ما همراه همیشگی شما به هنگام خرابی تلویزیون تان هستیم. همین حالا درخواست تعمیرات خود را با اطمینان خاطر ثبت کنید!

همیشه تعمیرات مربوط به قطعات مختلف تلویزیون ها یک دغدغه اصلی محسوب می شود. در بسیاری از موارد تلویزیون دچار مشکلاتی می شود که تشخیص دلیل خرابی و ایرادات ایجاد شده کار دشواری است. در بسیاری از مواقع، ایراد ایجاد شده قابل تعمیر بوده ( مانند امکان تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن ) و می توان آن را برطرف کرد، اما در مواقعی نیز نیاز به تعویض قطعه خراب شده وجود دارد.

در نتیجه نکته مهمی که در خصوص تعمیر و نگهداری تلویزیون های مختلف از جمله تلویزیون های برند ایکس ویژن وجود دارد، مراجعه به متخصصین مجرب و قابل اطمینان در زمینه تعمیر تلویزیون است. متخصصین و کارشناسانی که کاملا به انواع تلویزیون ها و نحوه عیب یابی و تعمیر آن ها مسلط باشند.

آموزش تعویض و تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن

یکی از مشکلات عمده ای که ممکن است برای تلویزیون های ایکس ویژن ایجاد شود، بروز ایراداتی در بک لایت آن است. در نتیجه یکی از نیاز های عمده، نیاز به متخصصانی است که به خوبی و در اسرع وقت بتوانند ایراد ایجاد شده را تشخیص داده و برای تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن اقدام کنند یا این که در صورت نیاز به تعویض آن، با استفاده از بهترین قطعات آن را تعویض کند.

اما تعویض یا تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن به چه صورت انجام می شود و چگونه تعمیر کار های تلویزیون های ایکس ویژن می توانند ایراد ایجاد شده را شناسایی کرده و آن را برطرف کنند. برای پاسخ به این سوال، بهتر است ابتدا ببینیم بک لایت چه نقشی در تلویزیون دارد و ضعف عملکرد آن موجب بروز چه مواردی می شود.

آموزش تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن – اصلاحیه بک لایت ایکس ویژن – بک لایت مانیتور ایکس ویژن – تعویض بک لایت ال ای دی ایکس ویژن – مراکز فروش بک لایت ایکس ویژن

تعریف بک لایت در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی

بک لایت همان طور که از نام آن نیز مشخص است در واقع نور پس زمینه ای در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی است که موجب ارائه تصویری با کیفیت می شود. در واقع میزان کیفیت تصویری که مشاهده می کنید تا حدود بسیار زیادی متاثر از کیفیت بالا و کارایی نور بک لایت آن است.

بک لایت در واقع نوعی لامپ به خصوص است که در تلویزیون ها به کار می رود. نوع این لامپ بسته به نوع تلویزیون دارد. برای مثال در انواع ال سی دی ها، لامپ هایی از نوع فلورسانت استفاده می شود که به نسبت هم گرمای بیش تری تولید می کنند و هم این که مصرف برق بالاتری نیز دارند.

اما در تلویزیون های ال ای دی مختلف، از جمله برند ایکس ویژن به جای این لامپ ها، از ال ای دی های کم مصرف تر استفاده شده است که کیفیت تصویر در آن ها را نیز به مراتب افزایش داده است. این لامپ ها از هر نوعی که باشند، روی یک پنل به خصوص به نام پنل بک لایت ردیف شده اند و در تلویزیون به کار می روند.

نحوه قرار گیری این لامپ ها در این پنل نیز مدل های مختلفی دارد و بسته به نوع تلویزیون متفاوت است. به صورت عمده معمولا لامپ ها در دو حالت مختلف قرار می گیرند. یا به صورت ردیفی و مستقیم یا به صورت قرار گیری در لبه ها که در این حالت ضخامت تلویزیون کم تر نیز می شود.

کاربرد و اهمیت بک لایت در تلویزیون ها به چه صورت است؟

هان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، بک لایت در تلویزیون ها نقش تامین کیفیت و روشنایی تصویر تلویزیون را بر عهده دارد. در واقع، روشنایی تصویری که در تلویزیون های مختلف مشاهده می کنیم متاثر از وجود همین بک لایت است.

بروز هر گونه مشکلی در این لامپ ها، از جمله سوختن یک ردیف از آن ها یا بیش تر، روی تصویر ارائه شده در تلویزیون تاثیر می گذارد و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در برخی مواقع تنها بخش محدودی از تصویر تیره و تاریک می شود و در دیگر موارد ممکن است بخش عمده ای از این نور بک لایت خراب شده و تصویر تلویزیون به صورت کامل تاریک شود.

در نتیجه نیاز به تعویض یا تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن از جمله موارد اساسی است که باید در خصوص آن اطلاع داشت. البته تشخیص دقیق ایراد ایجاد شده و راهکاری که باید در پیش گرفت نیز اهمیت بسیار زیادی دارد تا از این طریق از صرف هزینه های اضافی جلوگیری کرد. برای نمونه گاهی ممکن است تنها نیاز به تعمیر یا تعویض بخش محدودی از بک لایت باشد یا این که نیاز به تعویض کامل بک لایت وجود داشته باشد.

آیا به تعویض و تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن نیاز داریم؟

در درجه اول باید این نکته را در نظر داشت که بک لایت تلویزیون مستقیما با تصویر آن مرتبط بوده و در نتیجه بروز هر گونه مشکلی در تصویر تلویزیون و کاهش کیفیت آن باید شما را متوجه امکان بروز ایراد و خرابی در بک لایت تلویزیون کند. در نتیجه می توان گفت بروز مشکلاتی در صدا یا دیگر موارد به بک لایت مربوط نمی شود.

در بررسی اولیه برای تشخیص بروز مشکل در بک لایت تلویزیون ایکس ویژن، نور صفحه را باید در نظر گرفت. اگر زمانی که تلویزیون ایکس ویژن خود را روشن می کنید، لوگوی مربوط به ایکس ویژن به صورت محو و تاریک دیده می شود یا کلا بخشی از صفحه تلویزیون تیره و مات شده است، به احتمال زیاد ایراد ایجاد شده مربوط به بک لایت است.

همچنین ممکن است در برخی مواقع بعد از روشن کردن تلویزیون، تصویر آن تاریک شده و به ظاهر تلویزیون خاموش شود، در صورتی که همچنان صدای تلویزیون پخش می شود. در این مورد به خصوص نیز معمولا بک لایت دستگاه دچار ایراد و مشکل شده است.

در مواردی مشاهده می کنید که تصویر تلویزیون کیفیت سابق را نداشته و بسیار تاریک است. در این مواقع نیز باید به خرابی بک لایت تلویزیون شک کرد. اما در کل تشخیص قطعی بروز ایراد در بک لایت تلویزیون های ایکس ویژن را باید به متخصصان مجرب در این زمینه واگذار کرد تا از وارد کردن آسیب های جانبی به دستگاه جلوگیری نمود.

نحوه تعویض یا تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن به چه صورت است؟

در وهله نخست تشخیص ایراد اصلی دستگاه اهمیت دارد. در نتیجه تعمیر کاران حرفه ای تلویزیون های ایکس ویژن که کاملا به تمامی مشخصه های این دستگاه مسلط هستند، دستگاه مورد نظر را به صورت حرفه ای بررسی کرده و ایراد موجود را تشخیص می دهد.

در نتیجه در صورت وجود مشکلاتی در بک لایت دستگاه، اقدام به تعویض یا تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن می کنند. اولویت اصلی تعمیر کاران بک لایت تلویزیون ایکس ویژن باید این باشد که تا جای ممکن اقدام به تعمیر بک لایت کنند و در صورت نیاز برخی از شاخه های لامپ ها را تعویض نمایند.

تعمیر کردن بک لایت در صورتی که توسط افراد با تجربه انجام شود نسبت به تعویض بک لایت مزیت های بسیاری دارد و منجر به کاهش هزینه ها می شود. اما باید حتما این کار به صورت دقیق و حرفه ای انجام شود تا کیفیت تصویر به اندازه همان حالت اول بالا باشد و نور صفحه تلویزیون کاملا یکنواخت باشد.

پنل بک لایت تلویزیون ایکس ویژن دارای بخش های متنوعی است که ممکن است در برخی از موارد نیاز به تعمیر یا تعویض هر کدام از این بخش ها وجود داشته باشد. در نتیجه به منظور تعویض یا تعمیر کردن بک لایت تلویزیون ایکس ویژن، باید روی اجزای مختلف آن تسلط کافی داشت.

نوع لامپ های به کار رفته در تلویزیون نیز روی امکان تعمیر آن یا نیاز به تعویض کامل بک لایت موثر است و این نحوه قرار گیری تعیین می کند که آیا می شود تنها برخی از لامپ ها را تعویض کرد یا نیاز به تعویض کامل بک لایت است.

چه مشکلاتی ممکن است در خصوص تعویض یا تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن رخ دهد؟

در مواردی اگر اینکار را به افراد غیر متخصص بسپاریم، ممکن است مشکلاتی را در بک لایت تلویزیون حتی بعد از تعمیر و حتی تعویض قطعات آن مشاهده کنیم. یکی از این موارد مربوط به عدم آگاهی فرد تعمیر کننده دستگاه از نوع بک لایت، با توجه به نوع تلویزیون است.

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، تلویزیون های متفاوت نوع بک لایت های مختلفی دارند و به نوبه خود لامپ ها و قطعات متفاوتی را نیز دارند. از طرفی، نوع قرار گیری لامپ ها در بک لایت ( شاخه ای، ردیفی، مستقیم، لبه ای، مهتابی و …. ) تعیین می کند که آیا امکان تعمیر وجود دارد یا این که باید بک لایت کاملا تعویض شود.

عدم آگاهی از این موارد می تواند باعث بروز مشکلاتی در کیفیت تصویر تلویزیون حتی بعد از تعمیر نیز شود. برای مثال، در برخی مدل ها تنها با تعویض یک ردیف از لامپ ها، مشکل برطرف می شود. این در حالی است که در برخی از مدل ها این کار، یعنی تعویض برخی از لامپ های سوخته در بک لایت، منجر به پایین آمدن کیفیت تصویر شده و حتی در مواردی رنگ تصویر دوتایی می شود.

علاوه بر این نکته ای که در خصوص تعویض یا تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن اهمیت دارد، استفاده از قطعات اصلی خصوصا لامپ های اورجینال است. چرا که در مواردی مشاهده شده است که لامپ هایی غیر اصلی رنگ و کیفیتی متفاوت با انواع اصلی دستگاه داشته و از این رو بعد از تعویض باز هم کیفیت اولیه تصویر را شاهد نخواهیم بود.

اگر تلویزیون ایکس ویژن شما برای مدت زمانی طولانی مورد استفاده قرار گرفته است و اکنون تنها یک ردیف از لامپ های آن آسیب دیده و نیاز به تعویض دارند، بهتر است کل بک لایت را تعویض کنید. چرا که بعد از مدتی مابقی لامپ ها نیز ضعیف تر شده و در نتیجه دوگانگی در کیفیت تصویر را شاهد خواهید بود.

هزینه تعمیرات یا تعویض کردن بک لایت تلویزیون های ایکس ویژن چگونه محاسبه می شود؟

هزینه های مربوط به تعویض یا تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن به موارد متعددی بستگی دارد. اول از همه میزان و درجه خرابی بک لایت است. این که چه تعداد از این لامپ ها نیاز به تعویض دارند و چه بخش هایی قابلیت تعمیر کردن را دارند، همگی از جمله مواردی است که بر برآورد هزینه های نهایی موثر خواهد بود.

مورد دیگری که روی این هزینه ها تاثیر دارد، نوع لامپ هایی است که در بک لایت به کار رفته است. لامپ های فلورسانت نسبت به ال ای دی ها قیمت های پایین تری دارند. از طرفی نیز اورجینال بودن و اصل بودن این لامپ ها مطرح می شود که روی قیمت نهایی آن ها تاثیر دارد.

دستمزد و هزینه های مربوط به تعمیرات و تعویض بک لایت نیز به نوبه خود متفاوت است. نمایندگی ها و شرکت های تعمیراتی معتبر و اصلی مانند سرویس تی وی با ارائه با کیفیت ترین خدمات می توانند قابل تضمین ترین قیمت ها را نیز به مشتریان ارائه دهند.

چرا باید برای تعویض یا تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن به سرویس تی وی مراجعه کرد؟

اولین نکته ای که تیم تخصصی سرویس تی وی را متمایز می کند، ارائه خدماتی کاملا حرفه ای و تخصصی در کم ترین زمان ممکن است. سرویس تی وی از کارشناسانی مجرب و حرفه ای استفاده می کند که می توانند در سریع ترین زمان ممکن ایراد وارد شده در تلویزیون را تشخیص داده و آن را برطرف نمایند، این امر خصوصا در ارتباط با تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن اهمیت می یابد.

خدمات ارائه شده در سرویس تی وی کاملا ضمانت شده است و هر سرویسی که از جانب متخصصین سرویس تی وی برای تعمیرات تلویزیون های ایکس ویژن از جمله تعویض و تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن دریافت می کنید، با ضمانت کامل ارائه می شود.

نکته قابل توجه دیگری که وجود دارد، تعهد سرویس تی وی نسبت به استفاده و ارائه کالا های اصلی و اورجینال است. خصوصا پنل های بک لایت و لامپ هایی که توسط سرویس تی وی ارائه می شوند، همگی دارای ضمانت اصل بودن کالا هستند.

تیم مجرب این گروه در تلاش است تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات در راستای تعمیر تلویزیون های ایکس ویژن، مانند تعمیر بک لایت یا تعویض آن را در سریع ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت ها به مشتریان خود ارائه دهد. در نتیجه اگر قصد تعویض کردن یا تعمیر بک لایت تلویزیون ایکس ویژن خود را دارید، می توانید با اطمینان خاطر از خدمات این گروه بهره مند شوید.

در نهایت توصیه می شود که تا جای ممکن با مراقبت و استفاده صحیح از دستگاه تلویزیون ایکس ویژن خود، مانع از خراب شدن بک لایت شوید. برای مثال سعی کنید تلویزیون خود را برای ساعت های طولانی روشن نگه ندارید یا این که از گرم شدن و مجاورت داشتن دستگاه با منابع گرمایشی جلوگیری کنید.

چنانچه هر گونه نیاز به تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن داشتید می توانید با ما در ارتباط باشید

برای ارتباط سریع با مسئولان فنی مجموعه می توانید از هر نقطه از تهران و کرج هستید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید: