سازمان است و این استراتژی باید مبتنی بر رفع مشكلات و مسائل مشتری از طریق شناسائی خواست های پنهان و آشكار او چه در زمان حال و چه در آینده باشد.

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: